OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wrocław Świebodzki (galeria)

Ostatnia zmiana: 2020-04-10

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (1843)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (przed 1901)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1935 a 1944)
opis ⇵
Obraz
fot. Grzegorz Sarnecki (1992-06-07)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek Potocki (2002-08)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek Potocki (2002-08)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek Potocki (2006-10-22)
opis ⇵
Obraz
fot. Tadeusz Rutkowski (2007)
opis ⇵
Obraz
fot. Paweł Szymański (2014-04-12)
opis ⇵
Obraz
fot. Radek Krakowiak (2014-08-15)
opis ⇵
Obraz
fot. Wiesław Łomacz (2015-08-26)
opis ⇵
Obraz
fot. Grzesiek Szyszkowski (2016-03-28)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #4 ACdVL (2020-07-03 20:11:41)
    Były dworzec (właściwie jego główne tereny, niekoniecznie sam budynek), sfilmowany przeze mnie ok. 2012 roku, wyglądał wtedy tak: https://www.youtube.… Jeśli się nie mylę to wtedy część torowiska przy peronach wyglądała na użytkowaną. Ten dworzec (jak i wiele innych) nie ma niestety szczęścia do kraju swojego położenia, że tak oględnie się wyrażę - taka jest prawda. W innym wypadku coś zapewne by drgnęło, a tu? Można potargować, coś tam kupić, posprzeczać się, choć o przyszłych planach nikt się nie zająknie. Szkoda tylko i okolicy, i ludzi, którzy chcieliby powrotu dworca do jego oryginalnego i pierwotnego przeznaczenia. Tak jak z rowerem - służy do jeżdżenia, a po pewnym czasie odstawiasz go. Jest rower, a jakoby nieużytkowany, w dodatku poczyna ci rdzewieć, powietrze z opon schodzi.. Podobnież rzecz ma się z tym pięknym przecież dworcem. Nauka prawdziwa brzmi: nigdy nie wierz tym, co najwięcej obiecują i co wiecznie obiecują, bo będzie na odwrót wobec tego, co obiecają..
  • #5 (odp. na #4) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-10-16 00:31:43)
    Pamiętam jak w l. 90. był na Dworcu nawet lokal uciech cielesnych....
  • #6 ACdVL (Andrzej) (2021-03-15 23:36:26)
    I cóż? Inne stacje w modernach, vide Warszawa Główna/Zachodnia, Wronki, a wrocławski dworzec świebodzki śpi w najlepsze, a szkoda, bo mógłby być niezłym uzupełnieniem Dworca Głównego, a nawet stanowić dla niektórych pośpiechów stację docelową, jak i być istotną częścią węzła wrocławskiego. Oby nie wzięła się za niego deweloperka, bo wtedy katastrofa..!
  • #7 wasiukibic (2021-03-16 09:57:09)
    Pośpiechy to niekoniecznie, ale już aglomeracyjny z Wołowa, Malczyc czy Kątów Wrocławskich - jak najbardziej. Tylko, że to jest Polska i wpierw trzeba przegadać ze 20 lat, wyprodukować setki kilogramów makulatury i dopiero ewentualnie wziąć się za robotę - tak jest w przypadku, gdy ogarnia to państwowy beton. Szansą byłoby przejęcie tego przez samorząd, ale terenu w centrum miasta PKP będzie bronić jak niepodległości, choćby i następne pół wieku miałoby tu być to syfiaste targowisko i rosnąć samosiejki.
  • #8 (odp. na #5) ACdVL (Andrzej) (2021-03-16 20:21:34)
    Słyszałem o tym. Dobrze, że "był", świadectwo totalnego upadku tego niezwykłego miejsca.
  • #9 (odp. na #7) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-03-17 00:35:43)
