OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Szamotuły – Międzychód (368)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-12-16 (przebieg)

Wyślij nowe pliki »

| pokaż też kiepskie [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon : 1379
: 6
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Fotopolska.eu; data: pomiędzy 1930 a 1941;
Odcinek: Nojewo - Kikowo
Most w Nojewie.
źródło: Militärgeographischer Überbild Posen 1941 Instytut Geograficzny UAM.
Obraz
Odsłon : 774
: 7
powiększ
Autor: Tomasz Lehmann
data: 1979 (???); (uwagi: Lato 1979)
Odcinek: Sieraków Wielkopolski - Zatom Stary
TKt48 w okolicy przystanku Kłosowice.
Obraz
Odsłon : 520
powiększ
Autor: Tomasz Lehmann
data: 1979 (???);
Odcinek: Sieraków Wielkopolski - Zatom Stary
TKt48 prawdopodobnie Międzychód - Szamotuły.
Obraz
Odsłon : 2978
: 1
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1992-03-22; (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Szamotuły - Sieraków Wielkopolski
Skan biletu kolejowego.
Obraz
Odsłon : 2359
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1992-08-05; (uwagi: data wystawienia biletu)
Odcinek: Szamotuły - Chrzypsko Wielkie
Skan biletu.
Obraz
Odsłon : 2381
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1994-05-06 (???); (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Szamotuły - Ryżyn
Skan biletu wydanego prawdopodobnie 6 maja 1994 r.
Obraz
Odsłon : 559
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1994-06-15 (???); (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Szamotuły - Ryżyn
Skan biletu wydanego zapewne 15 czerwca 1994 r.
Obraz
Odsłon : 3543
: 4
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1994-09-04; (uwagi: data wystawienia biletu)
Odcinek: Szamotuły - Sieraków Wielkopolski
Skan biletu
Obraz
Odsłon : 1991
: 1
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1994-11-06; (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Szamotuły - Sieraków Wielkopolski
Dopłata na trasie Sieraków – Szamotuły – Poznań.
Skan wykonano 15.01.2017 r.
Obraz
Odsłon : 372
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 2000-06-03;
Odcinek: Szamotuły - Szczepankowo
Szamotuły przy ul. Targowej. Pociąg specjalny z okazji Dnia Dziecka z SU45-143 wraca z Sierakowa Wlkp.
Obraz
Odsłon : 600
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 2000-06-03;
Odcinek: Szczepankowo - Ostroróg
SU45-143 z pociągiem z okazji Dnia Dziecka z Sierakowa Wlkp. w Karolewie (dziś przejazd ten jest zaasfaltowany).
Obraz
Odsłon : 318
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 2001-04-04;
Odcinek: Kikowo - Chrzypsko Wielkie
Na moście w Chrzypsku Małym.
Obraz
Odsłon : 201
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 2001-04-04;
Odcinek: Orle - Nojewo
Przed wjazdem do Nojewa od strony Szamotuł.
Obraz
Odsłon : 210
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 2001-04-04;
Odcinek: Kikowo - Chrzypsko Wielkie
Na moście w Chrzypsku Małym od drugiej strony.
Obraz
Odsłon : 259
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 2001-04-04;
Odcinek: Kłosowice - Zatom Stary
Pociąg specjalny z Szamotuł zbliża się do skrzyżowania z drogą 182.
Obraz
Odsłon : 185
powiększ
Autor: Paweł Skup
data: 2003-05-04;
Odcinek: Sieraków Wielkopolski - Kłosowice
Tuż za Sierakowem.
Widok w stronę Sierakowa, przed przejazdem na ul. Daszyńskiego.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1313
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2004-07-10;
Odcinek: Binino - Nosalewo
Binino. Widok na wiadukt w Bielejewie - to w połowie drogi między Bininem a Nojewem.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1447
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2004-07-10;
Odcinek: Binino - Nosalewo
Binino. Tak teraz wyglądają tory między wiaduktem w Bielejewie a Bininem.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1467
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2004-09-06;
Odcinek: Binino - Nojewo
Dobrojewo. Taki zaś wiadukt znajduje się trzysta metrów dalej w kierunki Binina.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 919
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2004-10-13;
Odcinek: Sieraków Wielkopolski - Kłosowice
Wiadukt nad główną drogą dojazdową do Sierakowa. To właśnie tutaj zbyt wysoka ciężarówka uszkodziła przyczółki, które, jak widać - naprawiono.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1642
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2005-02-28;
Odcinek: Kikowo - Chrzypsko Wielkie
Chrzypsko. Ten sam wiadukt widoczny z nieco większej odległości.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1961
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2005-02-28;
Odcinek: Kikowo - Chrzypsko Wielkie
Czyż te tory wyglądają na zniszczone? Wiadukt między Kikowem a Chrzypskiem. Widok w kierunku Szamotuł.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1834
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2005-02-28;
Odcinek: Kikowo - Chrzypsko Wielkie
Tak wygląda wiadukt między Kikowem a Chrzypskiem z dalszej perspektywy - z punktu widokowego koło Łężyczek (to tak ok. 3,5-4 km:)).
