OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Warszawa Śródmieście – Warszawa Rembertów (448)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-06-10 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1932 Warszawa Śródmieście - Warszawa Rembertów Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm;
1936-12-15 Warszawa Śródmieście - Warszawa Wschodnia Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: inny lub nieznany;
1937-12-15 Warszawa Wschodnia - Warszawa Rembertów Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
data nieznana Warszawa Wschodnia - Warszawa Podskarbińska Semafory SBL
typ sygnalizacji: trójstawna;
dwukierunkowa
data nieznana Warszawa Podskarbińska - Warszawa Rembertów Semafory SBL
typ sygnalizacji: trójstawna;
dwukierunkowa + tarcze ostrzegawcze przejazdowe
2006-07-01 Warszawa Śródmieście - Warszawa Wschodnia Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy, pasażerski;
Linia zamknięta z powodu remontu tunelu średnicowego
2006-12-18 Warszawa Śródmieście - Warszawa Powiśle Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
Zakończenie remontu, brak zgody na dopuszczenie do ruchu.
2007-01-15 Warszawa Śródmieście - Warszawa Wschodnia Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
Na linii od 15 stycznia 2007 r. przywrócony ruch pasażerski-koniec remontu tunelu średnicowego. (info: Karol Romaniuk, 2007-01-15)
2011-06-01 Warszawa Śródmieście - Warszawa Wschodnia Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
początek modernizacji torowiska na stacji Warszawa Stadion. (info: Adrian Chromik)
2011-07-25 Warszawa Śródmieście - Warszawa Wschodnia Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
zakończenie modernizacji torowiska na stacji Warszawa Stadion. (info: Adrian Chromik)
2013-06-29 Warszawa Śródmieście - Warszawa Wschodnia Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
remont mostu średnicowego podmiejskiego. (info: Adrian Chromik)
2013-09-02 Warszawa Śródmieście - Warszawa Wschodnia Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
zakończenie remontu mostu średnicowego podmiejskiego. (info: Adrian Chromik)

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Warszawa Śródmieście - Warszawa Rembertów 448
przed 2015 Warszawa Śródmieście - Warszawa Rembertów 448

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2001-07-23 (???) Warszawa Śródmieście - Warszawa Wschodnia 60 km/h
2007-11-18 Warszawa Wschodnia - Warszawa Rembertów 60 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Warszawa Wschodnia - Warszawa Rembertów 60 km/h Import PLK2007_10
2014-12-08 Warszawa Wschodnia - Warszawa Podskarbińska 90 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Warszawa Podskarbińska - Warszawa Rembertów 100 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 113 (2021-06-09 09:51:53)
    Nie jestem pewien tych informacji, ale Atlas kolejowy podaję, że dnia 15 grudnia 1936 roku zelektryfikowano odcinek Warszawa Zachodnia - Warszawa Wschodnia, a rok później tego samego dnia zelektryfikowanego odcinek Warszawa Wschodnia - Rembertów.

    Nie wiem czy informacje są prawdziwe, ale wszystko wskazuje na to, że elektryfikacja linii mogła zostać przeprowadzona jeszcze przed wybuchem II wojny światowej.
  • #2 polo (2021-06-09 12:02:02)
    Wszystko się zgadza. Co więcej, 15 grudnia 1937 roku oddany do użytku został zelektryfikowany odcinek Warszawa Wschodnia - Mińsk Mazowiecki przez Rembertów. Od grudnia 1936 do grudnia 1937 zelektryfikowano odcinki Warszawa Wsch. - Pruszków - Żyrardów, Warszawa Wsch. - Otwock oraz wspomniany odcinek do Mińska Maz. Jak widać, elektryfikacja węzła warszawskiego rozpoczęła się ładnych kilka lat przed wojną. Szczegóły zaczerpnąłem z publikacji "60 lat elektryfikacji PKP", wydanej przez CDOKP w roku 1996.
  • #3 113 (2021-06-10 09:12:27)
    No właśnie. Dobrze byłoby to uzupełnić, ponieważ brakuje informacji w tej linii kolejowej. Tak samo jeden z odcinków linii kolejowej nr 447 nie ma dokładnej daty elektryfikacji.
  • #4 (odp. na #2) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-06-10 11:49:13)
    Takie historyczne tematy powinien znać na pamięć każdy, kto uważa się za miłośnika kolei.
  • #5 (odp. na #4) polo (2021-06-10 15:43:58)
    Oczywiście, warto jednak zajrzeć do tekstów źródłowych, aby nie popełnić błędu :)

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Warszawa Śródmieście – Warszawa Rembertów (448)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...