OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Szamotuły – Międzychód (368)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-10-29 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1907-10-01 Chrzypsko Wielkie - Międzychód Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1907-10-01 Szamotuły - Binino Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1908-04-15 Binino - Nojewo Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1908-05-01 Nojewo - Chrzypsko Wielkie Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1995 Nojewo - Sieraków Wielkopolski Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Ostatni przejazd specjalnego pociągu osobowego - lato 2002.
1995-05-27 Szamotuły - Międzychód Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2005 Szamotuły - Nojewo Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2009 Ostroróg - Binino Linia nieprzejezdna/remont
zaasfaltowany przejazd w 2009 roku (info: Szymon Dojaś, 2011-11-14)
po 2011-02-01 (???) Binino - Kikowo Linia nieprzejezdna/remont
wyboczony tor i zły stan mostu w Chrzypsku Małym
przed 2011-04-01 Szczepankowo - Ostroróg Linia nieprzejezdna/remont
zaasfaltowano przejazd kolejowy na wiosnę br.(info: Szymon Dojaś, 2011-11-14)
przed 2017 Sieraków Wielkopolski - Międzychód Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2017-03 Chrzypsko Wielkie - Międzychód Letnisko Linia nieprzejezdna/remont
Linia na odcinku Szamotuły-Międzychód Letnisko jest nieprzejezdna-braki w torowisku, uszkodzone wiadukty,które uniemożliwiają prowadzenie ruchu na tym odcinku. (info: Tomek 2017-03)
2017-05 Nosalewo - Kikowo Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: drezynowy;
2017-05 Nosalewo - Kikowo Przywrócenie przejezdności
Przywrócenie przejezdności przez właścicieli stacji Nojewo od mniej więcej miejsca dawnej ładowni Nosalewo prawie pod same Kikowo.
2017-07-20 Binino - Nosalewo Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: drezynowy;
2017-09 Ostroróg - Binino Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: drezynowy;
2017-09 Kikowo - Chrzypsko Wielkie Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: drezynowy;
Ruch między Kikowem a mostem.
2018-10-20 Sieraków Wielkopolski - Międzychód Przywrócenie przejezdności
Drezyna PLK w Sierakowie.

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Szamotuły - Międzychód 368

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

rozkład data tabele
Polska, lato 1922 1922-05 (???) 46, | Szczegóły »
Polska, lato 1923 1923-05 (???) 46, | Szczegóły »
Polska, lato 1924 pomiędzy 1924-05 (???) a 1924-10 (???) 46, | Szczegóły »
Polska, lato 1925 1925-06-05 46, | Szczegóły »
Polska, zima 1926/1927 pomiędzy 1926-10-01 a 1927-05-14 46, | Szczegóły »
Polska, lato 1927 1927-05-15 46, | Szczegóły »
Polska, zima 1927/1928 pomiędzy 1927-10 (???) a 1928-05 (???) 46, | Szczegóły »
Polska, lato 1928 pomiędzy 1928-05 (???) a 1928-09-30 46, | Szczegóły »
Polska, zima 1928/1929 pomiędzy 1928-10-01 a 1929-05 46, | Szczegóły »
Polska, lato 1929 pomiędzy 1929-05 (???) a 1929-09-30 86, | Szczegóły »
Polska, zima 1929/1930 pomiędzy 1929-10-01 a 1930-05-14 86, | Szczegóły »
Polska, lato 1930 1930-05-15 86, | Szczegóły »
Polska, lato 1931 1931-05-15 86, | Szczegóły »
Polska, lato 1932 1932-05-22 228, | Szczegóły »
Polska, lato 1933 1933-05-15 228, | Szczegóły »
Polska, lato 1934 1934-05-15 228, | Szczegóły »
Polska, lato 1935 pomiędzy 1935-05-15 a 1935-09-01 224, | Szczegóły »
Polska, lato 1936 1936-05-15 224, | Szczegóły »
Polska, lato 1937 pomiędzy 1937-05-22 a 1937-09-05 224, | Szczegóły »
Polska, jesień 1937 pomiędzy 1937-09-06 a 1937-12-14 224, | Szczegóły »
Polska, zima 1937/1938 pomiędzy 1937-12-15 a 1938-05-14 224, | Szczegóły »
Polska, lato 1938 pomiędzy 1938-05-15 a 1938-10-01 224, | Szczegóły »
Polska, zima 1938/1939 pomiędzy 1938-10-02 a 1939-05-14 224, | Szczegóły »
Polska, lato 1939 pomiędzy 1939-05-15 a 1939-10-07 226, | Szczegóły »
III Rzesza 1944/1945, część 1 1944-07-03 130d, | Szczegóły »
Polska, lato 1946 pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 213, | Szczegóły »
Polska, zima 1946/1947 pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 213, | Szczegóły »
