OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Rokietnica – Skwierzyna (363)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-05-08 (historia)

Wyślij nowe pliki »

| pokaż też kiepskie [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon : 508
: 2
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Stanisław Pikul; data: przed 1906 (???);
Odcinek: Chełmsko - Skwierzyna
Budowa wiaduktu drogowego na odcinku między Chełmskiem a Skwierzyną - istnieje do dzisiaj - widać go np. na tym filmie (tak od 5:50 min).:
https://www.youtube.com/watch?v=_YbocjMIbZk
Obraz
Odsłon : 177
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1992-03-22; (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Rokietnica - Wierzbno
Skan biletu wydanego 22 marca 1992 r.
Obraz
Odsłon : 2321
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1992-05-23; (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Rokietnica - Międzychód
Skan biletu kolejowego.
Obraz
Odsłon : 3221
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1992-05-24; (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Rokietnica - Międzychód
Skan biletu wystawionego 24.05.1992 r.
Obraz
Odsłon : 3374
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1992-05-24 (???); (uwagi: przypuszczalna data wystawienia biletu)
Odcinek: Międzychód - Wierzbno
Skan biletu. Brak pierwszej cyfry określającej rok; przypuszczalna data wydania: 24 maja 1992 r.
Obraz
Odsłon : 2854
: 9
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1993-04-18; (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Rokietnica - Przybroda
Zdjęcie biletu wydanego 18.04.1993 r.
Obraz
Odsłon : 195
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1993-05-26; (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Rokietnica - Przybroda
Skan biletu wydanego 26 maja 1993 r.
Obraz
Odsłon : 151
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1993-06-27; (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Rokietnica - Wierzbno
Skan biletu wydanego 27 czerwca 1993 r.
Obraz
Odsłon : 3098
: 4
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1994-09-04; (uwagi: data wystawienia biletu)
Odcinek: Rokietnica - Kaźmierz Wielkopolski
Skan biletu
Obraz
Odsłon : 249
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1994-09-18; (uwagi: data wystawienia biletu)
Odcinek: Rokietnica - Lubosz k/ Międzychodu
Skan biletu za przejazd na trasie Lubosz k. Międzychodu - Poznań Gł.
Obraz
Odsłon : 137
powiększ
Autor: Maciej Knychała
data: 1996-07-07; (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Rokietnica - Wierzbno
Skan biletu wydanego 7 lipca 1996 r.
Obraz
Odsłon : 211
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 1999-03-28;
Odcinek: Prusim - Międzychód
Kawałek za Prusimiem w stronę Międzychodu, a przed przejazdem na drodze 24.
Obraz
Odsłon : 234
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 1999-09-28;
Odcinek: Mrowino - Przybroda
Mrowino, skrzyżowanie z drogą 184.
Obraz
Odsłon : 192
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 1999-09-28;
Odcinek: Rokietnica - Mrowino
Mrowino na wysokości ul. Piaskowej i Krzyszkowskiej.
Obraz
Odsłon : 102
powiększ
Autor: Witold Niedzielski
data: 1999-09-28;
Odcinek: Mrowino - Przybroda
Pociąg z Poznania do Międzychodu dojeżdża do Przybrody.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1522
powiększ
Autor: Stanisław Pikul
data: 2004-08-06;
Odcinek: Rokietnica - Mrowino
Między Mrowinem a Rokietnicą.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1252
powiększ
Autor: Tomasz Chudak
data: 2005-07-17;
Odcinek: Kaźmierz Wielkopolski - Pólko
Widok z przejazdu niedaleko Komorowa. Odcinek Każmierz Wlkp. - Pólko. Trawka już jest, ale drzewek jeszcze brak.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1304
powiększ
Autor: Tomasz Chudak
data: 2005-07-17;
Odcinek: Przybroda - Kaźmierz Wielkopolski
Przejazd na drodze do Każmierza. Linia jest już zarośnięta trawą, ale wygląda na przejezdną.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1071
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2006-04-16;
Odcinek: Prusim - Międzychód
Za Międzychodem. Przejazd polny.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1496
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2006-08-11;
Odcinek: Rokietnica - Skwierzyna
Linia Międzychód-Rokietnica.Przejazd na ul.Polnej w Międzychodzie,widok w stronę Międzychodu.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1255
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2006-08-11;
Odcinek: Prusim - Międzychód
Linia Międzychód-Rokietnica.Przejazd na ul.Polnej w Międzychodzie,widok w stronę Prusimia.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1301
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2007-04-16;
Odcinek: Prusim - Międzychód
Tarcza ToB,a po lewej ToA od Zbąszynia.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1121
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2007-04-16;
Odcinek: Prusim - Międzychód
Przed przejazdem w Międzychodzie.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1158
powiększ
Autor: Andrzej Dybza
data: 2010-03;
Odcinek: Chełmsko - Skwierzyna
Wiadukt nad DK nr 3. Widok od strony południowej.
