OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Oborniki Wielkopolskie – Wronki (381)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-07-06 (podobiekty)

<== | Galeria | ==>
Data: 2018-04-03
Autor: Aleksander Buczkowski
Napisz e-mail
Odcinek Oborniki Wielkopolskie – Słonawy
Zamieszczono: 2018-06-11

Galeria użytkownika

Zachowany tor w Obornikach.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne; szlak (trasa)/pojedyncze tory.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 188
: 11

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #2 (odp. na #1) Mateusz Kiszka (2018-06-11 21:52:34)
    Dajcie Polakom władzę, a sami się wykończa. Mówił ponoć Bismarck :( Odpowiedz»
  • #3 Maciej (2018-06-12 08:26:17)
    Być może jest szansa na odrestaurowanie tego szlaku? Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) irek (2018-06-12 11:26:06)
    Niestety, ale zero szans! Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #4) Maciej (2018-06-12 11:37:26)
    A odcinek z Obrzycka do Wronek? Jest wyjątkowo krótki, a połączyłby urokliwe miasteczko z resztą świata. Odpowiedz»
  • #6 (odp. na #5) Aleksander Buczkowski (2018-06-12 14:27:03)
    Niestety te dwa miasta nie mogą być połączone, bo coś jest nie tak i nie ma na to środków. Taki pomysł już kiedyś był. Przed dokończeniem rozbiórki tj. 2012r. myślano nad odbudową całej linii... Odpowiedz»
  • #7 (odp. na #5) irek (2018-06-12 14:28:00)
    Na odcinku od Obornik do Stobnicy (most nad Wartą) nie istnieje już nic, no poza budynkami stacyjnymi (obecnie mieszkania prywatne). Bardzo podobnie wygląda sytuacja na odcinku Wronki - Obrzycko. Co ciekawe na odcinku Obrzycko - Brączewo (Jaryszewo Obornickie) w terenie leśnym uchowały się odcinki torowiska. Generalnie, ta linia to zdecydowanie ostatnia jaka powinna być przywrócona/rewitalizowana! Obecnie największym problemem po tej linii, jest most nad Wartą. Ciekawy obiekt, ale nikt nie ma pomysłu co z nim zrobić.Znaczy w żadnym budżecie nie ma kasy, aby most mógłby służyć lokalnej społeczności. Znając życie, KTOSIE czekają aż czas i matka natura dopełni dzieła utylizacji! Odpowiedz»
  • #8 (odp. na #7) Aleksander Buczkowski (2018-06-12 14:32:56)
    Na odcinku Słonawy-Stobnica rozpoczęła się budowa ścieżki rowerowej w śladzie linii. Obecnie odgarnięto nasyp. Prowadzę z tego fotorelację. Na szlaku idzie często napotkać podkłady, słupki hektometrowe itd. Sam w Obornikach ostatnio odkopałem drewniany podkład leżący w zaroślach już dobre trzydzieści lat! Odpowiedz»
  • #9 (odp. na #8) irek (2018-06-12 14:37:06)
    Pełna zgoda, gdyby przekopać cały przebieg linii to by się jeszcze coś wydobyło :) Odpowiedz»
  • #10 (odp. na #9) Aleksander Buczkowski (2018-06-12 14:38:58)
    W lipcu planuję wykopać wspomniany podkład i trzy inne w Słonawach. Odpowiedz»
  • #11 (odp. na #10) Maciej (2018-06-12 14:56:51)
    Tak naprawdę jest to nielegalna archeologia :( Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Linia kolejowa Oborniki Wielkopolskie – Wronki (381)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...