Polska, lato 1947 pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 213, | Szczegóły »
Polska, zima 1947/1948 pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 213, | Szczegóły »
Polska, lato 1948 pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 329, | Szczegóły »
Polska, zima 1948/1949 pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 329, | Szczegóły »
Polska, zima 1949/1950 pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 329, | Szczegóły »
Polska, lato 1950 pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 329, | Szczegóły »
Polska, zima 1950/1951 pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 329, | Szczegóły »
Polska, lato 1951 pomiędzy 1951-05-20 a 1951-10-06 354, | Szczegóły »
Polska, zima 1951/1952 pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 354, | Szczegóły »
Polska, lato 1952 pomiędzy 1952-05-18 a 1952-10-04 348, | Szczegóły »
Polska, zima 1952/1953 pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 348, | Szczegóły »
Polska, lato 1953 pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 348, | Szczegóły »
Polska, zima 1953/1954 pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 348, | Szczegóły »
Polska, lato 1954 pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 335, | Szczegóły »
Polska, zima 1954/1955 pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 335, | Szczegóły »
Polska, lato 1955 pomiędzy 1955-05-22 a 1955-10-01 335, | Szczegóły »
Polska, zima 1955/1956 pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 335, | Szczegóły »
Polska, 1956-1957 pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 335, | Szczegóły »
Polska 1957-1958 pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 335, | Szczegóły »
Polska, zima 1957/1958 pomiędzy 1957-09-29 a 1958-03-29 335, | Szczegóły »
Polska, lato 1958 pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 335, | Szczegóły »
Polska, zima 1958/1959 pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 335, | Szczegóły »
Polska, lato 1959 pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 335, | Szczegóły »
Polska, lato 1960 pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 335, | Szczegóły »
Polska, zima 1960/1961 pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 335, | Szczegóły »
Polska, lato 1961 pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 335, | Szczegóły »
Polska, zima 1961/1962 pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 335, | Szczegóły »
Polska, lato 1962 pomiędzy 1962-05-27 a 1962-09-29 335, | Szczegóły »
Polska, zima 1962/1963 pomiędzy 1962-09-30 a 1963-05-25 335, | Szczegóły »
Polska, lato 1963 pomiędzy 1963-05-26 a 1963-09-28 335, | Szczegóły »
Polska, zima 1963/1964 pomiędzy 1963-09-29 a 1964-05-30 335, | Szczegóły »
Polska, lato 1964 pomiędzy 1964-05-31 a 1964-09-26 335, | Szczegóły »
Polska, zima 1964/1965 pomiędzy 1964-09-27 a 1965-05-29 335, | Szczegóły »
Polska 1965-1966 pomiędzy 1965-05-30 a 1966-05-21 335, | Szczegóły »
Polska, 1966-1967 pomiędzy 1966-05-22 a 1967-05-27 335, | Szczegóły »
Polska, 1968-1969 pomiędzy 1968-05-26 a 1969-05-31 335, | Szczegóły »
Polska 1969-1970 pomiędzy 1969-06-01 a 1970-05-30 335, | Szczegóły »
Polska, 1970-1971 pomiędzy 1970-05-31 a 1971-05-22 335, | Szczegóły »
Polska 1971-1972 pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 335, | Szczegóły »
Polska, 1972-1973 pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 335, | Szczegóły »
Polska 1973-1974 pomiędzy 1973-06-03 a 1974-05-25 335, | Szczegóły »
Polska 1974-1975 pomiędzy 1974-05-26 a 1975-05-31 335, | Szczegóły »
Polska 1975-1976 pomiędzy 1975-06-01 a 1976-05-29 335, | Szczegóły »
Polska, 1976-1977 pomiędzy 1976-05-30 a 1977-05-21 335, | Szczegóły »
Polska, 1977-1978 pomiędzy 1977-05-22 a 1978-05-27 335, | Szczegóły »
Polska, 1978-1979 pomiędzy 1978-05-28 a 1979-05-26 335, | Szczegóły »
Polska 1979-1980 pomiędzy 1979-05-27 a 1980-05-31 335, | Szczegóły »
Polska 1980-1981 pomiędzy 1980-06-01 a 1981-05-30 335, | Szczegóły »
Polska 1981-1982 pomiędzy 1981-05-31 a 1982-05-22 335, | Szczegóły »
Polska 1982-1983 pomiędzy 1982-05-23 a 1983-05-28 335, | Szczegóły »
Polska 1983-1984 pomiędzy 1983-05-29 a 1984-06-02 335, | Szczegóły »
