OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Szamotuły – Międzychód (368)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-01-10 (historia)

Wyślij nowe pliki »

pokaż też kiepskie [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1930 a 1941)
Obraz
fot. pkp (1965 (???))
Obraz
fot. Maciej Knychała (1992-03-22)
Obraz
fot. Maciej Knychała (1992-05-24)
Obraz
fot. Maciej Knychała (1992-08-05)
Obraz
fot. nieznany (przed 1993 (???))
Obraz
fot. nieznany (przed 1993 (???))
Obraz
fot. Maciej Knychała (1994-09-04)
Obraz
fot. Maciej Knychała (1994-11-06)
Obraz
fot. pkp (2002-05-30)
Obraz
fot. pkp (2002-05-30)
Obraz
fot. pkp (2002-05-30)
Obraz
fot. pkp (2002-05-30)
Obraz
fot. pkp (2002-05-30 (???))
Obraz
fot. Stanisław Pikul (2004-07-10)
Obraz
fot. Stanisław Pikul (2004-07-10)
Obraz
fot. Stanisław Pikul (2004-09-06)
Obraz
fot. Stanisław Pikul (2004-10-13)
Obraz
fot. nieznany (przed 2005 (???))
Obraz
fot. Stanisław Pikul (2005-02-28)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 suchy (2016-12-18 21:28:00)
    Najpiękniejsza linia kolejowa Wielkopolski.Prywatni miłośnicy za swoje pieniadze remontują zabytkowe dworce przy szlaku (Nojewo i Binino) a PLK nie potrafi podremontowac i udostępnić lini chociaż na przejazdy sezonowe lub turystyczne. Kraina stu jezior bez połączenia choćby sezonowego? Brak mi słów Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) wasiukibic (2016-12-18 21:50:54)
    Pytanie tylko, czy gdyby PLK wyremontowała tą linię, to znalazłby się chętny, aby prowadzić tam przewozy? UMWW jakoś nie kwapi się nawet, żeby przywrócić kursy pasażerskie do Gostynia czy Śremu, a tam torowiska są przejezdne. Odpowiedz»
  • #3 suchy (2016-12-25 14:00:06)
    W tym przypadku to ten szlak raczej może pozostać tylko turystycznym. Lecz jak widać ludzie zakochani sa w tej linii skoro za swoje pieniądze przywracają infrastrukturę.napewno jest to mniej praktyczna linia niż Gostyń ,czy Śrem, ale o niebo piekniejsza.czyli kolejna sprzeczność nie do przeskoczenia przez plk. Odpowiedz»
  • #4 Maciek (2016-12-29 14:45:40)
    Przepiękna linia kolejowa. Dane mi było podróżować tym szlakiem wiele lat temu... Chwała ludziom, którym zależy na ratowaniu tego odcinka. Odpowiedz»
  • #5 suchy (2016-12-30 22:48:29)
    https://m.facebook.c… polecam Odpowiedz»
  • #6 suchy (2016-12-30 22:57:32)
    https://m.facebook.c… polecam jako uzupełnienie Odpowiedz»
  • #7 Maciej (2018-01-15 15:05:05)
    Istnieje nadzieja na uratowanie linii z Szamotuł do Sierakowa. Poniżej dołączyłem link do artykułu z listopada 2017 r.
    http://miedzychod.na…
    Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Szamotuły – Międzychód (368)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...