OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Grzmiąca – Kostrzyn (410/430)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-07-24 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1882-08-31 Myślibórz - Kostrzyn Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1883-10-31 Barlinek - Myślibórz Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1895-08-01 Kalisz Pomorski - Choszczno Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1898-08-07 Choszczno - Barlinek Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1900-05-01 Złocieniec - Kalisz Pomorski Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1903-07-15 Połczyn Zdrój - Złocieniec Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1903-09-01 Barwice - Połczyn Zdrój Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1903-10-15 Grzmiąca - Barwice Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1991-05-30 Połczyn Zdrój - Złocieniec Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1991-08-01 Choszczno - Głazów Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1992 (???) Połczyn Zdrój - Grotniki Drawskie Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
1992 (???) Barlinek - Głazów Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
1995 Połczyn Zdrój - Budowo JW1013 Linia rozebrana
1996-04-22 Złocieniec - Choszczno Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1999-05-01 Drawno - Choszczno Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
1999-05-29 Grzmiąca - Połczyn Zdrój Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1999-05-30 Grzmiąca - Połczyn Zdrój Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
1999-10-01 Myślibórz - Kostrzyn Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
przed 2000 Głazów - Barnówko KERiGP Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2000 Barlinek - Głazów Linia rozebrana
przed 2000 Choszczno - Barlinek Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2000 Grotniki Drawskie - Złocieniec Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2000-04-03 Głazów - Myślibórz Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2000-05-01 (???) Kalisz Pomorski - Drawno Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2001 Połczyn Zdrój - Budowo JW1013 Zmienione przeznaczenie
nowe przeznaczenie: polna droga, ścieżka;
2002-06-06 Grzmiąca - Połczyn Zdrój Linia nieprzejezdna/remont
Decyzja o likwidacji linii.
2002-06-06 Głazów - Barnówko KERiGP Linia nieprzejezdna/remont
Decyzja o likwidacji linii.
przed 2005-04-17 Mirosławiec - Kalisz Pomorski Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2005-05-21 Płotno - Pełczyce Linia nieprzejezdna/remont
Kradzieże torowiska. Kilka przejazdów zaasfaltowanych. (info:wizard)
przed 2005-05-21 Pełczyce - Barlinek Linia nieprzejezdna/remont
Kradzieże torowiska. Kilka przejazdów zaasfaltowanych. (info:wizard)
2006 Choszczno - Barlinek Linia nieprzejezdna/remont
Linia usunięta z ewidencji PKP PLK.
2006-09-01 Kalisz Pomorski Miasto - Kalisz Pomorski Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
2007-09 Głazów - Myślibórz Linia nieprzejezdna/remont
Niestety odcinek Głazów-Myślibórz jest w trakcie rozbiórki. W chwili obecnej zdjęto szyny. Linia została odcięta i rozorana kilkaset metrów za Głazowem (km 191,?)przez budowniczych drogi S-3. W Myśliborzu zdejmowany jest tor od Głazowa wzdłuż peronu I wraz z ok. 400m odcinkiem za stacją tj. do słupka 198.8. Dalej krzaki rosną jak dawniej więc chyba na razie nie ma planów dalszej likwidacji. (info od: Piotr Burczyk, 2009-10-03)
2010-01 Głazów - Myślibórz Linia rozebrana
Odcinek rozebrany na przełomie 2009 i 2010 roku w związku z budową drogowej trasy ekspresowej S3 Szczecin - Gorzów Wielkopolski. (info: Piotr Okniński, 18-03-2011)
2010-05-03 Myślibórz - Barnówko KERiGP Linia nieprzejezdna/remont
Odcinek Barnówko-Myślibórz jest trakcie likwidacji. Obecnie przed wjazdem do Myśliborza zdejmowane są szyny Kruppa z 1942 roku! (info od: Piotr Burczyk, 2010-05-14)
2010-06 Myślibórz - Barnówko Linia rozebrana
Odcinek ten został rozebrany w 2010 roku. Nie jestem pewny, ale najprawdopodobniej w maju lub czerwcu. (info: Marcin Hewak, 09-12-2013)
2011-01 Biały Zdrój Północny - Kalisz Pomorski Miasto Linia nieprzejezdna/remont
Zaasfaltowany przejazd na drodze DK 10 - Biały Zdrój. (info: Marcin Nowacki, 06-03-2011)
2012-03-01 Kalisz Pomorski Miasto - Kalisz Pomorski Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
przed 2012-09-01 Grzmiąca - Połczyn Zdrój Linia rozebrana
W 2012 roku nastąpiła rozbiórka torów stacyjnych w Połczynie Zdroju oraz całego odcinka do Grzmiącej.(Świat Kolei 9/2012) (info od: Paweł Rola, 2012-09-21)

