OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Międzychód – Zbąszyń (373)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-04-07 (opisy, historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1908-08-01 Międzychód - Zbąszyń Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1989-05-27 Międzychód - Zbąszyń Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1992 Lewiczynek - Zbąszyń Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
data nieznana Trzciel - Zbąszyń Linia nieprzejezdna/remont
rozkradzione tory
przed 2005-02-10 Strzyżewo Zbąskie - Zbąszyń Linia nieprzejezdna/remont
W Zbąszyniu jest rozebrany rozjazd na Międzychód. 10.02.2005 (info:Pablo2912)
data nieznana Szklarka Trzcielska - Trzciel Linia nieprzejezdna/remont
brakuje okolo 100m toru (info: Pedro, 2005-04)
przed 2005-11-28 Łowyń - Lewiczynek Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2012 (???) Lewiczynek - Zbąszyń Linia nieprzejezdna/remont
Lina rozebrana w okolicach autostrady i DK92.
przed 2013-10-26 Łowyń - Szklarka Trzcielska Linia nieprzejezdna/remont
(info: Paweł Kwiatkowski, 2013-10-12)
przed 2017 Międzychód - Łowyń Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2019-03-30 Strzyżewo Zbąskie - Zbąszyń Linia nieprzejezdna/remont
Okolice mostu (droga Zbąszyń - Strzyżewo) stały się dzikim wysypiskiem śmieci.

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Międzychód - Zbąszyń 373

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2007-11-18 Międzychód - Łowyń 60 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Łowyń - Zbąszyń 0 km/h Import PLK2007_10
przed 2011-07-18 Międzychód - Łowyń 40 km/h Informacje pochodzą od maszynistów. (info: Mikołaj Kobryński, 29-06-2011)
2012-07-15 Międzychód - Łowyń 60 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2014-12-08 Międzychód - Łowyń 0 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Błażej Kopka (2021-12-31 12:16:57)
    Uzupełnienie informacji do tego, że linia została rozebrana w okolicach DK92 i autostrady A2. Owszem - została rozebrana, ale na obu tych skrzyżowaniach są wiadukty. Co ciekawe - wiadukt w ciągu autostrady A2 zbudowano, pomimo, że w tym czasie linia już fizycznie nie istniała w wielu miejscach.
  • #2 Jacek (2021-12-31 14:44:58)
    Są zdjęcia w galerii linii 373 tak że kolega nie musi się wysilać nad komentarzem, wszystko na nich widać. Podobnie zrobiono tak z linią Płoty - Wysoka Kam. w Płotach, na wyjściu tej linii. Ważniejsza jest droga niż tor nawet w celach strategicznych, o ile coś by się stało na odrzance - wszystko stoi od Świnoujścia do dołu.
  • #3 (odp. na #2) wasiukibic (2021-12-31 17:04:22)
    Dokładnie tak. Linia Worowo - Wysoka Kamieńska powstała za czasów II Rzeszy, jako strategicznie ważny korytarz, stanowiący połączenie ze Świnoujściem. Kilka lat temu powstał gazoport, który obecnie jest rozbudowywany, w tym o terminal kolejowy, a tymczasem przerwano ciągłość korytarza kolejowego wyżej wspomnianej linii kolejowej; imbecyle nie zapewniły nawet tego w przypadku odcinka Wysoka Kamieńska - Płoty, bo i po co. To jest kolejny przykład tego, że planowanie przestrzenne i myślenie perspektywiczne w Polsce leży i kwiczy, o czym wspominałem choćby odnośnie tematu Góry Śląskiej i budowy wiadukt nad drogą S5.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Międzychód – Zbąszyń (373)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...