OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Stargard – Siekierki (– Neurüdnitz) (411)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-04-14 (podobiekty)

<== | Galeria | ==>
Data: 2018-04-14
Autor: wasiukibic
Napisz e-mail
Odcinek Siekierki – Neurüdnitz
Zamieszczono: 2018-04-15

Galeria użytkownika

Widok na szlak z pierwszego (licząc od strony Polski) przęsła mostu kolejowego nad rozlewiskiem Odry w kierunku dawnej stacji w Siekierkach (północny-wschód). Jak widać tor urywa się kilkadziesiąt metrów za mostem. Dokoła nasypu zaś rozciągają się bagna, zarośla i stojące wody odrzańskiego starorzecza.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne; szlak (trasa)/pojedyncze tory.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 195
: 2

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 SZ-REK (2018-04-15 17:59:49)
    Piekne zdjecia niesamowitego mostu.Musze sie tam wybrac. Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) wasiukibic (2018-04-15 21:29:10)
    Polecam i zachęcam. Okolica jest po prostu bajkowa: rozlewiska Odry, wzgórza, lasy, mała gęstość zaludnienia, auta jeżdżą rzadko i - co najważniejsze - hord turystów. Tak więc cisza i spokój. W takiej scenerii te dwa mosty (i ich klimat) są po prostu niesamowite. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Linia kolejowa Stargard – Siekierki (– Neurüdnitz) (411)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...