OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Stargard – Siekierki (– Neurüdnitz) (411)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-10-15 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1882-08-31 Stargard - Pyrzyce Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1892-12-20 Godków - Neurüdnitz Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1899-01-08 Pyrzyce - Godków Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1945-03-15 Siekierki - Neurüdnitz Linia nieprzejezdna/remont
Wehrmacht wysadził przęsła nurtowe mostu kolejowego i drogowego.
po 1945-04 Siekierki - Neurüdnitz Linia rozebrana
1957-06-28 Siekierki - Neurüdnitz Otwarcie linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
Most odbudowano do 28.06.1955r.
1982-02-01 Siekierki - Neurüdnitz Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
1991-08-01 Godków - Siekierki Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1992-05-30 Pyrzyce - Godków Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy, pasażerski;
przed 2000 Godków - Siekierki Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2001 Siekierki - Neurüdnitz Linia rozebrana
W latach 2000-2001 nastąpiła fizyczna likwidacja toru z Wriezen do Neurudnitz wraz z dojazdami do mostu stałego i przeprawy zapasowej. W miejsce zlikwidowanych torów do mostu stałego zbudowano wygodną ścieżkę rowerową. Prawie w niezmienionym kształcie pozostał most kolejowy". źródło: miesięcznik "Świat kolei" nr 1/2011 (info: Paweł Rola, 21-06-2011)
2002 (???) Godków - Siekierki Linia nieprzejezdna/remont
wykryto przy przejeździe SN
2003-12-14 Stargard - Pyrzyce Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2004-01-05 Stargard - Pyrzyce Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
2004-04-01 Stargard - Pyrzyce Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
przed 2005-11-28 Pyrzyce - Siekierki Linia nieprzejezdna/remont
Usunięta z D29.
2008-01-22 Pyrzyce - Kozielice Przywrócenie przejezdności
2008-01-22 Pyrzyce - Kozielice Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
Dziś zostaje przywrócone kolejowe połączenie Pyrzyce-Kozielice. W związku z tym z Zakładu Linii Kolejowych PKP w Szczecinie otrzymaliśmy pismo, w którym wicedyrektor Ryszard Stachowicz prosi użytkowników dróg o zachowanie szczególnej ostrożności na przejazdach kolejowych na tej trasie. (źródło: Głos Szczeciński)
2012-07 Pyrzyce - Godków Linia rozebrana
Pod koniec czerwca 2012 rozpoczęta została fizyczna likwidacja odcinka Pyrzyce-Godków (info: Henryk Wyziński, 11-08-2012)
2014 Stargard - Pyrzyce Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Od RJ 2013/2014 ruch wstrzymany. Znaki STOP zniknęły z przejazdów drogowo-kolejowych. (info: Henryk Wyziński, 05-08-2014)
po 2014-01-01 (???) Stargard - Stargard Kluczewo Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
SM42 do cukrownii w Kluczewie.
2017-08 (???) Godków - Siekierki Linia rozebrana
Linia ma zostać fizycznie rozebrana (http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-sa-zleca-rozbiorke-dwoch-zlikwidowanych-linii-82689.html) (info: Mikołaj Szyca, 30-07-2017)
2018 Trzcińsko Zdrój - Siekierki Zmienione przeznaczenie
nowe przeznaczenie: droga dla rowerów;
Rok po rozbiórce wybudowano dróżkę o nazwie "Trasa Zielonego Pogranicza". Póki co wiadomo mi jedynie o odcinku Godków - Siekierki. (info: djSon, 23.07.2018)
14 października otwarto drogę dla rowerów na odcinku Trzcińsko Zdrój – Godków.

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Stargard - Siekierki 411 do granicy
przed 2015 Stargard - Pyrzyce 411

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2001-07-23 (???) Stargard - Pyrzyce 50 km/h
2014-12-08 Stargard - Pyrzyce 0 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 djSon (2018-10-15 18:51:17)
    Od Trzcińska-Zdrój poprowadzono kolejną dróżkę rowerową do Godkowa. Była w niedzielę (14.10.2018) inauguracja (jej otwarcie) i przyjechał SN61-183 do Godkowa, który niegdyś jeździł planowo po linii 411. Redaktor w którejś gazecie jeszcze miał czelność dopisać, że ostatni kurs do Siekierek miał właśnie Ganz, 31 lat temu. I na bezczela nim przyjechali właśnie do Godkowa... Cóż, dodatkowo był to kurs dla VIPów, zwykli ludzie jechali Impulsem ze Szczecina.
  • #2 wasiukibic (2019-01-28 08:07:31)
  • #3 wasiukibic (2021-09-14 23:43:58)
    https://www.nakolei.…
    "Dokonana przez PKP PLK S.A. wstępna wycena wartości projektów zgłoszonych przez Województwo Zachodniopomorskie opiewa na kwotę ponad 2,5 mld zł, co oznacza, iż wkład własny samorządu musiałby wynieść około 400 mln zł, czyli niemal dwa razy więcej niż wynoszą roczne dochody własne Województwa z tytułu podatków PIT i CIT. Tymczasem udział w programie, którego istotą jest de facto inwestycja w obce środki trwałe, nie może odbywać się kosztem wykonywania ustawowych zadań własnych samorządu – stwierdziła Dyrektor Jadwiga Rajkiewicz. – Ponadto dotychczasowe doświadczenia dotyczące wniosków złożonych przez Województwo w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych, w szczególności dużego wniosku na dofinansowanie zakupu taboru hybrydowego, wskazują, że w większości wybierano do realizacji projekty mniejsze – dodała."
    "W przypadku Programu Kolej Plus praktycznie wszystkie kompetencje skupiają PKP PLK S.A., które jako krajowy zarządca infrastruktury kolejowej faktycznie zarządza większością linii zgłoszonych do konkursu, przy czym jest organizatorem i oceniającym. W przypadku zakwalifikowania projektu do realizacji, PKP PLK S.A. będą zarazem inwestorem i beneficjentem środków przekazanych na modernizację, jak również w przyszłości będą pobierały opłaty za dostęp do infrastruktury, również od przewoźników wykonujących przewozy organizowane przez samorządy – zaznaczyła Dyrektor Rajkiewicz."
    Artykuł wprawdzie ma kilka miesięcy, ale ostatnio kotlet został odgrzany, a jedyną inwestycją, jaką zachpom chce przepchnąć, jest odbudowa mijanki w Tucznie. Tak więc kolejne samorządy obnażają obłudę pisowskiego programu, który propagandowo miał przywrócić kolej mniejszym miejscowością, a praktyce był nierealny do zrealizowania dla niebogatych samorządów, z uwagi na zbyt duże obciążenia finansowe. Góra urodziła mysz. Tylko, że w kraju posiadającego silne i niezależne media taki bubel zostałby skrytykowany, a jego autorzy wykpieni. W Polsce, mając do wyboru między propagandą pro- i antyrządową, trzeba poświęcić trochę czasu i energii na dokopanie się do prawdy, tylko czy większość społeczeństwa tego chce, czy jednak woli żyć w ułudzie, rzeczywistości wykreowanej przez polityków i ich przydupasów...

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Stargard – Siekierki (– Neurüdnitz) (411)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...