Linia Kobylin – Legnica Północna (362/382)
Ostatnia zmiana: 2021-03-30 (przebieg)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | uwagi |
---|---|---|---|
1898-02-05 | Kobylin - Legnica Północna | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1920-01-17 | Rawicz - Wieża | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy, pasażerski; |
info: Przemysław Biały |
1922-01-01 | Rawicz - Wieża | Otwarcie dla ruchu ruch towarowy; |
info: Przemysław Biały |
1923-02-01 | Rawicz - Wieża | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; |
info: Przemysław Biały |
1945-01-23 | Krzelów - Ścinawa | Linia nieprzejezdna/remont |
wysadzony most (tez to byla linia do Wrocławia) |
1945-08-23 | Krzelów - Ścinawa | Przywrócenie przejezdności |
oddanie do uzytku linii po zniszczeniach wojennych (do Raiwcza) |
1991-08-31 | Rawicz - Legnica Północna | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
|
1992 | Ścinawa - Prochowice Śląskie | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
1992-12-15 | Drozdowice Wielkie - Ścinawa | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
1995-02 | Kobylin - Rawicz | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
Po tej dacie było już tylko KKA. |
przed 1995-02 | Kobylin - Miejska Górka | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
Linia jest wykorzystywana w ruchu towarowym tylko na odcinku Rawicz-Miejska Górka. Korzysta z tego cukrownia "Miejska Górka". Za tym miasteczkiem linia jest nieczynna. Są jednak plany wykorzystania jej dla turystów. (info: Jan, 2005-06-20) |
1996-12-01 | Wąsosz - Drozdowice Wielkie | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
Oficjalne zamknięcie- 1995-12-15, jednak ostatni pociąg towarowy przejechał tą trasą pod koniec 1996. (info: shaggy, 2005-08-24) |
1998-06 | Rawicz - Wąsosz | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
|
przed 2000-01-01 | Krzelów - Ścinawa | Linia nieprzejezdna/remont |
rozebrany zjazd z Nadodrzanki |
2000-11-27 | Prochowice Śląskie - Legnica Północna | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
Pismem nr TK-1g-4-54b3/2000 z dnia 27.11.2000 r. Minister Transportu i Gospodarki Morskiej wydał zgodę na całkowite zawieszenie przewozów na linii Kobylin — Legnica, odcinek Prochowice — Legnica. |
2001 | Wąsosz - Drozdowice Wielkie | Linia nieprzejezdna/remont |
zasfaltowany przejazd za Wąsoszem |
2002 | Rawicz - Wąsosz | Linia nieprzejezdna/remont |
zaasf. przejzd st. Wieża od strony Rawicza (info: 2002-01-01) km 49,9 kradzież torowa brak szyn i śrub maj/czerwiec 2013 km 50,3 kradzież torowa brak szyn i śrub maj/czerwiec 2013 41,0 -41,5kradzież torowa brak szyn i srub 41,0 brak przepustu ( kradzież ) wiszące szyny w powietrzu 2012 40 km brak szyn i srub na długosci do 500m w okolicy 36,6km rozebrane około 300m toru budowa drogi S5 rok 2012 w km 36,0 podmycie nasypu w km 34,0 rozebrane około 200m toru budowa drogi Najprawdopodobniej linia zostanie w 2014 roku przekazana do Likwidacji fizycznej (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego, 2013-12-12) |
2002-12-19 | Rawicz - Pątnów Legnicki | Linia nieprzejezdna/remont |
Decyzja o likwidacji linii. |
przed 2004-01-01 | Kobylin - Smolice | Linia nieprzejezdna/remont |
Kobylin - Smolice - linia nieprzejezdna (rozebrane 2 rozjazdy na stacji Kobylin przy wjeździe z Miejskiej Górki) (info: 2005-02-13 shaggy) |
2005-02-01 (???) | Krzelów - Ścinawa | Linia rozebrana |
prawdopodobnie w lutym |
