OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Otmuchów – Dziewiętlice (– Bernartice u Javorníka)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-03-28 (przebieg)

<== | Galeria | ==>
Data: 2018-07-07
Autor: wasiukibic
Napisz e-mail
Odcinek Otmuchów – Śliwice Śląskie
Zamieszczono: 2018-07-12

Galeria użytkownika

Przęsło nurtowe mostu nad Nysą Kłodzką - pasy i stężenia górne. Widok w kierunku północnym (stacja Otmuchów).

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 120
: 4

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Jakub - przyszły MASZYNISTA (2018-07-13 00:01:57)
    Zaś żeś skokoł po tych mostach :) Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) wasiukibic (2018-07-13 21:59:41)
    Po prostu mosty, zwłaszcza stalowe, nitowane kratownice, są ładne i ciekawe. Teraz się już tak nie buduje, niestety. Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) Jakub - przyszły MASZYNISTA (2018-07-13 22:48:53)
    No ja. Ale to je tyż i trocha niebezpieczne. A zwłaszcza jak pod spodem jest sieć trakcyjna, tak jak na tym moście na linii 277 na J. Panieńskim. No jeszcze ta woda na dole... Nie obawiosz sie np., że sie potkniesz czy coś? Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2018-07-14 23:33:01)
    Na takie coś piszesz się po wielomiesięcznych treningach, a w czasie akcji cały czas trzeba być skupionym i pewnym, żeby zminimalizować ryzyko i pewnych rzeczy być świadomym. Np. spytać fachowca, na jaką odległość może przeskoczyć łuk elektryczny i jak przewody są izolowane od konstrukcji. Zawsze jest jednak element niepewności i trochę strachu. Nie radzę takich rzeczy robić na spontanie czy pod wpływem środków odurzających.
    Z drugiej strony - ile takich sytuacji w życiu jest, że prawidłowo idącego na pasach pieszego czy jadącego poboczem rowerzystę zabija morderca za kółkiem? Śmierć można spotkać w sposób niespodziewany i całkowicie przypadkowy, robiąc z pozoru niegroźne czynności. Taka kuriozalna sytuacja: po teoretycznie niebezpiecznych Stanach połamałbym się na z pozoru niegroźnej stacji Lipiny Łużyckie z powodu braku klapy włazowej na studzience rewizyjnej ukrytej w trawie.
    P.S. nad Jeziorem Panieńskim most ma niskie przęsło; ten duży przerzucony jest nad samą Odrą.
    Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Linia kolejowa Otmuchów – Dziewiętlice (– Bernartice u Javorníka)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...