OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Stary Raduszec – Bad Muskau (365)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-11-02 (opisy, historia)

<== | Galeria | ==>
Data: 2002
Autor: Andrzej Klauza Napisz e-mail
Odcinek Łęknica – Bad Muskau (Mužakow)
Zamieszczono: 2016-11-20

Galeria użytkownika

Pociąg specjalny z parowcem na czele wjeżdża na most nad Nysą Łużycką. Widok w kierunku północno-wschodnim (Łęknica). Podziękowania dla pana Andrzeja Klauzy za udostępnienie zdjęcia.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: mosty/wiadukty/estakady, tabor.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 612
: 16

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 andrzejkoza (2016-11-20 17:58:19)
    z parowcem ?! :) Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) do re mi (2016-11-20 18:44:41)
    ten "parowiec" to chyba pod tym mostem, bo na nim parowóz ;) Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) wasiukibic (2016-11-20 20:25:08)
    Z parowcem, czajnikiem, kociołkiem :) Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Seweryn (2016-11-21 21:14:22)
    Przejazd specjalny z TY3-2 Jeden z ost na tej linii...WSPOMNIEŃ CZAR!!! Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #4) do re mi (2016-11-22 11:08:22)
    Seweryn, o ile mnie wzrok nie myli to jest to Tr3 ;) Ale swoją droga to przejechałabym się taka ciuchcią ;) Odpowiedz»
  • #6 (odp. na #5) Seweryn (2016-11-23 11:35:20)
    Tr 3 wyglada całkiem inaczej, i nie ma odchylaczy dymu...tak wiec tr3 to to nie jest... Odpowiedz»
  • #7 (odp. na #6) Damian Stupień (2016-11-23 11:37:52)
    a nie jest to najzwyczajniej Ty2 ? Odpowiedz»
  • #8 (odp. na #7) do re mi (2016-11-23 14:09:06)
    Oczy mnie raczej nie mylą... Na czole lokomotywy jest napis. I jak byk tam jest Tr3, a po spodem 2. No chyba, że ja widzę inny napis, niż reszta... Odpowiedz»
  • #9 andrzejkoza (2016-11-23 14:35:51)
    Była by to wielka sensacja, bo jak wyczytałem w internecie, nie zachował się żaden egzemplarz lokomotywy Tr3, pruskie oznaczenie G8.3. Odpowiedz»
  • #10 Damian Stupień (2016-11-23 14:39:48)
  • #11 (odp. na #10) Seweryn (2016-11-23 15:49:28)
    Jak można twierdzić ze to TR3? Jest to ty3-2 z Wolsztyńskiej Parowozowni jest to zdj z jego ostatniego roku działania czyli 2002 a nie ty 2 bo widać Ze tam jest 3 a nie 2. Odpowiedz»
  • #12 (odp. na #11) do re mi (2016-11-23 17:37:08)
    to wytłumaczcie mi, dlaczego jest tam r zamiast y. Bo ślepa nie jestem, a y tam nie widzę jakoś... Odpowiedz»
  • #13 (odp. na #12) Marek Potocki (2016-11-23 18:42:37)
    Tu lepiej widać. To jest jednak mikre "y"
    http://tomi.holdys.p…
    Odpowiedz»
  • #14 odyniec (2016-11-23 19:30:51)
    Dla nieświadomych - nigdy nie było takiej serii jak Tr3 https://pl.wikipedia…
    Zresztą Ty3-2 wyróżniał się swoim wyglądem - można go rozpoznać nawet bez numerów.
    Odpowiedz»
  • #15 (odp. na #14) Seweryn (2016-11-23 20:02:09)
    Czyli miałem racje Odpowiedz»
  • #16 Andrzej Klauza (2018-01-12 11:51:07)
    Jest to oczywiście parowóz Ty3-2, który był czynny w parowozowni Wolsztyn w latach 1990 - 2002. Wcześniej miał oznaczenie Ty43-126. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Linia kolejowa Stary Raduszec – Bad Muskau (365)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...