OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Szczecin Główny – Trzebież Szczeciński (406)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-02-15 (przebieg)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1898-03-15 Szczecin Turzyn - Szczecin Drzetowo Otwarcie linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1898-03-15 Szczecin Główny - Szczecin Turzyn Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1898-10-01 Szczecin Turzyn - Szczecin Drzetowo Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
1898-10-01 Szczecin Drzetowo - Police Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1898-10-02 Szczecin Drzetowo - Police Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1898-10-15 Police - Jasienica Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1898-10-16 Police - Jasienica Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1910-03-15 Jasienica - Trzebież Szczeciński Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1982-12-23 Szczecin Główny - Trzebież Szczeciński Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
przed 1990-09-05 Szczecin Turzyn - Szczecin Drzetowo Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
przed 2000-03-15 Police - Jasienica Zmiana liczby torów
torów: jeden;
2002-10-01 Szczecin Główny SG11 - Trzebież Szczeciński Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
po 2007-05-01 (???) Szczecin Niebuszewo - Szczecin Gocław Zamknięcie jednego toru
Zamknięcie toru nr 1.
2007-12-09 Szczecin Główny - Szczecin Główny SG11 Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
OS 88625
po 2011-01-01 (???) Szczecin Skolwin - Police Zamknięcie jednego toru
Zamknięcie toru nr 1.
Od 03.12.2019 r. rozpoczęcie rozbiórki toru szlakowego nr 1 na odcinku Szczecin Skolwin - Police w celu modernizacji.

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Szczecin Główny - Trzebież Szczeciński 406

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2001-07-23 (???) Police - Jasienica 60 km/h
2001-07-23 (???) Jasienica - Trzebież Szczeciński 60 km/h
2001-07-23 (???) Szczecin Główny - Szczecin Główny SG11 40 km/h
2001-07-23 (???) Szczecin Główny SG11 - Szczecin Drzetowo 40 km/h
2001-07-23 (???) Szczecin Drzetowo - Police 40 km/h
2007-11-18 Szczecin Drzetowo - Police 80 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Skolwin Północny - Police 30 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Jasienica - Trzebież Szczeciński 50 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Police - Jasienica 40 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Szczecin Gocław Towarowy - Szczecin Stołczyn 80 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Szczecin Główny - Szczecin Turzyn 50 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Szczecin Turzyn - Szczecin Pogodno 50 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Szczecin Turzyn - Szczecin Pogodno 50 km/h Import PLK2007_10
2009-01-03 Szczecin Gocław Towarowy - Szczecin Stołczyn 70 km/h Import PLK2009_01
2009-01-03 Szczecin Drzetowo - Police 70 km/h Import PLK2009_01
2009-12-13 Szczecin Drzetowo - Police 80 km/h Import PLK2010_05
2009-12-13 Szczecin Gocław Towarowy - Szczecin Stołczyn 80 km/h Import PLK2010_05
2011-03-11 Szczecin Skolwin - Police 0 km/h Import PLK2011_03
2011-03-11 Szczecin Drzetowo - Szczecin Gocław Towarowy 0 km/h Import PLK2011_03
2014-12-08 Szczecin Gocław Towarowy - Szczecin Stołczyn 60 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Szczecin Stołczyn - Szczecin Skolwin 60 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2019-09-20 Szczecin Pogodno - Szczecin Niebuszewo 40 km/h REGULAMIN SIECI na 2018/2019
2019-09-20 Szczecin Niebuszewo - Szczecin Gocław Towarowy 80 km/h REGULAMIN SIECI na 2018/2019.
2019-09-20 Szczecin Gocław Towarowy - Skolwin Północny 60 km/h REGULAMIN SIECI na 2018/2019.
po 2019-09-20 Szczecin Turzyn - Szczecin Pogodno 50 km/h REGULAMIN SIECI na 2018/2019.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 octanq (2018-11-25 23:45:25)
    Strona www z bardzo cennymi zdjęciami linii i stacji z lat '70: http://berlin.bahnin…
  • #2 Lee (2019-09-22 14:44:56)
    Tor 1 w Policach 22,450-23,000 prędkość 30 km/h od 23,000 do 23,844 prędkość 40 km/h. Na odcinek Police - Trzebież Szcz. wjeżdżają na postawie tymczasowego regulaminu wówczas prędkości na odcinkach wynosi: Police - Jasienice - 40km/h, Jasienica - Niekłończyca Uniemyśl - 30km/h, Niekłończyca Uniemyśl - Trzebież Szcz. - 20 km/h, w Trzebieży Szcz. - 30km/h
  • #3 Lee (2019-12-04 15:10:43)
    Od 03.12.2019 r. rozpoczęcie rozbiórki toru szlakowego nr 1 na odcinku Szczecin Skolwin - Police w celu modernizacji.
  • #4 Michał Kłosowski (2020-06-08 08:53:14)
    Koledzy, czy do Trzebieży istnieje jakikolwiek ruch pociągów towarowych? Uważam za skandal, iż linia, przynajmniej do Polic!, nie jest eksploatowana w ruchu pasażerskim! Przecież tam powinna kursować kolej aglomeracyjna! Czemu zaprzestano ruchu na tym trakcie? Jak mniemam prędkość szlakowa nikła z uwagi na słaby stan infrastruktury, przez co podróż pociągiem do Polic i Trzebieży przegrywała z komunikacją samochodową?
  • #5 (odp. na #4) octanq (2020-06-08 12:39:12)
    Ja bym powiedział, że powinny to być pociągi Stargard - Police Zakład; Goleniów - Police Zakład; Gryfino - Police Zakład (i z powrotem, wszystkie przez Szczecin Gł.). To by dało największe potoki podróżnych, szczególnie że komunikacją miejską ciężko się dostać z dworca Szczecin Gł. do Polic.

