Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Maciej
(2018-07-25 11:21:51)
Jakim absurdem była praktyczna likwidacja tego krótkiego odcinka. Zelektryfikowana linia mogłaby obsługiwać mieszkańców podpoznańskich miejscowości oraz dowozić turystów do Wielkopolskiego Parku Narodowego. Czy są szansę na rewitalizację tzw. osówki?
#2(odp. na #1)
Mateusz Kiszka
(2018-07-26 00:11:28)
Nie ma bo podobno odcięty jest rozjazd z lk 271, ale szansa jest zawsze :)
#3(odp. na #2)
Aleksander Olejnik
(2018-07-26 23:53:38)
Tor od Puszczykowa aż do miejsca, gdzie ta linia odbijała od 271-ki jest rozebrany, a na jego miejscu stoją ekrany - istnieje w dalszym ciągu natomiast łuk przed Mosiną, zakończony jest kozłem oporowym
#4(odp. na #3)
Mateusz Kiszka
(2018-07-27 08:07:32)
Linia mogłaby posłużyć jako turystyczna, ruch mógłby odbywać się w sezonach
#5(odp. na #4)
Maciej
(2018-07-27 08:41:47)
Ten odcinek mógłby stać się nawet częścią tzw. kolei metropolitalnej. Obsługiwałby mieszkańców Puszczykowa, Mosiny i turystów odwiedzających WPN.
Wszystko można tylko trzeba chęci , wolontariuszy . Proszę zobaczyć jakie ambicje ma stowarzyszenie linia102.pl , jak tak duży odcinek dało się ożywić to przy tym problem "osówki" wydaje się niczym .
#8(odp. na #1)
Darek Nowak
(2020-04-10 01:16:46)
Zrobiono tak specjalnie by ograniczyć napływ turystów gdyż część Jeziora Góreckiego stanowi obszar ochrony ścisłej: https://pl.wikipedia…
W l. 70-tych pociągami, 3x EN-57, dojeżdżały nad jezioro tysiące ludzi w weekendy letnie, myślę że ponad 10.000.
Na Dębcu, choć było bliżej sie nie wsiadało tylko na Głównym, gdyż dopołudnia nie było już miejsca.
Tak samo póżniej gdy rozwinęłą się juz motoryzacja, nie było miejsca na parkingi dla dużej masy aut.
#9
Givexnine Poznań
(2020-04-10 20:00:51)
Ale mimo wszystko powinno się tę linię reaktywować, chociaż przy modernizacji linii Poznań-Wrocław zlikwidowano tory na krótkim odcinku wychodzącym ze stacji Puszczykówko.
#10(odp. na #9)
Darek Nowak
(2020-04-11 00:17:23)
Ta linia też nadawałaby sie na muzealną kolei elektrycznych. Tory samego muzeum mogłyby być na północ od Lubonia albo na torach bocznych w Luboniu.
W całej Polsce powinno być 5 takich żywych muzeuów kolei elektrycznych aby kształcącą się politechnicznie młodziez oraz pasjonaci mogli być w stałym kontakcie z technika dawną.
Oprócz tej linii w grę do tych celów wchodziłby jeszcze nieczynny odcinek SKM w Gdańsku (do Expo), kolej Wałbrzych Szczawienko - Boguszów-Gorce Wschód,
Warszawa Gdańska - Zegrze i na Śląsku np. Bielsko Biała - Cieszyn.
#11
Givexnine Poznań
(2020-04-11 12:54:36)
A jeśli chodzi o ochronę przyrody (bo rzeczywiście takie masy ludzi mogłyby zaszkodzić) to można by puszczać skład 1-2 wagony z rezerwacją miejsc, bo krótkich ezt nie ma w Polsce. W ogóle tamte tereny mają duży potencjał pod turystykę, który jest tylko minimalnie wykorzystywany.
#12(odp. na #11)
Stanisław Pikul
(2020-04-11 21:39:57)
Badania Stefana Liszewskiego ( Przestrzeń turystyczna parków narodowych w Polsce - 2009) wskazują że Wielkopolski Park Narodowy i Tatrzański zajmują równocześnie drugie miejsce pod względem obciążenia ruchem turystycznym - pierwsze miejsce ma Karkonoski.