Linia została rozebrana.:(
http://www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120528/SWIDWIN/120529702 (info: Darek Kozak, 22-09-2012)
2012-12-09 Kalisz Pomorski Miasto - Kalisz Pomorski Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
uruchomienie 1 pary pociągów do Stargardu Szczecińskiego
2013-12-15 Kalisz Pomorski Miasto - Kalisz Pomorski Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
przed 2014 Drawno - Suliszewo Choszczeńskie Linia nieprzejezdna/remont
Od Suliszewa do Drawna dużo ubytków: http://archiwum.choszczno.biz/news1013 (info od: Paweł Rola, 2014-02-06)
2014-08 Choszczno - Barlinek Linia rozebrana
rozbiórka od sierpnia do września
po 2014 (???) Kalisz Pomorski - Choszczno Linia nieprzejezdna/remont
Niezmiennie od 2014 szlakowa wynosząca 0 km/h. (info: djSon 21.06.2018)
przed 2015 Złocieniec - Kalisz Pomorski Miasto Linia nieprzejezdna/remont
Mirosławiec odcięty, linia rozkradana, paliwo do jednostki wojskowej jeździ drogami źródło: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=276860&page=259 (info: kolpawe, 20-01-2015)
Dodatkowo od 2014 niezmiennie w WOS widnieje szlakowa wynosząca 0 km/h (info: djSon, 21.06.2018)
2019-07-13 Kalisz Pomorski - Drawno Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
Przywrócenie przejezdności, pociąg z Class66.
2019-07-24 Złocieniec - Mirosławiec Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
Przywrócenie przejezdności, pociąg z Class66.

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Grzmiąca - Kostrzyn 410
przed 2015 Barnówko - Kostrzyn 430
przed 2016 Grotniki Drawskie - Choszczno 410

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1944 – 1955 »
1955 – 1966 »
1967 – 1986 »
1987 – 2009 »
2010 – 2011 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2001-07-23 (???) Barwice - Połczyn Zdrój 20 km/h
przed 2007-02-06 Kalisz Pomorski Miasto - Kalisz Pomorski 40 km/h
2007-11-18 Barnówko KERiGP - Kostrzyn 30 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Smoleń PZZ - Choszczno 20 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Drawno - Smoleń PZZ 0 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Kalisz Pomorski - Drawno 20 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Biały Zdrój Północny - Kalisz Pomorski Miasto 20 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Budowo JW1013 - Biały Zdrój Północny 40 km/h Import PLK2007_10
przed 2012-07-25 Grzmiąca - Połczyn Zdrój 0 km/h Stan na 01-02-2012 (info: Łukasz Bochniarz, 25-07-2012)
2014-12-08 Budowo JW1013 - Złocieniec 20 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Złocieniec - Kalisz Pomorski Miasto 0 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Kalisz Pomorski - Drawno 0 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2016-07-05 (???) Barnówko - Barnówko KERiGP 30 km/h Import PLK2016_07
2018-02-09 Barnówko - Kostrzyn 20 km/h Import PLK2018_02

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #8 LEP wyborczy PO (2018-02-23 22:57:19)
    djSon o co prosił ?... i kogo ? BYŁ CZAS 8 lat kiedy Ministrem był Grabarczyk,Premier Kopacz a ministrem MON T.Siemioniak i co zrobili z owym panem burmistrzem ? .Rozruch Bałtyckiej Kolei Turystycznej. Dziewięć gmin, Kolej Bałtycka i marszałek podpisali dziś porozumienie o rewitalizacji części dawnej Berlinki. Podróż drezyną stanie się kolejną atrakcja regionu.