2005-02 (???) | Piskorzyna - Wińsko | Linia rozebrana |
prawdopodobnie w lutym |
przed 2005-02-17 | Wińsko - Krzelów | Linia rozebrana |
Między 12 lutego a 17 lutego (info: matysiaki, 20-02-2004). |
przed 2005-04-03 | Prochowice Śląskie - Pątnów Legnicki | Linia nieprzejezdna/remont |
były kradzieże i są ubytki (info: Tomasz Korycki, 2005-04-03) |
przed 2009-04-26 | Pątnów Legnicki - Legnica Północna | Otwarcie dla ruchu ruch towarowy; |
na odcinku Legnica P. - Pątnów Leg. kursuje pociąg towarowy to ciepłowni z węglem (info: Jarosław Lizak, 21-04-2009) |
2014-01-06 | Jutrosin - Dłoń | Linia nieprzejezdna/remont |
w dniu 06.01.14 kradzież toru w km 9,6 na szlaku Jutrosin - Dłoń, brak szyn na długości 50m (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego) |
przed 2014-01-08 | Kobylin - Smolice | Przywrócenie przejezdności |
Kobylin wjazd od strony Miejskiej Górki uzupełniony rozjazd Wyjazd zachowany do Rawicza ogólnie szlak Kobylin - Miejska przejezdny (miejscami mocna roślinność ) (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego, 2014-01) |
2017 | Rawicz - Piskorzyna | Linia rozebrana |
Rozbiórka szlaku od stycznia 2017 |
2018-01 | Ścinawa - Pątnów Legnicki | Linia rozebrana |
Prace w okresie 17.01.2018 do 20.03.2018 |
2018-03 | Miejska Górka - Rawicz | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy; |
Linia na odc. Kobylin - Rawicz jest wpisana do wykazu odcinków linii stanowiących infrastrukturę nieczynną PLK S.A na poz. 90 i 91 https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Statut_Sieci_Kolejowej/09.10.2018/Zalacznik_1.2.pdf |
przed 2019-07-31 | Rawicz Wschód - Rawicz | Linia nieprzejezdna/remont |
Linia częściowo rozebrana przy stacji Rawicz. |
przed 2019-12-29 (???) | Rawicz Wschód - Rawicz | Przywrócenie przejezdności |
|
2020-10-27 | Miejska Górka - Rawicz | Otwarcie dla ruchu ruch towarowy; |
Okazjonalne przewozy do cukrowni Miejska Górka |
Historia numeracji » [Link bezpośredni]
Historia prędkości » [Link bezpośredni]
data | odcinek | prędkość km/h | uwagi |
---|---|---|---|
2007-11-18 | Kobylin - Miejska Górka | ↔ 0 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Pątnów Legnicki - Legnica Północna | ↔ 10 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Miejska Górka - Rawicz | ↔ 50 km/h | Import PLK2007_10 |
2011-03-11 | Miejska Górka - Rawicz | ↔ 20 km/h | Import PLK2011_03 |
2012-07-15 | Miejska Górka - Rawicz | ↔ 0 km/h | Import PLK2012_07_PAS_SZYN |
2012-07-15 | Pątnów Legnicki - Legnica Północna | ↔ 0 km/h | Import PLK2012_07_PAS_SZYN |
2014-12-08 | Pątnów Legnicki - Legnica Północna | ↔ 10 km/h | Import PLK2014_12_PAS_SZYN |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#3
Łukasz Kiąca
(2018-05-09 14:25:21)
Dojazd do stacji Miejska Górka od strony Rawicza https://www.youtube.…
Dojazd do stacji Sarnowa od strony Miejskiej Górki https://www.youtube.…
Dojazd do stacji Rawicz Wschód od strony Miejskiej Górki https://www.youtube.… -
#4
Łukasz Kiąca
(2019-05-15 19:16:32)
Linia na odc. Kobylin - Rawicz jest wpisana do wykazu odcinków linii stanowiących infrastrukturę nieczynną PLK S.A na poz. 90 i 91
https://www.plk-sa.p… -
#5
(odp. na #4)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-08-05 11:52:45)
Na razie chyba nic nie jeździ, gdyż tory do cukrowni w Górce na przejeździe w jej pobliżu oraz całej okolicy zardzewiałe i zarośnięte. Chociaż krewniak zeznał, że niby węgiel wożą ale to chyba pomyłka.
