Linia Stobno Szczecińskie – Nowe Warpno (429)
Ostatnia zmiana: 2021-10-04 (przebieg)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | uwagi |
---|---|---|---|
1897-05-10 | Stobno Szczecińskie - Stolzenburger Glashütte | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 750 mm; |
(lub 1000 mm) |
1905 | Stobno Szczecińskie - Stolzenburger Glashütte | Zmiana prześwitu toru prześwit: 1435 mm; |
|
1906-10-19 | Stolzenburger Glashütte - Nowe Warpno | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1945-08 | Dobra Szczecińska - Nowe Warpno | Linia rozebrana |
|
1973-06-02 | Stobno Szczecińskie - Dobra Szczecińska | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
1987 (???) | Dołuje - Dobra Szczecińska | Linia rozebrana |
|
2000-11-28 | Stobno Szczecińskie - Dołuje | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
przed 2011-10-01 | Stobno Szczecińskie Wieś - Dołuje | Linia nieprzejezdna/remont |
Zaasfaltowane przejazdy Stan linii: Stobno-Stobno Wieś - towarowa, Stobno Wieś-Dołuje - nieprzejezdna stan: 10.2011 (info: Maciej Kiciński, 22-01-2012) |
przed 2014-12-08 | Stobno Szczecińskie - Dołuje | Linia nieprzejezdna/remont |
Ubytki w torowisku (http://www.gminadobra24.pl/news.php?extend.1306.2) (info: kolpawe, 08-12-2014) |
Historia numeracji » [Link bezpośredni]
data | odcinek | numer | uwagi |
---|---|---|---|
1985 | Stobno Szczecińskie - Dołuje | 429 |
Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]
1944 – 1957 » | ||
---|---|---|
rozkład | data | tabele |
III Rzesza 1944/1945, część 1 | 1944-07-03 | 125z, | Szczegóły » |
Polska, lato 1947 | pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 | 234a, | Szczegóły » |
Polska, zima 1947/1948 | pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 | 234a, | Szczegóły » |
Polska, lato 1948 | pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 | 343, | Szczegóły » |
Polska, zima 1948/1949 | pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 | 343, | Szczegóły » |
Polska, zima 1949/1950 | pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 | 341, | Szczegóły » |
Polska, lato 1950 | pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 | 341, | Szczegóły » |
Polska, zima 1950/1951 | pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 | 341, | Szczegóły » |
Polska, lato 1951 | pomiędzy 1951-05-20 a 1951-10-06 | 368, | Szczegóły » |
Polska, zima 1951/1952 | pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 | 368, | Szczegóły » |
Polska, zima 1952/1953 | pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 | 368, | Szczegóły » |
Polska, lato 1953 | pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 | 368, | Szczegóły » |
Polska, zima 1953/1954 | pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 | 368, | Szczegóły » |
Polska, lato 1954 | pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 | 376, | Szczegóły » |
Polska, zima 1954/1955 | pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 | 376, | Szczegóły » |
Polska, lato 1955 | pomiędzy 1955-05-22 a 1955-10-01 | 376, | Szczegóły » |
Polska, zima 1955/1956 | pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 | 376, | Szczegóły » |
Polska, 1956-1957 | pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 | 376, | Szczegóły » |
Polska 1957-1958 | pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 | 376, | Szczegóły » |
Polska, zima 1957/1958 | pomiędzy 1957-09-29 a 1958-03-29 | 376, | Szczegóły » |
1958 – 1972 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, lato 1958 | pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 | 376, | Szczegóły » |
Polska, zima 1958/1959 | pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 | 376, | Szczegóły » |
Polska, lato 1959 | pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 | 372, | Szczegóły » |