Polska 1984-1985 pomiędzy 1984-06-03 a 1985-06-01 335, | Szczegóły »
Polska 1985-1986 pomiędzy 1985-06-02 a 1986-05-31 335, | Szczegóły »
Polska, 1986-1987 pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30 335, | Szczegóły »
Polska 1987-1988 pomiędzy 1987-05-31 a 1988-05-28 335, | Szczegóły »
Polska, 1988-1989 pomiędzy 1988-05-29 a 1989-05-27 335, | Szczegóły »
Polska 1989-1990 pomiędzy 1989-05-28 a 1990-05-26 335, | Szczegóły »
Polska 1990-1991 pomiędzy 1990-05-27 a 1991-06-01 335, | Szczegóły »
Polska 1991-1992 pomiędzy 1991-06-02 a 1992-05-30 335, | Szczegóły »
Polska, 1992-1993 pomiędzy 1992-05-31 a 1993-05-22 335, | Szczegóły »
Polska, lato 1993 pomiędzy 1993-05-23 a 1993-09-25 335, | Szczegóły »
Polska, zima 1993/1994 pomiędzy 1993-09-26 a 1994-05-28 335, | Szczegóły »
Polska, lato 1994 pomiędzy 1994-05-29 a 1994-09-24 335, | Szczegóły »
Polska, zima 1994/1995 pomiędzy 1994-09-25 a 1995-05-27 335, | Szczegóły »
Polska 1995-1996 pomiędzy 1995-05-28 a 1996-06-01 335, | Szczegóły »
Polska, 1996-1997 pomiędzy 1996-06-02 a 1997-05-31 335, | Szczegóły »
Polska 1997-1998 pomiędzy 1997-06-01 a 1998-05-23 335, | Szczegóły »
Polska 1998-1999 pomiędzy 1998-05-24 a 1999-05-29 335, | Szczegóły »
Polska, 1999-2000 pomiędzy 1999-05-30 a 2000-05-27 335, | Szczegóły »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2007-11-18 Sieraków Wielkopolski - Międzychód 60 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Szamotuły - Sieraków Wielkopolski 0 km/h Import PLK2007_10
data nieznana Międzychód Letnisko - Międzychód 30 km/h
data nieznana Sieraków Wielkopolski - Międzychód Letnisko 40 km/h Informacja pochodzi od maszynistów. (info: Mikołaj Kobryński, 22-07-2011)
data nieznana Sieraków Wielkopolski - Międzychód 60 km/h
2014-12-08 Sieraków Wielkopolski - Międzychód 0 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #26 (odp. na #22) djSon (2018-01-20 16:12:00)
    Oj przepraszam. Nie wiem skąd ten tysiąc wytrzasnąłem... Mój błąd. Miałem wrażenie, że gdzieś to na stronie któregoś z przewoźników wyczytałem. Odpowiedz»
  • #27 (odp. na #24) Jacek Kowalski (2018-01-20 18:49:25)
    Też tego nie rozumiem. Najlepszym rozwiązaniem była by bocznica prosto do zakładu. Wahadła mogły by być rozładowywane u klienta, bez przeładunków. Odpowiedz»
  • #28 Maciej (2018-09-12 22:56:46)
    Wysłałem do ważnej osoby w UMiG Sieraków swój apel o przywrócenie połączenia kolejowego pomiędzy Sierakowem a Poznaniem. Bardzo szybko otrzymałem starannie napisaną odpowiedź, w której stwierdzono, że samorząd wspiera inicjatywę przywrócenia linii 368 i podejmuje kolejne kroki. Ponoć współfinansowano przejazdy pociągów turystycznych, przejęto dworzec w Sierakowie oraz apelowano o zachowanie połączenia zjazdu w Szamotułach. Osoba podpisana pod listem napisała, że uczestniczono w licznych spotkaniach dotyczących rewitalizacji, a obecnie wspierano finansowaną przez powiaty inicjatywę badania określającego zasadność uruchomienia takiego połączenia. Wyraża również żal, iż bardzo niesprawiedliwa jest sytuacja, gdy uboższy samorząd gminy Sieraków musi wspierać uruchomienie i utrzymanie linii kolejowej by mieć taki transport na własnym terenie, a bogate miasta dostają wsparcie z innych pieniędzy (budżet państwa, budżet wojewódzki). Treść pisma, które w części próbowałem zacytować, miała charakter rzeczowy i przyjazny w stosunku do projektu rewitalizacji połączenia. Podpisałem się jako mieszkaniec innego miasta, zatem nadawca pisma nie mógł raczej liczyć na mój głos podczas najbliższych wyborów. Odpowiedz»
  • #29 roman paul pozanń (2018-09-13 11:21:41)
    do 25 SZ-REK to nie jest obojętnie nie będą jeździły z Szamotuł tory w większości rozebrane a nawet sprzedano budynki stacyjne np.Nojewo nawet odgałęzienie z Szamotuł na Sierakow jest zlikwidowane, natomiast jest szansa na linie Rokietnica-Międzychód ja proponowałem tylko do Pniew znam ten teren gdzie, kto jeździ do pracy itd Odpowiedz»
  • #30 Przemysław Biały (2018-09-13 14:06:55)
    Panie Romanie Paul - niestety mija się pan z prawdą, proszę zweryfikować swoją wiedzę, żaden odcinek z Szamotuł przez Nojewo do Międzychodu nie jest rozebrany, nie wiem skąd takie bzdury Pan bierze.

