OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kraków Wisła

Ostatnia zmiana: 2021-02-03

Opis ogólny
Opis ogólny: Stacja była ślepo zakończona.

Stacja posiadała tylko jeden semafor kształtowy - był to semafor wjazdowy od strony Kr. Płaszów. 22.02.05. (info: Paweł Miśkowiec, 2005-02-22)

Opis infrastruktury: Niegdyś ogromny zespół bocznic zaczynający się przy ujściu Wilgi, a kończący się pod obecnym mostem małej kolej obwodowej. (info: MK_MK, 26-10-2009)
Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście nadziemne/podziemne, windy: Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: nie ma i nie było
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 0
Krawędzie peronowe: 0
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  2,100 Kraków Płaszów – Kraków Wisła (112)  
  Kraków Wisła – sieć bocznic  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Kraków Zabłocie R101 (woj. małopolskie) 0,50 km
Kraków Zabłocie (woj. małopolskie) 0,52 km
Kraków Grzegórzki [stacja] (woj. małopolskie) 0,64 km
Kraków Zabłocie [pierwotna lokalizacja] (woj. małopolskie) 0,85 km
Kraków Podgórze (woj. małopolskie) 1,01 km
Kraków Podgórze P2 (woj. małopolskie) 1,10 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Wojtek J. (2018-03-31 15:24:39)
    Po obu stronach Wisły zbudowano mury bulwarowe: niższe wewnętrzne i wyższe zewnętrzne. Pomiędzy murami zewnętrznymi i wewnętrznymi urządzono po obu stronach rzeki przeładownie i przystanie o szerokości: 16,5 m po stronie prawej – podgórskiej i 20 m po stronie lewej – krakowskiej. Te tak zwane „niższe platformy” zaopatrzone były w drogi bite, a także w tory: po lewej stronie tor podwójny połączony za pomocą rampy zjazdowej ze stacją kolejową Kraków Grzegórzki (obok dzisiejszej Galerii Kazimierz), a po prawej w tor pojedynczy połączony z torem przemysłowym poprowadzonym ze stacji w Płaszowie do zakładów przemysłowych na Zabłociu.
    Torowisko widoczne na zdjęciach to bocznica prowadząca od, nieistniejącej już dziś, stacji Kraków Wisła. Bocznica kończyła się w rejonie dzisiejszej ulicy Przedwiośnie, u ujścia Wilgi. Służyła do załadunku i wyładunku towarów spławianych Wisłą. Podobna bocznica była po drugiej stronie rzeki a rozpoczynała swój bieg na stacji Grzegórzki., jednej ze stacji słynnej kolei do Kocmyrzowa – Kocmyrzówki
    https://audiovis.nac…
    https://audiovis.nac…
    https://audiovis.nac…

    Pozdrawoam
    Wojtek

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kraków Wisła

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...