    Miałem kilkadziesiąt lat temu plany zbudowania tunelu z tego kierunku, dalej pod Kazimierza W., Placem Społecznym i Traugutta z przystankami podziemnymi
    właśnie pod dworcem, następnie w rejonie Świdnickiej, pod Placem Społecznym oraz pod skrzyżowaniem z Krakowską.
    Przystanki mogłyby być krótsze - 150 metrów a koszt na dzisiaj to ok. 1 mld PLN.
    W tunelu koncentrowałyby się 3 linie np. Brzeg/Opole - Głogów, Legnica - Strzelin/Kłodzko, Wałbrzych - Jelcz.
    Przy kursach co godzinę na każdej z nich częstotliwość "miejska" byłaby 20 minut a w godzinach szczytu mogłaby być uzupełniona o dodatkowe krótsze relacje.
  • #10 (odp. na #9) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-07-04 23:27:20)
    Budowa trasy TAT to zupełny bezsens, lepszy mój plan powyżej.
    Otóż otwarty w sobotę odcinek początkowy od pętli do Placu Orląt Lwowskich kosztował 98 mln za 2 kilometry!
    Tymczasem czas przejazdu od pętli w rejon Placu to co prawda tylko 4 minuty ale już sam przejazd przez plac zajmuje kolejne 4.
    Ale już przejechanie ul. Podwale do Świdnickiej, nawet w godzinach wieczornych, zajmuje 10 minut co całkowicie podważa sens tej inwestycji.
    Doliczając czas przejazdu od ul. Gubińskiej, dojazd do centrum wyniesie nawet 23 minuty.
    Ten odcinek owszem ale nadaje się do dojazdu do Piłsudskiego i dalej.
    Z kolei do centrum lepiej będzie po remoncie Legnickiej tamtędy prowadzić ruch do Pl. Dominikańskiego.
    Tunel Centralny przyspieszałby przejazd tutaj znacznie z Gądowa do centrum a ponadto łączyłby więcej kierunków regionalnych w całość.
  • #11 (odp. na #10) wasiukibic (2021-07-05 10:52:05)
    Lepsze to niż BRT, który swego czasu był nachalnie lansowany przez Dudka, który się tego naoglądał w krajach III świata. Kolej aglomeracyjna ma jednak nieco inne zadania, niż typowo miejski tramwaj. W dodatku, w warunkach wrocławskich, spowalniany przez zbyt gęstą sygnalizację świetlną, brak bezkolizyjnych skrzyżowań, niepotrzebne przystanki. Miałem cichą nadzieję, że linia na ND zostanie zrealizowana w konwencji PST, przynajmniej na newralgicznych miejscach, jak Śrubowa, Krzyżówka czy Rogowska, ale się przeliczyłem... O tunelu kolejowym pod miastem mówi się od lat i minie zapewne jeszcze mnóstwo czasu, zanim Wrocław się go doczeka. Nowy Dwór nie mógł czekać aż tyle; to jest tak naprawdę nadrabianie zapóźnień inwestycyjnych jeszcze z lat 70. XX wieku... No i wreszcie będzie można rozgrzebać tory na pl. 1 maja.
  • #12 (odp. na #11) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-07-05 20:18:19)
    Powinni zrobić priorytet na Placu Orląt dla tramwajów jadących prosto w Podwale to raz, 3 minuty do przodu.
    Po drugie - konieczność rozwiązania problemów na krzyżówce przy Renomie.
    Nawet wieczorem, kolejka tramwajów potrafi sięgać Sądów.
    Jest tu zbyt dużo linii ale nie mam teraz czasu by zrobić analizę ich ruchu.
    Bo mam urlop od wszystkiego.
  • #13 (odp. na #12) wasiukibic (2021-07-05 21:35:27)
    To po prostu inteligentny system sterowania ruchem, za grubo ponad 100 baniek, wciąż się uczy. Albo po prostu inteligencji ma zbyt mało, aby ten wrocławski grajdoł należycie ogarnąć.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Wrocław Świebodzki

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...