OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Stargard – Siekierki (– Neurüdnitz) (411)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-10-15 (historia)

Informacje cząstkowe:

Pyrzyce - Trzcińsko Zdrój (1800-01-01)
W dniu 18 marca 2006 roku wraz z Krzysztofem Skrzypczykiem pokonaliśmy odcinek Trzcińsko Zdrój - Pyrzyce idąc linią nr 411. Możemy z całą odpowiedzialnością potwierdzić, że linia na wymienionym odcinku jest nieprzejezdna. Znajdują się na tym odcinku linii cztery "dziury" - trzy "małe" od około 100 mb toru, 250 mb, 400 mb i jedna "duża" około 1300 mb toru. Ponadto jest szereg małych ubytków śrub, łupek, podkładek. Szalom (info: Dariusz Trzciński, 2006-03-22)
Stargard - Pyrzyce (przed 2002-12-15)
Kanał R4
Stargard - Pyrzyce (2005-05-05)
2.5.2005- Na dzień dzisiejszy jeżdżą pociągi zdawcze w 1, 3, 5 (2, 4 jak jest potrzeba) głównie do Warnic Dębicy, ale bardzo często się zdarza, że jeżdżą aż do samych Pyrzyc. Wyjazd ze Stargardu około 7:25, powrót od 10 do 13 (zależy dokąd zdawka itp.) (info: unkel)
Pyrzyce - Godków (2007-09-26)
W związku z budową drogi ekspresowej S-3, na w/w odcinku linia będzie w najbliższym czasie rozebrana. Niestety... (info: F.D.P.)
Warnice Dębica - Okunica (2018-07-24)
Link do filmu o linii: https://www.youtube.com/watch?v=wl04SoV7rYc

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 djSon (2018-10-15 18:51:17)
    Od Trzcińska-Zdrój poprowadzono kolejną dróżkę rowerową do Godkowa. Była w niedzielę (14.10.2018) inauguracja (jej otwarcie) i przyjechał SN61-183 do Godkowa, który niegdyś jeździł planowo po linii 411. Redaktor w którejś gazecie jeszcze miał czelność dopisać, że ostatni kurs do Siekierek miał właśnie Ganz, 31 lat temu. I na bezczela nim przyjechali właśnie do Godkowa... Cóż, dodatkowo był to kurs dla VIPów, zwykli ludzie jechali Impulsem ze Szczecina.
  • #2 wasiukibic (2019-01-28 08:07:31)
  • #3 wasiukibic (2021-09-14 23:43:58)
    https://www.nakolei.…
    "Dokonana przez PKP PLK S.A. wstępna wycena wartości projektów zgłoszonych przez Województwo Zachodniopomorskie opiewa na kwotę ponad 2,5 mld zł, co oznacza, iż wkład własny samorządu musiałby wynieść około 400 mln zł, czyli niemal dwa razy więcej niż wynoszą roczne dochody własne Województwa z tytułu podatków PIT i CIT. Tymczasem udział w programie, którego istotą jest de facto inwestycja w obce środki trwałe, nie może odbywać się kosztem wykonywania ustawowych zadań własnych samorządu – stwierdziła Dyrektor Jadwiga Rajkiewicz. – Ponadto dotychczasowe doświadczenia dotyczące wniosków złożonych przez Województwo w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych, w szczególności dużego wniosku na dofinansowanie zakupu taboru hybrydowego, wskazują, że w większości wybierano do realizacji projekty mniejsze – dodała."
    "W przypadku Programu Kolej Plus praktycznie wszystkie kompetencje skupiają PKP PLK S.A., które jako krajowy zarządca infrastruktury kolejowej faktycznie zarządza większością linii zgłoszonych do konkursu, przy czym jest organizatorem i oceniającym. W przypadku zakwalifikowania projektu do realizacji, PKP PLK S.A. będą zarazem inwestorem i beneficjentem środków przekazanych na modernizację, jak również w przyszłości będą pobierały opłaty za dostęp do infrastruktury, również od przewoźników wykonujących przewozy organizowane przez samorządy – zaznaczyła Dyrektor Rajkiewicz."
    Artykuł wprawdzie ma kilka miesięcy, ale ostatnio kotlet został odgrzany, a jedyną inwestycją, jaką zachpom chce przepchnąć, jest odbudowa mijanki w Tucznie. Tak więc kolejne samorządy obnażają obłudę pisowskiego programu, który propagandowo miał przywrócić kolej mniejszym miejscowością, a praktyce był nierealny do zrealizowania dla niebogatych samorządów, z uwagi na zbyt duże obciążenia finansowe. Góra urodziła mysz. Tylko, że w kraju posiadającego silne i niezależne media taki bubel zostałby skrytykowany, a jego autorzy wykpieni. W Polsce, mając do wyboru między propagandą pro- i antyrządową, trzeba poświęcić trochę czasu i energii na dokopanie się do prawdy, tylko czy większość społeczeństwa tego chce, czy jednak woli żyć w ułudzie, rzeczywistości wykreowanej przez polityków i ich przydupasów...

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Stargard – Siekierki (– Neurüdnitz) (411)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...