Obraz
Odsłon : 780
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2010-06-06;
Odcinek: Rokietnica - Przybroda
Okolice Rokietnicy.
Obraz
Odsłon : 753
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2010-06-06;
Odcinek: Rokietnica - Przybroda
Okolice Rokietnicy.
Obraz
Odsłon : 926
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2010-06-06;
Odcinek: Rokietnica - Przybroda
Okolice Rokietnicy.
Obraz
Odsłon : 992
powiększ
Autor: Michal__TG
data: 2010-06-06;
Odcinek: Rokietnica - Przybroda
Okolice Rokietnicy.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1581
powiększ
Autor: Adam Skowroński
data: 2012-02;
Odcinek: Goraj - Przytoczna
przejazd kolejowy z uszkodzoną sygnalizacją na drodze krajowej nr 24. Na lewo tor w kierunku Skwierzyny, na prawo do Rokietnicy.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1798
powiększ
Autor: Adam Skowroński
data: 2012-02;
Odcinek: Wierzbno - Goraj
Przejazd kolejowy na drodze krajowej nr 24 - widok w kierunku Rokietnicy. Oznaczenie uszkodzenia sygnalizacji przejazdu kolejowego przynajmniej od grudnia 2010.

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Maciej (2018-11-27 09:13:45)
    Czy ktoś spotkał się z kiedyś z określeniem "Pniewka" w stosunku do linii nr 363 lub jej fragmentu? Taką nazwę słyszałem wiele lat temu.
  • #2 (odp. na #1) Tomasz (2018-11-27 18:12:34)
    Koleżanka z Rokietnicy też tak ją nazywa.
  • #3 Robert (2018-12-03 10:42:43)
    PISMO SKIEROWANE DO CENTRUM REALIZACJI INWESTYCJI PLK

    Szanowni Państwo!
    Zwracam się z prośbą o wyjaśnienie fenomenu sprawy jednego dodatkowego rozjazdu na stacji Rokietnica. Tej stacji, która zaraz będzie rozgrzebana w stopniu utrudniającym dojście do pociągów na dwa lata lub więcej (jeśli wykonawca zbankrutuje w trakcie realizacji inwestycji) i tego rozjazdu, o którym Państwo już doskonale wiecie, ale dla przypomnienia: chodzi o rozjazd z którego tor na wprost mógłby się kończyć kozłem oporowym, za którym znajduje się zarośnięty tor do stacji Międzychód. Nie ma dla mnie znaczenia, czy linia za tym kozłem będzie kiedykolwiek zrewitalizowana, interesuje mnie jednak dlaczego projektant nie przewidział przyszłego zakończenia toru nr 4 właśnie kozłem oporowym, przed którym bezpośrednio znajdował by się rozjazd umożliwiający zjazd pociągów na tor nr 2 (zamiast tego jak wiemy będzie tor nr 4 bezpośrednio wchodzący w tor nr 2) bez względu na to, czy za tym kozłem jest linia kolejowa, czy jej nie ma. Czym różni się stacja Rokietnica od szeregu stacji na linii nr 3, które zostały zmodernizowane w latach 1996-2000? A na tamtejszych stacjach są rozjazdy w torach głównych dodatkowych zakończone kozłami oporowymi. Proszę bardzo o wnikliwą analizę: rozjazd nr 35 na stacji Poznań Górczyn; rozjazdy nr 6,8,11 i 17 na stacji Palędzie; rozjazdy nr 6,8,24 i 26 na stacji Buk; rozjazdy nr 22 i 51 na stacji Opalenica; rozjazdy nr 4,21 i 28 na stacji Nowy Tomyśl; rozjazdy nr 15 i 24 na stacji Toporów; rozjazdy nr 6,8,11 i 15 na stacji Boczów; rozjazd nr 10 na stacji Swarzędz; etc, etc. Każdy z tych rozjazdów poprzedza króciutki tor za nim, który do niczego nie jest wykorzystywany i za kilkanaście metrów kończy się kozłem oporowym. Każdy z tych rozjazdów jest albo podłączony do LCS, albo sterowany z miejscowej nastawni i każdy jest przekładany w kierunku zbocznym w przypadku wyjazdu pociągu z toru głównego dodatkowego. Żadna z wymienionych stacji nie charakteryzuje się innymi właściwościami technicznymi niż stacja Rokietnica. Żadnego specjalnego odbiegającego od normy profilu podłużnego torów tam nie ma, który by uzasadniał istnienie tam tylu zbędnych rozjazdów… po prostu nic… a jednak powstały za takie same europejskie pieniądze (ówczesne PHARE groszy) jakie są wydawane obecnie! Więc moje pytanie brzmi dlaczego na stacji Rokietnica nie przewiduje się zabudowania dodatkowego rozjazdu i kozła oporowego na zakończeniu toru nr 4, który w przyszłości by ułatwił wjazd na linię nr 363? Dlaczego nie zaprojektowano takiego rozwiązania nawet jeśli za końcem toru nr 4 nie byłoby żadnej linii kolejowej? Proszę o skrupulatną odpowiedź, gdyż planuję pismo i odpowiedź opublikować na łamach tygodnika Jerzego Urbana z racji tego, że to jedyne wydawnictwo nadające się do wywlekania na forum publiczne wszelkich polskich absurdów, a rozjazd na stacji Rokietnica jest albo absurdem, albo… może… specjalnym działaniem, które ma prowadzić do uniemożliwienia odbudowy lokalnej linii kolejowej!
