OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Kobylin – Legnica Północna (362/382)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-02-12 (przebieg)

<== | Galeria | ==>
Data: 2015-11-04
Autor: Krzysztof Brankowski Napisz e-mail
Odcinek Rawicz – Wodniki
Zamieścił: Krzysztof Brankowski , 2016-02-14

Galeria użytkownika

Ruchoma ambona myśliwska na torowisku, kilometr za dawną ładownią Wodniki w kierunku Rawicza.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: ciekawostki, szlak (trasa).

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 954
: 10

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Jacek (2017-01-24 00:57:01)
    Ten odcinek zostanie zachowany dla przewozów nowej generacji :) Rozbiórka przed ładownią Wodniki km 38,560 - 58,650 (około kilometra przed Piskorzyną). Odpowiedz»
  • #2 Marek Potocki (2017-01-24 11:03:48)
    Czy ta wieża oblężnicza kwalifikuje się już jako tabor? ;) Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) Jacek (2017-01-24 11:36:10)
    Z nieoficjalnych źródeł wiadomo że PLK pobiera opłaty za przejazd tym odcinkiem. Ten tabor wygląda na nieźle przekroczoną skrajni, przynajmniej od góry :) Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #2) Damian Stupień (2017-01-24 11:48:50)
    Nawet wózki torowe to tabor a co dopiero taka maszyna ;) Odpowiedz»
  • #5 roman paul poznan (2017-01-24 17:20:47)
    skojarzyło mi się z postawieniem tam kamery i kręcenie filmu Odpowiedz»
  • #6 ROBERT (2017-01-27 23:13:27)
    Skąd wiadomo, ze końcówka rozbiórki toru to kilometr 56.650, czy to dawny kilometr granicy DOKP? Odpowiedz»
  • #7 (odp. na #6) Jacek (2017-01-27 23:51:13)
    Wydaje mi się że złomiarze z dolnośląskiej PLK rozebrali właśnie do swojej granicy DOKP około 2005 roku, a teraz Ostrów Wielkopolski kończy dzieło zniszczenia. Zobaczymy co zobaczę niedługo na gruncie. Kilometr 58.650 to prawdopodobnie okolice bocznicy szlakowej do nieczynnej już cegielni we Wrzącej Śląskiej. Odpowiedz»
  • #8 (odp. na #2) Ambon Wielki (2017-01-28 06:23:07)
    Nie mogę znaleźć dystansu Odpowiedz»
  • #9 warzywoświniak (2017-02-15 20:50:23)
    o kurrrr.....a myślałem że mnie w życiu nic nie zaskoczy....autor tego ustrojstwa musiał sporo gierczyć w Metro 2033:) Odpowiedz»
  • #10 Inseminator (2017-02-16 11:11:32)
    Szkoda że nie jeździli po reszcie ocalałej linii. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze.Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania, bądź niezmieniającą przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji

Linia kolejowa Kobylin – Legnica Północna (362/382)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...