    Ze stacją w Policach jest problem, że jest z dala od największych osiedli, ale za to jest blisko szpitala i starego miasta. Natomiast ZCh Police zatrudniają ok. 2,4 tys. pracowników, a po. Police Zakład był przy samej bramie głównej.

    St. Trzebież Szczec. jest niestety daleko od plaży (jak na dzisiejsze standardy) i daleko od centrum miasta.

    Za taką analizę już nie raz miasto wydało po kilka milionów. Nie znam szczegółów jakie są plany SKM, ale pewnie jak zwykle - gdy możliwe są sytuację: dobra, średnia, słaba, absurdalna, to w Polsce zawsze prawdziwa jest ta absurdalna.
  • #6 (odp. na #4) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-11-09 02:08:59)
    Do Polic jezdzi obecnie kilka par pociągów/dobę torem nr 2.
    Tor nr 1 został rozebrany na całej długości jak również odcinek jedno torowy od posterunku SG11 do rozjazdów przed Turzynem.
    I tak już niestety pozostanie gdyż remont został wstrzymany.
    Natomiast w rejonie przyszłego nowego przystanku Łękno linia biegnie już nowym przebiegiem - także narazie 1 tor.

    Ogólne wprowadzenie we wykorzystanie tej linii do ruchu miejskiego i regionalnego (pózniej będzie rozszerzenie tematu):
    https://nspap.livejo…
  • #7 (odp. na #5) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-02-13 20:00:04)
    Świeży reportaż (31 stron) z "budowy" tej linii: http://swiatowy.org/…
  • #8 (odp. na #7) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-10-12 23:29:03)
    Bieżący komunikat z budowy SKM: https://gs24.pl/szcz…
  • #9 113 (2021-10-13 18:35:08)
    Dobrze wiedzieć. Martwi mnie jednak bardzo powolne prace i problem wykonawcy. Mam nadzieję, że uda się do Polic jak najprędzej przywrócić ruch pasażerski.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Szczecin Główny – Trzebież Szczeciński (406)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...