OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Jankowa Żagańska – Żagań (379)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-11-09 (historia)

Wyślij nowe pliki »

| pokaż też kiepskie [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. Sławomir Kurek (2010-06)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. wasiukibic (2016-04-16)
Obraz
fot. Givexnine Poznań (2020-08-24)
Obraz
fot. Givexnine Poznań (2020-08-24)
Obraz
fot. Givexnine Poznań (2020-08-24)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #3 (odp. na #2) Darek Nowak (2020-01-07 00:22:36)
    Dzięki.
  • #4 Givexnine Poznań (2020-04-11 14:09:51)
    W ruchu pasażerskim ta linia nie ma sensu. Chętnych na jazdę w kier. Węglińca z Żagania nie ma wielu, w Żarach tak samo. A jeśli skład pojedzie tak jak teraz, czyli przez Żary to zbierze więcej pasażerów i nie będzie pusty. A czas przejazdu, choć się wydłuża, nie ma aż takiego znaczenia.
  • #5 (odp. na #4) Stanisław Pikul (2020-04-11 20:51:20)
    W codziennym korzystaniu z środków komunikacji czas przejazdu i częstotliwość kurowania (takt) to podstawowe elementy decydujące o wyborze.
  • #6 wasiukibic (2020-04-11 21:42:52)
    Dla mieszkańców Ruszowa, Iłowej, Konina Żagańskiego czy Jankowej połączenie z Żarami to okno na świat. Odcinek Jankowa - Żagań powstał w połowie XIX wieku głównie z uwagi na chęć zredukowania kosztów robót ziemnych; pomiędzy Żarami a Żaganiem teren ma dość skomplikowany profil. Ćwierć wieku później bezpośrednie połączenie Żary - Żagań w końcu powstało ale linia 379 utrzymała się głównie z tego powodu, że w Żaganiu istniała stacja rozrządowa i zaplecze taboru. Tego już nie ma, podobnie jak dużych fabryk w sąsiedztwie żagańskiej stacji. Przy obecnych, ograniczonych środkach na transport zbiorowy na prawdę nie ma sensu dzielić włosa na czworo i puszczać tędy szynobusów, na przekór mieszkańcom miejscowości, które wymieniłem. Zwłaszcza że w porównaniu z sąsiednimi Żarami, wymiana pasażerów w Żaganiu jest bardzo skromna.
  • #7 Jacek (2020-04-12 09:57:22)
    I w Żaganiu daleko jest ze stacji do miasta, nie ma tam jakiś wielkich zakładów.
  • #8 Givexnine Poznań (2020-04-12 21:42:38)
    Zgadzam się. w 100% z komentarzem #6. Tylko wspólne połączenie z Żaganiem i Żarami ma sens. Dla mieszkańców wioseczek na prawdę to, czy pojadą 10, czy 20 minut nie robi dużej różnicy. Zwłaszcza, że przy tej linii nie leży jeszcze żadna stacja, która mogła by odzyskać kolej przy reaktywacji. Tylko nieliczni mieszkańcy wiosek podżarskich chcieliby jechać do Żagania, a szkoda by było, gdyby Żagań utracił kolejne połączenie, z kilkunastu tych które się ostały. Skracając : tak jak jest, jest dobrze, a ta linia obecnie w ruchu pasażerskim nie ma racji bytu. Nie wątpię, że towarowo może mieć sens.
  • #9 ST43-666 (2020-04-13 00:18:42)
    Ruch towarowy - kilka razy w tygodniu zdawki Węgliniec - Żagań - Żary i dalej w razie potrzeby do Nowogrodu Bobrzańskiego. Ponadto towarowe od Głogowa na Węgliniec. Do tego luzaki. 85% Cargo, reszta prywata.

    Ruch osobowy tędy nie ma sensu. Osobowe z Legnicy jadą do Żar, więc jak ktoś przykładowo chce się dostać z Żagania do Zielonej Góry/Ruszowa, to bez problemów przesiądzie się w Żarach.
  • #10 Givexnine Poznań (2020-04-13 12:32:42)
    Właśnie, tak jak pisałem - ruch osobowy tą linią nie ma sensu.
  • #11 Givexnine Poznań (2020-06-30 09:41:03)
    W tym roku, od 4 do 29 sierpnia ta linia będzie używana w ruchu pasażerskim - pociągi zamiast przez Żary będą jechać z Żagania bezpośrednio do Jankowej. Osobliwością będzie skład, docierający do Jankowej o 5.39 w relacji Żagań - Żary - Żagań - Jankowa - Zgorzelec, jadący do Żar i wracający do Żagania tą samą drogą. Perony IV i V żagańskiej części Jankowej będą w użyciu.

    Edytowane: linia będzie w użyciu aż do listopada b.r. - wynika to z jesiennego rozkładu jazdy
  • #12 Givexnine Poznań (2020-11-21 21:40:40)
    Od nowego RJP 2021 linią będzie biec trasa jednego pociągu z Z. Góry do Goerlitz i z powrotem. Wszystkie pozostałe pociągi pojadą jak dawniej przez Kunice. Żagań zyska dodatkowe, szybsze połączenie z Zieloną Górą i Zgorzelcem. Poranny pociąg do Zgorzelca bez zmian pojedzie przez Żary, zatem linia ta będzie w użyciu 2x na dobę. W Jankowej nie będą już odbywały się skomplikowane manewry przy krzyżowaniu pociągów.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Jankowa Żagańska – Żagań (379)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...