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1724
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2005-02-28;
Odcinek: Kikowo - Chrzypsko Wielkie
Wiadukt między Kikowem a Chrzypskiem - najwyższy filar. Od 1997 roku coraz bardziej zniszczony.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1562
powiększ
Autor: Wojciech Frytkowski
data: 2005-07-30;
Odcinek: Kikowo - Chrzypsko Wielkie
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1780
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2005-12-28;
Odcinek: Kikowo - Chrzypsko Wielkie
Widok na wiadukt między Kikowem a Chrzypskiem w zimowej aurze.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1287
powiększ
Autor: Tomasz Chudak
data: 2006-04-22;
Odcinek: Szamotuły - Szczepankowo
Widok w kierunku Szamotuł kilka kilometrów za stacją.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1318
powiększ
Autor: Tomasz Chudak
data: 2006-04-22;
Odcinek: Szamotuły - Szczepankowo
Pierwsze kilometry (3,4 km) z Szamotuł. Przejazd na drodze Jastrowo - Śmiłowo. Widok w kierunku Szczepankowa.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1472
powiększ
Autor: Tomasz Chudak
data: 2006-04-22;
Odcinek: Dobrojewo - Binino
Przed Ostrorogiem. Przejazd w około połowie drogi pomiędzy Dodrojewem a Bininem. Widok w kierunku tego pierwszego. Do stacji jeszcze 1,25 km.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1534
powiększ
Autor: Tomasz Chudak
data: 2006-04-22;
Odcinek: Binino - Nojewo
Wiadukt na trasie z Nojewa (w lewo) do Binina (w prawo) w pobliżu stacji Nojewo.

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #65 (odp. na #64) Tomasz Lamcha (2020-12-09 10:29:18)
    Z opisu książki wynika, że nie tylko ja pod koniec lat 90. i na początku 2000 miałem notoryczny problem z dojazdem do szkoły, okazuje się, że teraz ma go 14 mln Polaków! A co tam, niech wszyscy kupią samochód, wtedy już PKS i kolej nie będzie potrzebna :)
  • #66 (odp. na #64) irek (2020-12-10 11:41:43)
    @subsens, ta publikacja powinna trafić do rąk "specjalistów" od likwidacji komunikacji zbiorowej, nie tylko kolejowej ale nawet miejskiej. Taka uwaga, jakiś czas temu były plany całkowitej likwidacji komunikacji tramwajowej w Gorzowie Wielkopolskim....bo się nie opłaca! Jednak mieszkańcy się postawili lokalnym decydentom i po remontach torowisk komunikacja funkcjonuje! Natomiast w Olsztynie powstały linie tramwajowe od zera! Natomiast ci wszyscy zwolennicy aby ZLIKWIDOWAĆ niemal wszystkie linie kolejowe, niech się wybiorą na tereny które zostały całkowicie pozbawione komunikacji zbiorowej(PKP,PKS). Jednak ich problem polega na tym że udają się w regiony gdzie jeszcze ta komunikacja zbiorowa jako tako funkcjonuje, następnie mędrkują aby to czy owo zlikwidować.
  • #67 (odp. na #66) wasiukibic (2020-12-10 17:09:38)
    Planowana do likwidacji była linia tramwajowa na Piaski, która podobno kolidowało z utworzeniem deptaka na ul. Mieszka I. Tak jakby imbecyl, który planował ten deptak, nie był w stanie pojąć, że tramwaj + deptak w centrum, to połączenie funkcjonujące z powodzeniem w kilkudziesięciu (jak nie więcej) miastach świata. Wcześniej, w latach 60/70., wykasowano tramwaje na Zawarcie/Zakanale, bo też było "za ciasno" i "za drogo".
    Niestety, jak się przez wiele lat nie inwestuje w infrę i tabor, nie buduje nowych, potrzebnych połączeń (Górczyn), to zawsze niedoinwestowany środek komunikacji będzie przegrywał.
  • #68 (odp. na #67) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-12-10 17:22:44)
    Gorzów to nie jest niestety metropolia na tramwaje.
    A w dodatku bieda.
  • #69 (odp. na #68) wasiukibic (2020-12-10 17:31:19)
    Tramwaje nie są środkiem transportu dedykowanym li tylko dla metropolii. W urbanistyce przyjmuje się, że dolnym progiem rozwoju demograficznego miasta, aby celowe były puszczanie tam tramwajów - to 100 tysięcy mieszkańców. Próg ten może zostać obniżony, w przypadku ośrodków o ustalonych, dużych potokach pasażerskich na 1-2 ciągach w miastach powyżej 50 tysięcy mieszkańców - gdzie np. jest układ duże osiedle - wielofunkcyjne centrum - duży zakład pracy/inne duże osiedle.