Polska, lato 1960 | pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 | 372, | Szczegóły » |
Polska, zima 1960/1961 | pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 | 372, | Szczegóły » |
Polska, lato 1961 | pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 | 372, | Szczegóły » |
Polska, zima 1961/1962 | pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 | 372, | Szczegóły » |
Polska, lato 1962 | pomiędzy 1962-05-27 a 1962-09-29 | 372, | Szczegóły » |
Polska, zima 1962/1963 | pomiędzy 1962-09-30 a 1963-05-25 | 372, | Szczegóły » |
Polska, lato 1963 | pomiędzy 1963-05-26 a 1963-09-28 | 372, | Szczegóły » |
Polska, zima 1963/1964 | pomiędzy 1963-09-29 a 1964-05-30 | 372, | Szczegóły » |
Polska, lato 1964 | pomiędzy 1964-05-31 a 1964-09-26 | 372, | Szczegóły » |
Polska, zima 1964/1965 | pomiędzy 1964-09-27 a 1965-05-29 | 372, | Szczegóły » |
Polska, 1966-1967 | pomiędzy 1966-05-22 a 1967-05-27 | 368, | Szczegóły » |
Polska, 1967-1968 | pomiędzy 1967-05-28 a 1968-05-25 | 368, | Szczegóły » |
Polska, 1968-1969 | pomiędzy 1968-05-26 a 1969-05-31 | 368, | Szczegóły » |
Polska 1969-1970 | pomiędzy 1969-06-01 a 1970-05-30 | 368, | Szczegóły » |
Polska, 1970-1971 | pomiędzy 1970-05-31 a 1971-05-22 | 368, | Szczegóły » |
Polska 1971-1972 | pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 | 368, | Szczegóły » |
Polska, 1972-1973 | pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 | 368, | Szczegóły » |
Historia prędkości » [Link bezpośredni]
data | odcinek | prędkość km/h | uwagi |
---|---|---|---|
2007-11-18 | Stobno Szczecińskie - Dołuje | ↔ 20 km/h | Import PLK2007_10 |
2014-12-08 | Stobno Szczecińskie - Dołuje | ↔ 0 km/h | Import PLK2014_12_PAS_SZYN |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#2
Piottr
(2021-01-07 15:44:37)
Wskazane miejsce wygląda na punkt likwidacji wagonów. Na zdjęciu satelitarnym z 2004 jeszcze widać układ torowy i zabudowania oraz dwa stojące wagony.
-
#3
(odp. na #2)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-01-07 16:25:15)
Chyba masz rację.
Nie byłem od dawna tam, ani nawet nie zauważyłem, kiedy zlikwidowali Dołuje.
A to głupota, gdyż mogli zrobić linie do Niebuszewa przez Turzyn, z pominięciem Głównego i już by był duży + dla aglomeracji.
Niepotrzebnie też zlikwidowali do Dobrej, bo na szosie do Głębokiego jest duży ruch. -
#4
Jacek
(2021-01-07 21:43:43)
Gdzieś w Stobnie były cięte parowozy TKt48 .
-
#5
(odp. na #3)
Gerson
(2021-01-07 21:48:15)
Dołuje nie zostały zlikwidowane. Linia nadal dochodzi prawie do krajowej 10-tki. Torowisko jest jednak w stanie agonalnym i nadaje się wyłącznie do remontu kapitalnego. Mnie bardziej od budowy linii do Turzyna dziwi nieujęcie tej linii wraz z odbudową toru do Dobrej w projekcie szczecińskiej SKM-ki, który to projekt jest obecnie realizowany. Jest to o tyle dziwne, że zarówno Stobno, Dołuje, Kościan, Mierzyn jak i Dobra (szczególnie te dwie ostatnie wsie) bardzo mocno się rozbudowały w ostatnich latach i stały się "sypialniami" Szczecina. Dojazd z Dobrej, czy też Mierzyna do centrum to duże wyzwanie. Z Dobrej można się dostać do centrum przez Głębokie i Bezrzecze i w obu przypadkach w godzinach szczytu komunikacyjnego stanowi duże wyzwanie. W Mierzynie główna ulica korkuje się praktycznie od godzin rannych do wieczornych i nie ma znaczenia czy jest to godzina 7:00, 13:00 czy też 18:00.
-
#6
(odp. na #5)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-01-07 22:58:07)
Ale te błędy zrobiono już za socjalizmu likwidując ten tor.
Tak samo można było wykorzystać linię 409 na odcinku do Przecławia.
Trzeba było już wtedy by na polach w tym rejonie budować osiedla ale chyba się bali ze NRD nas zaatakuje a cały ten trójkąt idealnie się do tego nadawał.
