OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Bzowo Goraj – Piła Główna (374/390) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-10-02 (historia)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (przed 1902)
opis ⇵
Obraz
fot. Leszek Wincenciak (2004-04-02)
opis ⇵
Obraz
fot. Piotr Geremek (2008-01-08)
opis ⇵
Obraz
fot. Dawid Chibani (2008-03-09)
opis ⇵
Obraz
fot. Dawid Chibani (2008-03-09)
opis ⇵
Obraz
fot. Maciej Pacholski (2017-07-14)
opis ⇵
Obraz
fot. Maciej Pacholski (2017-07-18)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Warczyński (2021-01-31)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #15 Jacek (2020-01-28 22:28:47)
    Jeżeli będą motywacje i pieniądze na kolej zawsze brakujący odcinek linii idzie dzisiaj odbudować za pomocą długich przęseł mostowych lub estakad, byle było miejsce pod podporę mostu a po drugie prześwit na obecne czasy pod mostem powinien wynosić od 5,60 metra w górę ze względu na różne wysokie ładunki przewożone przez ciężarówki. Przykładem takich linii są Chiny, Etiopia, Kenia, Tanzania, nowy most na Odrze w Słubicach, przyszły most na Odrze w Kostrzynie itd.Estakady takie mają dużo zalet- wolne od złodziei,samobójców, śniegu, łamiących się drzew, niebezpiecznych kierowców, tylko wystarczy mnożyć przykłady.Nie dziwię się że rozebrano linię w Czarnkowie gdyż szła po bardzo niskim nasypie i była dużą zawalidrogą dla rosnącego ruchu samochodów w mieście.
  • #16 Jacek Grabowski (2021-01-06 16:19:35)
    Odcinek z Bzowo Goraj do Czarnkowa jest nieczynny.
  • #17 Kwatera Tomasz (2021-01-06 22:10:06)
    Jacek Grabowski. Odcinek jest czynny i nawet po remoncie
  • #18 Błażej Kopka (2022-04-20 18:59:40)
    No to teraz ten wyremontowany odcinek zostanie rozebrany, wynika z najnowszych informacji :)
  • #19 113 (2022-04-20 20:44:00)
    @Błażej Kopka: Z jakich informacji?
  • #20 Błażej Kopka (2022-04-20 21:14:49)
    Ano takich, że bodajże wczoraj, czy nawet dzisiaj Pinokio ogłosił zwiększenie nakładów na "Kolej+" i ogłosił również 34 z 47 projektów które zakwalifikowały się do realizacji przez PKP PLK. W Wielkopolsce zakwalifikowano wszystkie 5 projektów - w tym linię do Czarnkowa. Zakładany projekt zakłada linię na 120km/h, a to będzie wymagało nowego podtorza (teraz zrobiono tylko na 60km/h) - czyli obecne idzie do rozbiórki. Jest duża szansa na to, że po ostatnim remoncie nie zdąży tu nic przejechać, a tor zostanie rozebrany - brawo PKP PLK :)
  • #21 wasiukibic (2022-04-20 22:30:05)
    A mało to było linii, na których jeszcze pod koniec lat 80. XX wieku wymieniono nawierzchnię, aby je w kilka lat później zamknąć? Tajemnicą poliszynela jest to, że PLK i MI lubią się chwalić miliardami złotówek wpompowanych w infrastrukturę kolejową, a to czy zostały one zainwestowane z głową, tam gdzie jest to faktycznie potrzebne, to już inna kwestia. A to, że wiele projektów wyleciało z listy, bo biednych samorządów nie stać było na wkład własny, o tym się nie wspomni. W Dzienniku Telewizyjnym słupki będą wyglądać ładnie. Nieraz o tym pisałem, że założenie programu Kolej+ jest słuszne, ale diabeł tkwi w szczegółach.
  • #22 Błażej Kopka (2022-04-20 23:19:10)
    To, że się linię remontuje, a potem nic po niej nie jedzie to już faktycznie nie raz było. Ale to, że się ją remontuje, a potem w przeciągu powiedzmy dwóch lat i tak się ją rozbiera i... buduje od nowa to raczej trudno przykładów szukać.
  • #23 Человек с Украины (2022-05-22 11:57:16)
    Эта линия - неплохой маршрут для экотуризма (велосипед, приспособленный для движения по железнодорожной колее. Во многих странах это популярный вид туризма и технического творчества.
  • #24 Sławek (2022-05-25 07:14:49)
    Вот именно...

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Bzowo Goraj – Piła Główna (374/390)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...