Nowy Sącz
Ostatnia zmiana: 2020-12-17
Opis ogólny |
---|
Opis infrastruktury: Lokomotywownia znajduje się na wschód od stacji przy wylocie torów w kierunku Stróż. Stacjonuje w niej kilka SM/SP-42 obsługujących stację oraz linię Nowy Sącz - Chabówka i Krynica - Stróże. Jest na stałe chyba jeden elektrowóz, ale stoi na takim torze dostawczym przy murze z ZNTK, bo sama lokomotywownia nie jest zelektryfikowana. (info: Robert Tomasik, 12-10-2004) Perony na stacji mają ok 450m. (info: tomex, 2007-04-26) W ZNTK są 4 przesuwnice, ale żadnej obrotnicy. (info: Robert Tomasik) Kładka dla pieszych stoi przy zachodnim krańcu peronów i jest wykorzystywana przede wszystkim przez pracowników NEWAG-u (dawne ZNTK Nowy Sącz). Podróżni do pociągów stojących przy peronie 2 dostają się za pomocą przejścia w poziomie torów. Kładka pod wpływem ludzkich kroków (zwłaszcza, kiedy porusza się po niej więcej osób) drga w sposób odczuwalny, także przemieszczanie się po niej nie jest zbyt komfortowe, zwłaszcza dla osób, które nie robią tego codziennie. (info: wasiukibic, 26-09-2008) Opis budynków: Na budynku dworca znajdują się dwa bary, poczekalnia, kantor, poczta, przechowalnia bagażu. Obecny gmach dworca kolejowego wzniesiony został z cegły w latach 1908 -1909. Jego secesyjna, wydłużona parterowa sylwetka jest podzielona trzema piętrowymi pawilonami, z których środkowy - stanowiący główne wejście dworcowe - zwieńczony jest łamanym dachem. Elewacja frontowa dworca zdobiona jest bogato sztukaterią. (Info: Piotr Serwin) Na północny - zachód od budynku dworca znajduje się tzw. Stara Kolonia - zespół domów wielo- i jednorodzinnych zbudowanych dla robotników pracujących w ZNTK Nowy Sącz. (info: wasiukibic, 26-09-2008) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | małopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
lokomotywownia: | używana | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
przejście nadziemne/podziemne, windy: |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: czynne |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | zmienione przeznaczenie | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: |
EPA:5100077 HAFAS:5100042 IBNR:134 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
88,190 | Tarnów – Leluchów (96) | ||
76,651 | Chabówka – Nowy Sącz (104) | ||
Nowy Sącz – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Nowy Sącz Skład Opału PKP (woj. małopolskie) | 0,96 km |
Nowy Sącz Miasto (woj. małopolskie) | 2,12 km |
Nowy Sącz Expol (woj. małopolskie) | 2,22 km |
Nowy Sącz Chełmiec (woj. małopolskie) | 3,84 km |
Nowy Sącz Jamnica (woj. małopolskie) | 4,90 km |
Nowy Sącz Biegonice (woj. małopolskie) | 5,28 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
Marek Potocki
(2019-07-13 21:59:35)
Pytanie z innego medium niż bezpośrednio baza. Pomożecie?
Dzien dobry
Szukam informacji:
-czy w Nowym Sączu jest przechowalnia bagażu
-ile kosztowało by zostawienie w niej na ok 5-6 dni walizki? -
#2
(odp. na #1)
Tomasz
(2019-07-13 23:02:11)
Marek będąc tam miesiąc temu nic takiego mi się nie rzuciło w oczy.
[Dodaj nowy komentarz]
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane
jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Nowy Sącz