    Ad rem - fakt, że w Gorzowie duże zakłady pracy zostały rozparcelowane nie oznacza, że tramwaj jako taki stracił rację bytu. Trzeba go tylko dostosować do współczesnych potrzeb komunikacyjnych miasta - budując np. tak długo planowany tramwaj na Górczyn.
  • #70 (odp. na #69) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-12-10 19:52:46)
    Już gdy 5-7 lat gdy bywałem często w Gorzowie, to w tramwajach była pustka.
    A bieda aż piszczała wszędzie.
  • #71 irek (2020-12-11 10:44:43)
    Administratorze, moderatorze chyba czas najwyższy usuwać, czy nawet blokować wpisy osób które non stop szerzą defetyzm na portalu. Można mieć różne spojrzenie na pewne sprawy/tematy, ale ciągłe wieszczenie czarnowidztwa w każdej sprawie bardzo źle wpływa na ład i porządek portalowy! Na bardzo wielu innych portalach już się stosuje krótkotrwałe blokowanie zawodowych malkontentów, następnie blokowanie dłuższe na koniec całkowite banowanie!
  • #72 (odp. na #71) wasiukibic (2020-12-11 11:01:05)
    Mam mieszane uczucia, w przypadku kiedy da się z tymi wypowiedziami polemizować. Nie jest to jeszcze poziom lwóweckiego trola/frajera, który od razu dostałby z buta, ale jest to tuż-tuż. Nie chciałbym też zbyt mocno ingerować w treści przesyłane przez użytkowników, żeby nie być posądzonym o dyktatorskie zapędy.
    Odnośnie postu nr 76 Adolfa, to mogło to zostać napisane w formie: "A bieda aż piszczała wszędzie" => "Stan infrastruktury i taboru był kiepski.", "Ulice i budynki w mieście były słabo utrzymane", "Po ulicach wałęsało się mnóstwo biednie ubranych ludzi o zmęczonych, zmiętych twarzach" etc. Byłoby to bardziej precyzyjne, a tak to nie wiadomo dokładnie o co biega.. Tak samo można było dookreślić, o jakim dniu tygodnia, porze roku/dnia mówimy. Adolf mocno uogólnia swoje obserwacje, a przecież napełnienie pojazdów jest uwarunkowane przez szereg czynników, z których część wymieniłem.
  • #73 (odp. na #70) Tomasz Lamcha (2020-12-11 13:43:18)
    W Poznaniu też często w tramwajach pustka, nawet w czasach przed c-19 ale czy to powód by zwijać transport publiczny?! Praktyka pokazuje, że nowoczesne miasta (niekoniecznie metropolie, niekoniecznie wojewódzkie) kładą nacisk na rozwój transportu publicznego , najczęściej tego 0 emisyjnego vide tramwaje, trolejbusy wiedząc, że w dłuższej perspektywie doprowadzi to do zmniejszenia ruchu samochodowego - zmiana nawyków transportowych mieszkańców. Naprawdę trudno z tym polemizować w obecnych czasach...
  • #74 (odp. na #73) ACdVL (Andrzej) (2020-12-12 20:18:27)
    I mnie się widzi, że sceptycyzm kolegi Adolfa posunął się za daleko. Czytałem dyskusję i miałem zamiar się nie wtrącać, jednak postanowiłem i od się coś dołożyć - owszem, pustki w niektórych kursach zarówno w większych, jak i mniejszych komunikacjach (patrz Brodnica, gdzie mieszkam) mogą się zdarzyć, co nie oznacza, że nikt nie korzysta. Wręcz przeciwnie - nawet w kursach wieczornych w covidowych czasach frekwencja na długich odcinkach jest niezła. Wiem, bo czasem kursowałem wieczorem, czasem też ciotkę odprowadzałem. Nie ma więc powodu, by patrzeć czarno, jak to kolega Adolf mówi. Wprawdzie przywołałem niewielki, wręcz - w porównaniu z Poznaniem czy Gorzowem - mikroskopijny układ komunikacyjny - sądzę jednak, że warto przytoczyć tą sytuację. Warto mieć szeroki przegląd pola, jak to mawiają, i się nie przejmować, że kurs a wiezie małe licho ludu, kurs b podobnie - bo mniej wypełnione kursy zawsze się zdarzą czy to w Brodnicy czy to choćby w takim Wrocławiu, który jest przecież metropolią. Wracając do Brodnicy - w moim obecnym mieście są 4 linie komunikacji miejskiej, choć pamiętam czasy, gdy było ich 7. Wtedy jednak komunikacja była płatna, obecnie jest darmowa i wszyscy zadowoleni. Może jedynie fant, że przydałyby się w niektórych porach w soboty/niedzielę dodatkowe kursy po południu i wieczorem, szczególnie że mamy już porę jesienno-zimową. Apeluję więc o ograniczenie tego pesymizmu, bo źle mi się robi, czytając coś takiego.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Szamotuły – Międzychód (368)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...