OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Szamotuły – Międzychód (368)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-07-13 (historia)

Legenda (Wygenerowano dnia: 2021-09-06) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2021-09-01)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #71 irek (2020-12-11 10:44:43)
    Administratorze, moderatorze chyba czas najwyższy usuwać, czy nawet blokować wpisy osób które non stop szerzą defetyzm na portalu. Można mieć różne spojrzenie na pewne sprawy/tematy, ale ciągłe wieszczenie czarnowidztwa w każdej sprawie bardzo źle wpływa na ład i porządek portalowy! Na bardzo wielu innych portalach już się stosuje krótkotrwałe blokowanie zawodowych malkontentów, następnie blokowanie dłuższe na koniec całkowite banowanie!
  • #72 (odp. na #71) wasiukibic (2020-12-11 11:01:05)
    Mam mieszane uczucia, w przypadku kiedy da się z tymi wypowiedziami polemizować. Nie jest to jeszcze poziom lwóweckiego trola/frajera, który od razu dostałby z buta, ale jest to tuż-tuż. Nie chciałbym też zbyt mocno ingerować w treści przesyłane przez użytkowników, żeby nie być posądzonym o dyktatorskie zapędy.
    Odnośnie postu nr 76 Adolfa, to mogło to zostać napisane w formie: "A bieda aż piszczała wszędzie" => "Stan infrastruktury i taboru był kiepski.", "Ulice i budynki w mieście były słabo utrzymane", "Po ulicach wałęsało się mnóstwo biednie ubranych ludzi o zmęczonych, zmiętych twarzach" etc. Byłoby to bardziej precyzyjne, a tak to nie wiadomo dokładnie o co biega.. Tak samo można było dookreślić, o jakim dniu tygodnia, porze roku/dnia mówimy. Adolf mocno uogólnia swoje obserwacje, a przecież napełnienie pojazdów jest uwarunkowane przez szereg czynników, z których część wymieniłem.
  • #73 (odp. na #70) Tomasz Lamcha (2020-12-11 13:43:18)
    W Poznaniu też często w tramwajach pustka, nawet w czasach przed c-19 ale czy to powód by zwijać transport publiczny?! Praktyka pokazuje, że nowoczesne miasta (niekoniecznie metropolie, niekoniecznie wojewódzkie) kładą nacisk na rozwój transportu publicznego , najczęściej tego 0 emisyjnego vide tramwaje, trolejbusy wiedząc, że w dłuższej perspektywie doprowadzi to do zmniejszenia ruchu samochodowego - zmiana nawyków transportowych mieszkańców. Naprawdę trudno z tym polemizować w obecnych czasach...
  • #74 (odp. na #73) ACdVL (Andrzej) (2020-12-12 20:18:27)
    I mnie się widzi, że sceptycyzm kolegi Adolfa posunął się za daleko. Czytałem dyskusję i miałem zamiar się nie wtrącać, jednak postanowiłem i od się coś dołożyć - owszem, pustki w niektórych kursach zarówno w większych, jak i mniejszych komunikacjach (patrz Brodnica, gdzie mieszkam) mogą się zdarzyć, co nie oznacza, że nikt nie korzysta. Wręcz przeciwnie - nawet w kursach wieczornych w covidowych czasach frekwencja na długich odcinkach jest niezła. Wiem, bo czasem kursowałem wieczorem, czasem też ciotkę odprowadzałem. Nie ma więc powodu, by patrzeć czarno, jak to kolega Adolf mówi. Wprawdzie przywołałem niewielki, wręcz - w porównaniu z Poznaniem czy Gorzowem - mikroskopijny układ komunikacyjny - sądzę jednak, że warto przytoczyć tą sytuację. Warto mieć szeroki przegląd pola, jak to mawiają, i się nie przejmować, że kurs a wiezie małe licho ludu, kurs b podobnie - bo mniej wypełnione kursy zawsze się zdarzą czy to w Brodnicy czy to choćby w takim Wrocławiu, który jest przecież metropolią. Wracając do Brodnicy - w moim obecnym mieście są 4 linie komunikacji miejskiej, choć pamiętam czasy, gdy było ich 7. Wtedy jednak komunikacja była płatna, obecnie jest darmowa i wszyscy zadowoleni. Może jedynie fant, że przydałyby się w niektórych porach w soboty/niedzielę dodatkowe kursy po południu i wieczorem, szczególnie że mamy już porę jesienno-zimową. Apeluję więc o ograniczenie tego pesymizmu, bo źle mi się robi, czytając coś takiego.
  • #75 Remigiusz Grochowiak (2021-03-31 14:55:46)
    Kolejny mały krok w temacie rewitalizacji linii poczyniony! https://powiatmiedzy…
  • #76 (odp. na #47) Stanisław Pikul (2021-04-05 09:59:33)
    Wczorajszy przejazd przez Szamotuły pozwolił zauważyć że pozostawiono możliwość wpięcia w układ torowy potencjalnie rewitalizowanej linii z Międzychodu - jest rozjazd i krótki odcinek toru który zakończono kozłem zaraz za pierwszym z przejazdów. Tak więc wygląda na to że prace wykonano zgodnie z informacją którą cytowałem w wypowiedzi #32.
  • #77 (odp. na #76) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-08-02 01:29:55)
    Wczoraj oglądałem odcinek programu "Pociąg do Wielkopolski", który od 10 lat prowadzi redaktor Bartłomiej Pomianowski.
    https://pl.wikipedia…
    Nie mam telewizora od 8 lat, więc był to czysty przypadek.
    W każdym bądź razie była tam przedstawiona nowa koncepcja tej linii, która miałaby się teraz zaczynać we Wronkach, śladem starej bocznicy i prowadzić bezpośrednio do Sierakowa. Chodzi o to, że w ten sposób byłby szybszy dojazd takim trasowaniem do Międzychodu.
    Niestety, nie ma tego odcinka na YT.
  • #78 113 (2021-08-02 14:10:58)
    @Adolf Nowak Ciekawa koncepcja, ale pytanie czy w tym przypadku nie doszłoby do wstrzymania się odbudowy części linii do Szamotuł i jaki miałaby przebieg ?

    Generalnie pod uwagę powinien być brana koncepcja budowy nowej linii kolejowej, która umożliwiłaby wylot z 368 nie tylko na Poznań, ale również do Krzyża, czy też Oborników Wlkp. i Wągrowca.
  • #79 (odp. na #78) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-08-02 21:29:47)
    To nie moja koncepcja ale widziałem na planie, że z Wronek do Sierakowa linia biegłaby po prostej.
  • #80 113 (2021-08-03 11:52:31)
    @Adolf Nowak: Wiem o tym, że nie twoja. Nie wiem czyja. Myślałem, że koncepcja dotyczyła budowy do okolic Binina, ale w tym przypadku byłby ostry zakręt.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Szamotuły – Międzychód (368)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...