    Budynki stacyjne są sprzedane np. w Nojewie czy Bininie, ale to jest oczywiście dobrze, PKP powinno sprzedać wszystkie budynki stacyjne w prywatne ręce i zakończyć trwającą od lat degrengoladę i dewastację tych budynków.
    Odpowiedz»
  • #31 (odp. na #30) Stanisław Pikul (2018-09-13 14:20:35)
    Ściśle rzecz biorąc to mam wrażenie że przejazd drogowy między Szczepankowem a Ostrorogiem jest zlikwidowany (a nie tylko zalane szyny). Poza tym na szlaku to 'naturalne', raczej niewielkie ubytki. Odpowiedz»
  • #32 (odp. na #29) Stanisław Pikul (2018-09-13 14:27:42)
    Hmmm, to fragment decyzji nr 1/2018 Wojewody Wielkopolskiego o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej (Poznań-Szczecin):

    "... Natomiast w odniesieniu do pisma Starosty Międzychodzkiego Wnioskodawca
    poinformował, że istnieją możliwości techniczne włączenia linii kolejowych nr 363
    Rokietnica-Międzychód oraz nr 368 Szamotuły-Międzychód do magistrali Poznań Główny -
    Szczecin Dąbie. Zgodnie z wyjaśnieniami zarządcy infrastruktury kolejowej odcinek linii
    kolejowej nr 363 łączący stację Rokietnica z Międzychodem jest obecnie nieprzejezdny
    i w 2011 r. został usunięty z ewidencji PKP PLK S.A. W związku z tym na etapie
    opracowywania studium wykonalności, usunięto włączenie kolejowe w linię 363. Niemniej
    w przyszłości pozostanie techniczna możliwość jego wykonania, co będzie wymagało
    wybudowania dodatkowego rozjazdu w projektowanym układzie torowym stacji Rokietnica
    i wpięcia go do Lokalnego Centrum Sterowania. Z kolei na linii kolejowej nr 368 Szamotuły-
    Międzychód w roku 1995 zostało zawieszone kursowanie pociągów pasażerskich, a rok
    później towarowych. Natomiast linia nie została usunięta z ewidencji PKP PLK S.A.
    W związku z powyższym przewidziano wybudowanie dodatkowego rozjazdu
    wyprowadzonego w kierunku linii 368 i podłączeniu go do Lokalnego Centrum Sterowania...."
    Czyli z Rokietnicy nie będzie zjazdu na Pniewy-Międzychód, w Szamotułach tak na Sieraków-Międzychód.
    Odpowiedz»
  • #33 roman paul poznań (2018-09-13 18:59:54)
    chciałem napisac, ze częściowo przepraszam Pana Przemysława Białego ale stacje są sprzedane i właściciel Nojewa już zagospodarowuje nawet tory to jak ma tam kursować pociąg chyba wykonają mijanke Odpowiedz»
  • #34 Miro (2018-09-13 23:02:54)
    A co jest w Nojewie nowego Odpowiedz»
  • #35 mk (2018-09-14 07:15:00)
    Stacje są sprzedane. Ale nie torowisko. Tory są zajęte z czystego widzimisię i w każdej chwili będą zwolnione od taboru. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Szamotuły – Międzychód (368)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...