OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Gniezno Winiary – Sława Wielkopolska (377)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-11-05 (kilometraż)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1913-11-10 Olekszyn - Sława Wielkopolska Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1913-11-10 Gniezno Winiary - Obora Wielkopolska Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1913-12-10 Obora Wielkopolska - Dębnica Wielkopolska Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1914-04-01 Dębnica Wielkopolska - Kłecko Wielkopolskie Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1914-05-01 Kłecko Wielkopolskie - Olekszyn Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1996-06-01 Gniezno Winiary - Sława Wielkopolska Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2000-12-22 Gniezno Winiary - Stawiany Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2004-08-01 Kiszkowo - Stawiany Linia nieprzejezdna/remont
Linia nieprzezdna na odcinku Stawiany - Kiszkowo, bieżące kradzieże torów na odcinku ponad 500m (przez 2 tyg . zdemontowano 2 odcinki szyn). (info:greg05@wp.pl)
2006 Gniezno Winiary - Stawiany Linia nieprzejezdna/remont
Linia usunięta z ewidencji PKP PLK.
2007-11-23 Gniezno Winiary - Stawiany Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
2007-11-23 Stawiany - Sława Wielkopolska Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Remont na stacji Poznań Wschód i wyjazdu na Wągrowiec spowodował rezygnację Naftobazy z korzystania z odcinka Sława - Stawiany na rzecz Gniezno Stawiany.
2011-06-01 Stawiany - Sława Wielkopolska Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
Stan na 01-02-2012 (info: Łukasz Bochniarz, 25-07-2012)

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Gniezno Winiary - Sława Wielkopolska 377

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2007-11-18 Gniezno Winiary - Sława Wielkopolska 20 km/h Import PLK2007_10
2017-10 Olekszyn - Stawiany 60 km/h Import PLK2017_10

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #7 (odp. na #6) Adrian K (2019-01-11 16:23:27)
    To zależy od Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu. Póki co, chyba nie zamierzają tam przywracać ruchu pasażerskiego. Do tego brak jest peronu w Sławie Wlkp. dla tej linii, więc pewnie ewentualne przywrócenie zaczęłoby się właśnie od tego peronu.
  • #8 (odp. na #7) Przemysław Biały (2019-01-13 13:24:39)
    W Sławie są 2 perony, wystarczy dodać rozjazd od strony Gniezna i pociąg osobowy może wjechać na peron 2. Jakieś dziadowskie "oszczędności" przy modernizacji tej stacji spowodowały to, że tego rozjazdu nie ma.
  • #9 (odp. na #8) Adrian K (2019-01-15 22:26:55)
    Tak, tylko że na 356 w Sławie zdarzają się mijanki, jak postawisz na jednym torze skład relacji Gniezno - Sława, mijanki już nie zrobisz. Z tego jednego peronu można ze spokojem zrobić peron dwukrawędziowy przy linii do Gniezna, przy torze który już istnieje. Przejeżdżając przez Sławę w miniony piątek zauważyłem, że raczej nie byłoby to wielkim problemem, na pewno mniejszym niż wstawianie rozjazdu (który w zasadzie powinien się tam znaleźć, chociażby dla sytuacji awaryjnych). Z drugiej strony, gdyby pociągi pasażerskie na linii Gniezno - Sława miałyby kiedyś ruszyć, bardziej sensowne wydaje się wydłużanie ich relacji do większych Skoków (jak to robiono dawniej łącząc te pociągi z linią na Janowiec), tylko że przy obecnym ruchu na 356 byłoby to trudne.
  • #10 Robert (2020-04-22 20:38:45)
    Wytłumaczcie mi dlaczego na tej linii nie ma pociągów, np tylko z Kiszkowa do Skoków, przecież Kiszkowo jest odcięte od świata.
  • #11 Kacper (2020-04-23 09:33:25)
    Według mnie, jeżeli przywracany był tam ruch pasażerski to po pierwsze: szynobusy w Gnieźnie powinny odjeżdżać z peronu 1a, w Gnieźnie powinien również powstać nowy przystanek kolejowy w okolicach ul Roosevelta, a pociągi powinny kursować w relacji pełnej Gniezno - Wągrowiec, z niektórymi pociągami do Sławy lub Kiszkowa.
  • #12 ROPA Poznań (2020-04-23 10:55:03)
    Dyskusja dotyczy linii Gniezno Winiary - Sława. Otóż w 2015r byłem w Kłecku na nowym, wyremontowanym moście na przesmyku Jeziora Gorzuchowskiego. Z informacji od miejscowych ludzi dowiedziałem się, że jeżdżą tam składy cystern z paliwem Petrochemii do Bazy w Rejowcu pod Sławą. Sam most właśnie wyremontowała Petrochemia. Prawdziwe jest tylko stwierdzenie, że nie kursują poc.osobowe. Chyba że od 2015 r przestały też kursować towarowe.
  • #13 (odp. na #12) Stanisław Pikul (2020-04-23 14:00:02)
    No nie jest tak źle - w końcu większość paliwa na stacjach Orlenu, Lotosu, BP, Shell'a w okolicach Poznania właśnie stamtąd pochodzi. :)
  • #14 (odp. na #10) Adrian K (2020-04-24 23:35:36)
    Bo Zarząd Województwa stwierdził, że nie ma pieniędzy na utrzymywanie ruchu. Linia była niedawno remontowana, oczywiście pod przewozy towarowe do bazy w Rejowcu. I jakoś wówczas ktoś składał zapytanie o ruch pasażerski. Innym problemem jest to, że ktoś "genialny" w czasie rewitalizacji l.k. 356 stwierdził, że trzeba przerobić układ torowy w Sławie tak, że przy torze od strony Gniezna nie ma peronu, a to już w Sławie powinna być możliwa przesiadka, bo tam też zdarzają się mijanki.
  • #15 (odp. na #10) Cyprian Kruk (2021-07-11 15:07:20)
    Przede wszystkim - w Skokach jest tylko jeden peron, który przy tak dużym natężeniu ruchu na LK356 nie jest w stanie obsłużyć pociągów DOCELOWO jadących do Skoków.
  • #16 blakop (2021-09-13 03:45:27)
    Taki pociąg musiałby jechać w pełnej relacji Gniezno-Wągrowiec, ewentualnie jako wahadło Gniezno-Sława (po przebudowie tej ostatniej). Gdzie indziej technicznie nie ma możliwości zakończenia biegu. Biorąc pod uwagę, że oprócz Kiszkowa (które raczej tłumów też nie wygeneruje) po drodze nie ma nic, to nie liczyłbym na jakikolwiek pociąg osobowy tam kiedykolwiek.
    Ruch towarowy codzienny ma się tam oczywiście dobrze. Dziwi natomiast fakt, że biorąc pod uwagę strategiczny charakter tej linii, nie ma nawet technicznie możliwości zjazdu z 356 na Rejowiec (od Poznania jadąc).

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Gniezno Winiary – Sława Wielkopolska (377)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...