-
#6
Łukasz Kiąca
(2020-09-12 07:42:05)
Prace manewrowe na bocznicy Terminalu Asfaltów Drogowych TOTAL w Ścinawie.
https://www.youtube.… -
#7
(odp. na #6)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-09-20 15:33:53)
Ta linia służyła do początku l. 90-tych jako transportowa dla Grupy Wojsk Radzieckich skoncentrowanych w Legnicy oraz okolicy.
Dzięki niej transporty wojskowe omijały duże węzły w okolicy jak Wrocław i jechały krętą trasą przez wioski. -
#8
(odp. na #7)
Łukasz Kiąca
(2020-10-09 01:44:48)
Też o tym słyszałem. Jednak z tego, co wiem, to linia ta była już w tamtych latach w złym stanie technicznym, niedoinwestowana, o nawierzchni i geometrii (ciasne łuki) niedopasowanej do prowadzenia ruchu ciężkimi i długimi lokomotywami jak Ty2 czy ST44. Podobno zdarzały się tam częste wykolejenia. Na linii początkowo pracowały pruskie tendrzaki T3, a później ELNA 2 i ELNA 4, o masie całkowitej od 40 do 56 T. I pomyśleć, że na 2005 r planowana była elektryfikacja linii Legnica - Rawicz.
-
#9
(odp. na #8)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-10-09 20:03:29)
Kiedyś ten odcinek miałby pewnie jeszcze znaczenie zapasowe dla bezpośrednich towarów do portów w 3-mieście.
Ale teraz ze Zagłębia Legnicko-Głogowskiego wszystko wywożą przez Szczecin. -
#10
Miejska Górka
(2021-01-09 17:07:55)
Linia kolejowa Rawicz - Miejska Górka jest cały czas eksploatowana (ruch towarowy do cukrowni Miejska Górka).
-
#11
Andrzej Budzis
(2021-02-06 12:16:44)
Pamiętam jak pociąg do Brześcia i Moskwy stał przed odjazdem na stacji Legnica Północna. Przy nim grupy ludzi, u których widać było duże ilości bagażu. Oficerowie, żołnierze i ich rodziny żegnali Legnicę. Odprowadzało ich wiele osób. Mężczyźni palili papierosy. Dużo dzieci. Żegnali się z Legnicą i swoimi przyjaciółmi. I radość, i smutek był widoczny na ich twarzach. Takiej atmosfery, takiej możliwości przywozu bagażu na małych ciężarówkach nie uzyskano by na stacji Legnica. Przy stacji Legnica Północna nie było takiego ruchu Polaków. Domy w kierunku Kaczawy zamieszkiwali obywatele Związku Radzieckiego. Była swojska ziemia pożegnań. Według mnie, to było przyczyną odjazdu "radzieckiej" części pociągu z małej stacji i połączenia jej w Rawiczu z "polskim" składem, który w tym czasie zmierzał do. Rawicza przez Wrocław
-
#12
wasiukibic
(2021-02-06 12:42:31)
Przepraszam z góry, że być może urażę kogoś uszczypliwą uwagą, ale czy tu mamy do czynienia z syndromem sztokholmskim? Przecież ci ludzie nie byli niczym innym, jak tylko armią okupacyjną, która miała stać na straży bratniego, wieczystego "sojuszu" ze Związkiem Sowieckim. Że to nie była zabawa i kurtuazyjna wizyta, można było zobaczyć podczas powstania na Węgrzech w 1956 roku oraz podczas praskiej wiosny. Z resztą, podczas gomułkowskiego października część jednostek PGWAR była w gotowości bojowej, aby ruszyć na Warszawę, żeby utopić we krwi gomułkowską odwilż. Jakby przyszedł rozkaz, to bez mrugnięcia okiem Legnica zostałaby zrównana z ziemią, a ludność cywilna wywieziona lub wymordowana, a z drugiej strony lokalizacja dowództwa stanowi jeden z pierwszym celów dla głowic nuklearnych nieprzyjaciela. Dobrze, że ich w końcu pożegnaliśmy precz i naprawdę nie ma tu czego żałować.
[Dodaj nowy komentarz]
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane
jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Kobylin – Legnica Północna (362/382)