OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Grzmiąca – Kostrzyn (410/430)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-06-23 (historia)

<== | Galeria | ==>
Data: przed 1945
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek
Napisz e-mail
http://www.sentymentalny.com
Odcinek Dębno Lubuskie – Cychry
Zamieszczono: 2018-02-12

Galeria użytkownika

Most w okolicach Dębna Lubuskiego.
Ze zbiorów Miłosza Telesińskiego,

Licencja: Materiały urzędowe i archiwalne (prawa wygasły) [?]

Tagi: tabor; mosty/wiadukty/estakady/przepusty.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 292
: 2

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Jacek (2018-02-15 16:39:44)
    Most znajduje się nad rzeką Myśla konstrukcja jest taka sama jak na zdjęciu (będzie to może orginał). Górna blacha wysypana jest tłuczniem, podkłady są takie same jak na reszcie torowiska, obecnie teren mostu jest bardzo zadrzewiony. Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Marek Potocki (2018-02-15 18:34:50)
    Tak, to jest ten właśnie most. Mietzel to niemiecka nazwa rzeki Myśla. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Linia kolejowa Grzmiąca – Kostrzyn (410/430)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...