Notabene, całe Pomorze aż po Rostock miało być nasze po Wojnie.
Widziałem kiedyś przygotowane już mapy kolejowe z polskimi nazwami stacji ale Stalin w ostatniej chwili zmienił decyzje w tym zakresie. -
#7
Misiek.
(2021-01-22 17:54:51)
"Pamiętam że jeszcze w 1997 r. tor dochodził do samej "10" - tki w Dołujach i stały tam wagony."
W tym miejscu o ile pamiętam były jakieś magazyny. W latach 90-tych zostało to wykorzystane na jako plac materiałów budowlanych dla pobliskich budów domków jednorodzinnych. A wagony służyły jako dodatkowe magazyny na materiały.
"Ponadto w tym miejscu: https://goo.gl/maps/…' target='_blank'>https://goo.gl/maps/… była jakaś bardzo duża baza kolejowa ale nie wiem z jakim przeznaczeniem."
Tutaj były magazyny elementów mostów kratownicowych. Stało ich sporo i dość pokaźnych rozmiarów na powietrzu. Co było w magazynach nie wiem. Ktoś mi kiedyś z tubylców mówił, że są to zapasowe elementy kratownic dla przepraw mostowych przez Odrę na wypadek "W".
"Jest teraz jakaś nowa bocznica ale przed Stobnem od strony Szczecina: https://goo.gl/maps/…' target='_blank'>https://goo.gl/maps/… "
Z tego co pamiętam w tym miejscu był kiedyś chyba jakiś magazyn PGR z bocznicą, ale głowy nie dam. -
#8
Tomm
(2021-05-04 18:09:14)
Cześć. Robię niekomercyjną stronę o dworcach Szczecina i okolic tych obecnych i byłych. Staram się przekrojowo, sporo mam swoich fot ale sporo tez zapożyczam (zawsze podając źródło) dziś trafiłem do Dołuj. Ma ktoś foty historyczne i chce nieodplatnie udostępnić to zapraszam do kontaktu :) tommsidd@gmail.com
-
#9
(odp. na #8)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-08-07 09:23:37)
W Nowym Warpnie była też kiedyś kolejka harcerska, ale dawno zlikwidowana, wraz z harcerzami.
www.youtube.com/watch?v=Ioqn25-7aMY -
#10
(odp. na #9)
octanq
(2021-08-08 22:42:25)
Podgrodzie. Pod wpływem wpisu p. Adolfa dziś byłem tam i zobaczyłem. Ze śladów po kolejce są:
- stacja początkowa, wyremontowana ze zmienionym przeznaczeniem na "rekreacyjne", tzn. są tam stoliki do gry w warcaby itp.
- w pobliżu linii są betonowe słupy ze stalowymi (w kształcie miski) kloszami lamp starego typu,
- wyraźny nasyp przy przystanku Pogdrodzie Plaża,
- po lesie wala się trochę żelaztwa, ale to nie pora na łażenie po lesie z powodu komarów,
- wyraźne są aleje z drzew, którymi prowadziły tory,
- nie do końca wiadomo jaki był przebieg kolejki pomiędzy po. Podgrodzie Plaża, nad Zalewem Szczec., a miasteczkiem, można się domyślać z satelity,
- sam główny budynek miasteczka niszczeje w stanie prawie oryginalnym, info: https://gs24.pl/nisz… -
#11
Gerson
(2022-01-12 19:59:01)
PKP PLK ogłosiło przetarg na wykonanie dokumentacji dla drugiego toru na linii 409 oraz wykonanie dokumentacji dla kilku przystanków takich jak: Kołbaskowo, Warzymice, Przecław. Przetarg obejmuje również wykonanie dokumentacji dla przystanków na linii 429 w Stobnie, Dołujach i Dobrej. Co ciekawe, odcinek z Dołuj do Dobrej zostałby odbudowany i tym samym kolej po wielu latach wróciłaby do tej ostatniej miejscowości. Informacja prasowa.
[Dodaj nowy komentarz]
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane
jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Stobno Szczecińskie – Nowe Warpno (429)