  • #4 (odp. na #3) Qboll (2018-12-03 14:07:06)
    Pytanie nr 1: jakie są drogi ochronne na tym torze? Bo jeśli więcej niż 150 m to żeberka nie trzeba zabudowywać.
    Pytanie nr 2: czy wiesz że rozjazd, który przez kilka lat był jeżdżony tylko na krzywo nie nadaje się już do jazdy na wprost? Trzeba go wymienić.
    Pytanie nr 3: Jak wygląda sprawa z warstwą zależnościową dla tego rozjazdu? Czy jest, czy trzeba doprojektować i wykonać?
    Pytanie nr 4: jak powyższe ma się do przyszłej (potencjalnej) zabudowy połączenia z nieistniejącą linią kolejową? Blokada, łączność, sterowanie, drogi ochronne na pozostałej części stacji? Dor GD stanie się nagle GZ i będzie musiał mieć inne parametry.
  • #5 irek (2019-09-19 15:09:26)
    No i temat pozamiatany? https://gloswielkopo…
  • #6 Kaszub (2019-09-23 22:20:38)
    Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć i pomóc zrozumieć jedną rzecz - linia nie była i chyba w dalszym ciągu nie jest wykreślona z ewidencji, więc pozostaje jedynie "zamknięta" czy tak? Jeśli jest jedynie zamknięta to pomijając naturalne (w naszym kraju niestety) kradzieże, zarastanie roślinnością itd, powinna pozostać nienaruszona by można ją było gdy zajdzie potrzeba "w każdej chwili" ponownie otworzyć czy tak? Jakim cudem albo raczej prawem w takim razie rozparcelowano z tego działki i je posprzedawano? Co to ma być, jak to zrozumieć? Teraz kiedy powoli temat zaczynał wchodzić na prostą, kiedy wszyscy zgodnie chcieli reaktywacji linii nagle okazuje się, że w Pniewach takie hece... Czy to wina rządzących Pniewami czy teraz w końcu kogo? Dlaczego nic w tym kraju nie może być normalne tylko każdy na swoim podwórku bezmyślnie robi co chce? Proszę o pomoc obeznanych w temacie.
  • #7 (odp. na #6) Stanisław Pikul (2019-09-24 06:23:02)
    Linia jest wykreślona z ewidencji od 2006 roku.
  • #8 Kaszub (2019-09-24 17:19:52)
    Aaa to w takim razie wszystko wyjaśnia, dzięki za odpowiedź. Byłem pewny, że linia cały czas "istnieje na papierze".
  • #9 Sosna (2020-03-18 22:06:09)
    Zamkniecie połączenia najkrótszego kolejowego pomiędzy Poznaniem i Gorzowem Wlkp., czyli linii Rokietnica - Skwierzyna przez Międzychód stanowi najzwyklejszy skandal. Malo ważny jest fakt, że doszło do tego 20 lat temu. Wzywam wszystkie osoby które korzystały z tej linii i zamieszkałych w jej pobliżu do energicznych działań na rzecz przywrócenia ruchu kolejowego na tej trasie. Zwracam się ze szczególnym apelem do mieszkańców Międzychodu i powiatu międzychódzkiego. Dlaczego Wolsztyn i Wągrowiec zadbały o połączenie kolejowe z Poznaniem, a Międzychód nie? [edit Admin: Pierwszy komentarz Ci przeredagowałem, nad drugim już mi się nie chcę znęcać; proszę o własnoręczną poprawę błędów.]
  • #10 (odp. na #9) irek (2020-03-19 13:38:09)
    @Sosna, cytat z Pociąg do Wielkopolski....PKP Polskie Linie Kolejowe opublikowały listę projektów rozważanych na perspektywę 2021 - 2027 z realizacją do 2040 roku. Na liście tej znalazło się mnóstwo propozycji. Trzynaście (13) regionalnych dotyczy Wielkopolski. Jedne mniej, drugie bardziej realne. Gdyby udało się z tego zrealizować 20% to naprawdę było by pięknie..... Linie o których wspominasz, znajdują się pod pozycją 159 oraz 162.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Rokietnica – Skwierzyna (363)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...