OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Szamotuły – Międzychód (368)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-01-10 (historia)

Wyślij nowe pliki »

pokaż też kiepskie [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1930 a 1941)
Obraz
fot. Maciej Knychała (1992-03-22)
Obraz
fot. Maciej Knychała (1992-05-24)
Obraz
fot. Maciej Knychała (1992-08-05)
Obraz
fot. Maciej Knychała (1994-05-06 (???))
Obraz
fot. Maciej Knychała (1994-09-04)
Obraz
fot. Maciej Knychała (1994-11-06)
Obraz
fot. Stanisław Pikul (2004-07-10)
Obraz
fot. Stanisław Pikul (2004-07-10)
Obraz
fot. Stanisław Pikul (2004-09-06)
Obraz
fot. Stanisław Pikul (2004-10-13)
Obraz
fot. Stanisław Pikul (2005-02-28)
Obraz
fot. Stanisław Pikul (2005-02-28)
Obraz
fot. Stanisław Pikul (2005-02-28)
Obraz
fot. Stanisław Pikul (2005-02-28)
Obraz
fot. Wojciech Frytkowski (2005-07-30)
Obraz
fot. Stanisław Pikul (2005-12-28)
Obraz
fot. Tomasz Chudak (2006-04-22)
Obraz
fot. Tomasz Chudak (2006-04-22)
Obraz
fot. Tomasz Chudak (2006-04-22)
Obraz
fot. Tomasz Chudak (2006-04-22)
Obraz
fot. Tomasz Chudak (2006-04-22)
Obraz
fot. Tomasz Chudak (2006-04-22)
Obraz
fot. Tomasz Chudak (2006-04-22)
Obraz
fot. Andrzej Nowaczyk (2007-04-16)
Obraz
fot. Andrzej Nowaczyk (2007-04-16)
Obraz
fot. Andrzej Nowaczyk (2007-04-16)
Obraz
fot. MK Arecki (2007-10-25)
Obraz
fot. Arecki (2008-07-25)
Obraz
fot. Arecki (2008-07-25)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #18 (odp. na #16) Adrian K (2018-01-18 16:06:13)
    A mamy przykłady że i takie transporty do silosów zawieszono (przykład: Koronowo), bo zwyciężyła ekonomia: PLK ma takie stawki za korzystanie z infrastruktury, że elewatorowi bardziej opłaca się transport samochodowy niż kolejowy, bo technicznie żadnych przeciwwskazań nie było. I tu kolejny problem: wzięte z sufitu stawki PLK naliczane bez względu na rodzaj linii, jej stan i bieżące utrzymanie. Odpowiedz»
  • #19 (odp. na #16) irek (2018-01-18 16:16:12)
    Na stacji Szamotuły, ni z gruchy, ni z pietruchy powstała baza/stacja/port kontenerów ! Odpowiedz»
  • #20 (odp. na #18) djSon (2018-01-18 23:13:59)
    Z tego co pamiętam, PLK inkasuje (czy tam PKP Cargo) 1000 zł/wagon/km, czyli kilometr przejechany przez jeden wagon, będzie zamawiającego kosztował 1000 zł. To chyba za dużo, czyż nie? Odpowiedz»
  • #21 (odp. na #20) ... (2018-01-19 09:44:44)
    Nie myl pojęć - Cargo czy PLK, PLK pobiera tylko opłatę za przejazd linią i obsługę. A stawki można znaleźć w sieci. Odpowiedz»
  • #22 (odp. na #20) Jacek Kowalski (2018-01-19 10:25:04)
    Chyba ten 1000 to przesadzony...https://www.plk-sa.p… Odpowiedz»
  • #23 (odp. na #19) Jacek Kowalski (2018-01-19 10:26:57)
    TO kontenery do Samsunga we Wronkach. Taki "mały" interesik ktoś kręci. Wahadła przychodzą z Franowa do Szamotuł, tam kontereny ładowane są na ciężarówki i jada do Wronek. Analogicznie w drugą stronę...Może Samsung wybuduje bocznicę do siebie. Odpowiedz»
  • #24 (odp. na #23) irek (2018-01-19 15:50:28)
    Dlaczego nie od razu do Wronek? Tam są możliwości składowania kontenerów. Odpowiedz»
  • #25 SZ-REK (2018-01-19 20:20:32)
    Skoro jezdza pociagi z Poznania do Wolsztyna to nie widze problemu aby nie jezdziły do Miedzychodu,obojetnie czy przez Rokietnice czy przez Szamotuły.Wolsztyn jest miastem podobnej wielkosci jak Miedzychod.Turystycznie atrakcyjne sa obydwa miasta ale do Miedzychody nie ma kolei.Linia z Miedzychodu do Skwierzyny jest praktycznie przejezdna i powstaje w ten sposob piekne połaczenie Poznania z Gorzowem ale widac władzy na tym nie zalezy. Odpowiedz»
  • #26 (odp. na #22) djSon (2018-01-20 16:12:00)
    Oj przepraszam. Nie wiem skąd ten tysiąc wytrzasnąłem... Mój błąd. Miałem wrażenie, że gdzieś to na stronie któregoś z przewoźników wyczytałem. Odpowiedz»
  • #27 (odp. na #24) Jacek Kowalski (2018-01-20 18:49:25)
    Też tego nie rozumiem. Najlepszym rozwiązaniem była by bocznica prosto do zakładu. Wahadła mogły by być rozładowywane u klienta, bez przeładunków. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Szamotuły – Międzychód (368)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...