OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wolsztyn – Żagań (371)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-03-18 (historia)

<== | Galeria | ==>
Data: 2018-10-11 (Data pewna)
Autor: Krzysztof Brankowski
Napisz e-mail
Odcinek Stypułów – Chotków
Zamieszczono: 2020-05-26

Galeria użytkownika

Szyny z rozebranego torowiska (początek 73. kilometra) - widok w kierunku Żagania.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: budowy/remonty/rozbiórki; pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 190
: 5

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Jacek (2020-05-27 12:20:38)
    Po główce szyny prawie jak nowe, wg PLKi można po nich jeździć do 120kmh, a wysłano je na przetopienie do Huty Kce. Nie mówiąc o ratowaniu innych linii. Boli to.
  • #2 Jakub M. (2020-05-28 13:38:00)
    Zgadza się, szyny niebyły aż w tak złym stanie, a to za sprawą remontu tej lini pod koniec lat 80.
  • #3 Tomasz (2020-05-28 14:34:06)
    Firma która przeprowadzała rozbiórek przyznała że szyny są w bardzo dobrym stanie. Po główkach szyn nie było widać zużycia jedynie podkłady na łączeniach szyn. Chyba żadna likwidowana linia jak 371 nie była tak nagłośniona i do samego końca wysyłano sygnały że ta linia ma byt i jest zainteresowanie nią ze strony prywatnych przewoźników towarowych. MI oczywiście daję nadzieję na przyszłość że w każdej chwili ma prawo odtworzenia linii kolejowej. Tak tak miliony które samorząd wydał na ścieżkę i tak łatwo teraz odda. Przykład fragmentu z dawnej linii Kamienna Góra - Krzewów. Wystarczyło coś tylko napomnieć że dawna linia (obecnie ścieżka rowerowa) ma szansę dzięki CPK wrócić znów na mapę to zaraz był lament ze strony samorządu.
  • #4 MK (2020-05-28 17:16:58)
    A teraz mamy "optymalizację" sieci PKP...
  • #5 (odp. na #3) Trapp (2020-05-28 19:52:04)
    Na ścieżkę rowerową przerobili odcinek z Kamiennej Góry do Krzeszowa będący fragmentem linii LK-330 z Kamiennej Góry do Okrzeszyna, a ta 9-ta szprycha CMK ma przekraczać granicę w Lubawce dokąd prowadzi czynna linia LK-299 Kamienna Góra-Lubawka. Fakt, obie linie są praktycznie do siebie równoległe (w niedużej odległości), ale jakoś wątpię, żeby ze względów terenowych, ktokolwiek brał pod uwagę przekraczanie granicy w innym miejscu niż Brama Lubawska.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Linia kolejowa Wolsztyn – Żagań (371)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...