    Podpisany dziś 21.07.2011 list intencyjny "Rewitalizacja nieczynnej linii kolejowej nr 410 na odcinku ,wojsko na drezynach w OP 1 i po pustych nasypach miało się tażąć ŚŁUCHAĆ o staraniach wszystkich ważnych w temacie : dziś ,na zajeciach z taktyki torów i lasów w jednym skoku pokonamy 30 km ukryci w trawach
  • #9 SZ-REK (2018-02-24 18:30:46)
    To jest nie do pomyslenia zeby tak ładne miasta jak Barlinek czy Mysliborz były bez kolei!Wystarczyło nie rozbierac lini i uruchomic pociagi z dobrym skomunikowaniem badz ze Szczecina do Kostrzyna przez Choszczno,a co najmniej jakis ruch turystyczny albo łikendowy.
  • #10 djSon (2018-08-30 17:14:55)
    Otwarto przetarg na wojskowy remont części linii od Grotników Drawskich aż do Drawna. Vmax dla pociągów towarowych to 40 km/h, a dla pasażerskich 70. Niestety, nasz wspaniałomyślny marszałek nie wychodzi poza ramy Szczecina, dlatego nawet na tę linię nie patrzy i nie zleci wznowienia przewozów pasażerskich.
  • #11 (odp. na #10) warzywoświniak (2018-08-31 22:00:07)
    A owszem i jest...na remont 55km torów wykonawca będzie trwał 8 lat!!!!!7km rocznie...czyli jakieś 600m miesięcznie:)...2 ludzi wystarczy:)
  • #12 djSon (2018-09-05 01:01:47)
    Cóż... Wg zdjęcia z zapozowanym marszałkiem wraz z tabliczką o jego "dokonaniach" w sprawie dróżek rowerowych (oto link: http://egryfino.pl/u… ) wynika, że zostanie poprowadzona dróżka rowerowa najprawdopodobniej nasypem 410 od Choszczna do Myśliborza, zakręci na północ i dołączy się z trasą zielonego pogranicza w Trzcińsku-Zdrój. Niedługo będziemy mieć zagęszczenie dróg dla cyklistów większe, niż kolei w latach '80 ubiegłego wieku. Nasz wspaniałomyślny marszałek goni rowerami kolej - wszak w Zachodniopomorskim zostało około 1221.236 km dróg żelaznych, zaś 1147.392 km jest użytkowanych conajmniej w ruchu towarowym. Oby tak dalej, to się wszyscy zdziwią jaki krach przewozowy tutaj nastanie i ile bulić będzie trzeba za remont dróg, i proekologiczne akcje.
  • #13 (odp. na #12) Maciej (2018-09-05 07:58:40)
    Akcje przekształcania linii kolejowych w ścieżki rowerowe mają tyle wspólnego z ekologią co krzesło z krzesłem elektrycznym.
  • #14 (odp. na #9) MAR-CIN (2018-12-26 14:12:13)
    Nie mają, bo włodarze tych gmin/powiatów maja w głębokim poważaniu kolej wola ulice naprawiać i budować niż postawić na infrastrukturę kolejowa.
  • #15 Patryk Krzywiński (2019-08-07 17:58:44)
    Bo mieszkańców ma się nie powiem gdzie. Szkoda, szkoda.
  • #16 Patryk Krzywiński (2019-09-14 13:39:19)
    Czy ktoś zna zakres prac na odcinku Złocieniec - Drawno? Byłbym wdzięczny za odpowiedź
  • #17 (odp. na #16) Andrzej Klauza (2019-09-16 07:33:44)
    Na stronie z przetargiem można poczytać: https://tiny.pl/tjt2…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Grzmiąca – Kostrzyn (410/430)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...