OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Oborniki Wielkopolskie – Wronki (381)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-11-17 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1910-02-01 Jaryszewo Obornickie - Wronki Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1910-07-01 Oborniki Wielkopolskie - Jaryszewo Obornickie Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1945 Oborniki Wielkopolskie - Most (Młyn Słonawy) Linia nieprzejezdna/remont
Zerwany most na Wełnie.
1946-10-07 Oborniki Wielkopolskie - Most (Młyn Słonawy) Przywrócenie przejezdności
1991-08-31 Oborniki Wielkopolskie - Wronki Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1994-01-01 Słonawy - Obrzycko Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2000-01-01 Oborniki Wielkopolskie - Słonawy Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2000-12-22 Obrzycko - Wronki Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2001-01-01 Jaryszewo Obornickie - Obrzycko Linia nieprzejezdna/remont
Nieprzejezdna w lesie pomiędzy Obrzyckiem a mostem na Warcie. Tory są rozkradzione na odcinku ok. 200 m - widać to idąc czerwonym szlakiem turystycznym od leśniczówki Daniele, torów nie ma od przejazdu kolejowego na gruntowej drodze którą wiedzie szlak do miejsca w odległości 200 m w stronę Obrzycka. Info: Grzegorz Tomaszewski.
2005-02-28 Oborniki Wielkopolskie - Wronki Linia nieprzejezdna/remont
Usunięta z D29.
2008-06 Oborniki Wielkopolskie - Jaryszewo Obornickie Linia rozebrana
Nie wiem jak daleko. W Obrzycku w lipcu 2008 jeszcze były.
2012-08-15 Jaryszewo Obornickie - Wronki Linia rozebrana
Od Jaryszewa zaczęła się rozbiórka torowiska. 10.08.2012 (info: Jacek Kowalski, 15-08-2012)
2018-07 (???) Oborniki Wielkopolskie - Stobnica Zmienione przeznaczenie
nowe przeznaczenie: polna droga, ścieżka;
Dróżka rowerowa ciągnąca się od Obornik Wielkopolskich, aż do Stobnicy. Ciężko było znaleźć o niej bliższe dane. Ma 12 km, a jej koszt to aż 8.2 mln złotych. Ciekawe czy kiedyś zwrócą się pieniądze w związku z użytkowaniem tej drogi. :) (info: djSon, 22-08-2018)

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Oborniki Wielkopolskie - Wronki 381

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1919 – 1933 »
1934 – 1950 »
1950 – 1962 »
1962 – 1979 »
1980 – 1991 »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Maciej (2018-02-14 14:23:22)
    Poniżej dołączyłem link do artykułu o linii kolejowej z Obornik Wlkp. do Wronek.
    http://www.oborniki.…
  • #2 Old school (2018-10-18 21:40:29)
    Niestety na dzień dzisiejszy nic innego jak wiadukt nad Wartą nie zostało. Tory rozebrane całkowicie. Wiadukt stalowy z drogą na górze widoczny na zdjęciu jest zdemontowany a przepusty zasypane i wylano asfalt na górze. Jedynie kilka kamieni z kilometrami w lesie stoi i to by było na tyle. Od strony Oborniki do Warty wylano na nasypie ścieżkę rowerową.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Oborniki Wielkopolskie – Wronki (381)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...