#13(odp. na #11)
Darek Nowak
(2020-04-12 00:01:56)
Są krótkie w dyrekcji małopolskiej EN-81: https://pl.wikipedia…
Zdaje mi się że nazywają je chyba "Koziołek". Nikt tam już nie zagląda do WPN.
I nie mówię o czasach dzisiejszych tylko ostatnie 10 lat. Tak pusto, że aż strach się bać.
#14
Givexnine Poznań
(2020-04-12 21:34:09)
Nie przypuszczałem, że są i to nawet nie krótkie ezety, a wagony motorowe. Na taką linię, z uwagi na WPN byłyby w sam raz. Zaś linia mogłaby być eksploatowana poza sezonem, dla mieszkańców przez Kw albo pr. W zależności od popytu puszczałoby się te właśnie EN81, lub dłuższe jednostki, po 2-3 pary dziennie. A w wakacje, jak już pisałem - rezerwacja miejsc. Może i WPN jest obciążony turystyką, choć pewnie nie tak jak w 2009, ale chroni on głównie jeziora, których nikt nie zamierza niszczyć. Wystarczyłoby je odpowiednio przygotować. 140 osób dowożonych tam ekologiczniejszym od samochodu pociągiem szkody by nie wyrządziło. Linia i okolice mają potencjał. Wystarczy przesunąć ekrany i ułożyć raz jeszcze tor z Puszczykówka. A nawet można by dobudować do linii Poznań - Wrocław dodatkowy tor od Lubonia, a wydaje mi się, że istniejącą infrastruktura na to pozwala.
#15
blakop
(2020-07-10 06:33:45)
Skąd niby wziąć tabor do obsługi tego? Jakie potoki pasażerskie ma wygenerować jedyny przystanek w Mosina-Pożegowo (bo o końcowym leśnym przystanku nawet nie wspomnę)? Jak napisano powyżej - ta część WPN nie generuje obecnie żadnego intensywnego ruchu turystycznego.
A już pomysł o trzecim torze z Lubonia to kosmos totalny. Gdzie Ty widzisz miejsce na trzeci tor? I czemu on w ogóle miałby służyć??
Kolejny pomysł bez minimum wiedzy - dwa wagony z lokomotywą to długość równa długości EN57.
Jakieś absurdy o pisaniu, że korzystali by z niej mieszkańcy Puszczykowa to już w ogóle kuriozum! Puszczykowo ma własną stację w lepszej lokalizacji. Ta linia mogłaby obsłużyć tylko niewielką część Mosiny i Pożegowo. Kto buduje linie kolejowe dla 2-3 par pociągów??
#16(odp. na #15)
Givexnine Poznań
(2020-07-10 10:20:35)
To prawda, napisałem o trzecim torze, potem sprawdziłem, i nie ma na niego miejsca, i chyba nie jest on potrzebny, ale cały ten wpis o tej linii odnosił się do innego mojego wpisu na temat potencjału okolic WPN-u pod turystykę, który nie został przepuszczony przez redakcję. A jeśli chodzi o ruch codzienny, to odniosłem się do komentarza #4.
#17(odp. na #16)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-07-10 16:43:56)
Tor został zlikwidowany w V 2017 pod budowę ekranów akustycznych. Widać to na tym zdjęciu: https://goo.gl/maps/…
#18(odp. na #17)
Givexnine Poznań
(2020-07-10 17:54:30)
Wiem o tym, i we wcześniejszych komentarzach już o tym pisałem.
#19(odp. na #9)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-07-10 23:55:53)
Ruch drezynowy zauważony przed chwilą (3 drezyny pełne ludzi) w pobliżu linii 271, nie ma tam połączenia z torami linii 271, tylko tor linii 361 kończy się sporo przed stacją Puszczykówko.
#21(odp. na #20)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-09-20 15:57:16)
Dokładnie kończy się 1,5 km od przejazdu w Puszczykowie i 1,4 km od nowego kozła na bocznicy będącej częścią dawnej linii.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.