OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Jarocin – Kąkolewo (360)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-10-08 (historia)

<== | Galeria
Data: 2019-02-07
Autor: Opolanin
Napisz e-mail
Odcinek Piaski Wielkopolskie – Gostyń
Zamieszczono: 2019-02-10

Galeria użytkownika

Zadbana sygnalizacja przejazdowa na przejeździe w km.35,481. W lewo Gostyń,w prawo Jarocin.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe).

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 339
: 12

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #3 (odp. na #2) Józef K. (2019-02-12 15:28:56)
    Obsługiwany z posterunku 35 za pomocą kamery ( dróżnik przy przejeździe na Jana Pawła II ). Wszystko jest sprawne: rogatki, sygnały świetlne i dźwiękowe oraz oświetlenie nocne. Rogatki doczekały się wymiany kilka lat temu natomiast nawierzchnię zrobiono pod koniec 2018 z ponowną wymianą na płyty MU w tym roku. Podobne stoją na SSP na drodze w kierunku Pępowa tyle że jednokomorowe.
  • #4 Artur Łukasiewicz (2019-02-12 17:13:29)
    Można tutaj w ogóle zaobserwować jakikolwiek pojazd szynowy, czy też zgodnie z oznaczeniem na stronie linia jest całkowicie nieczynna?
  • #5 (odp. na #4) Józef K. (2019-02-12 17:31:08)
    Akurat od Gostynia do Jarocina nie prowadzi się ruchu jak narazie. Ma się to zmienić w niedalekiej przyszłości. Natomiast od Kąkolewa do Gostynia regularnie odbywa się ruch towarowy. W Gostyniu są 3 przejazdy z ową sygnalizacją ale przeważnie tylko jeden jest wykorzystywany w sytuacjach awaryjnych.
  • #6 (odp. na #5) Artur Łukasiewicz (2019-02-12 17:47:30)
    Który jest czynny? Jeśli mówimy o tym na Poznańskiej, to nie jest on żadną ciekawostką, gdyż posiada typową, współczesną sygnalizację. Przejazdy na Fabrycznej oraz ten na powyższym zdjęciu posiadają natomiast będące na wymarciu sygnalizatory ZWUS EHZ-32 z oryginalnymi soczewkami o średnicy 200 mm. Domyślam się jednak, iż żaden z nich nie jest używany. Jeszcze ciekawsze jest wspomniane SSP na trasie na Pępowo, wyposażone w jednokomorowe sygnalizatory typu EHZ-13 z lat 70-ych. Ono już jednak jak zgaduję jest w 100% nieczynne...
  • #7 (odp. na #6) Józef K. (2019-02-12 18:15:13)
    Wspomniany przejazd na Fabrycznej jest czasem wykorzystywany przy inspekcyjnych przejazdach lub podczas oprysku linii. Dokładnie ten na trasie do Pępowo jest już nieczynny od kilku lat ale często konserwowany i w razie potrzeby naprawiany. Poznańskiej już nie wywołuje bo tam nowa sygnalizacja jest od 3 lat.
  • #8 Opolanin (2019-02-12 18:20:42)
    To jest przejazd na Lipowej. A te EHZ-12/13 to się na dwóch SSP między Rawiczem a Żmigrodem uchowały sprawne (jeszcze).
  • #9 Artur Łukasiewicz (2019-02-16 01:03:44)
    Między Rawiczem, a Żmigrodem już dawno nie ma żadnych EHZ-12/13. Jeśli już coś, to działa tam chyba jedno SSP z EHZ-32. EHZ-12/13 znajdziemy natomiast między Rawiczem, a Lesznem i to chyba na 3 czy 4 SSP (chociaż wszystkie niedługo znikną), a także między Lesznem, a Kościanem. Na linii 271 znajdują się też dwie ostatnie sztuki jeszcze starszych sygnalizatorów typu HZ-10 (z lat 60-ych), opartych na przedwojennej konstrukcji Ericssona. Wszystkie znane (i czynne) przejazdy ze starą sygnalizacją na sieci PKP PLK mam zaznaczone na takiej mapce (chociaż dane odnośnie rogatek mechanicznych mogą się nie zgadzać): https://goo.gl/maps/… Jeśli chodzi o sygnalizatory z różnych przyczyn nie pełniące swojej funkcji (bądź pełniące ją w stopniu znikomym), niedawno zaczęła powstawać kolejna mapka: https://goo.gl/maps/… Generalnie można powiedzieć, że zbyt wiele to już tego nie mamy...
  • #10 (odp. na #9) Opolanin (2019-02-16 06:06:04)
    Kurde, przepraszam, to mi się dni pomyliły- to było zaraz za Lesznem w kierunku Wrocławia a nie Rawiczem, mój błąd. Fajne mapki,ale Arturze na nich brakuje tego przejazdu na stacji Fosowskie (przejazd na nieczynnej lk.175)https://www.bazakole… i jeśli się to łapie to też w Tarnowskich Górach Strzybnica https://www.bazakole…
  • #11 (odp. na #10) Artur Łukasiewicz (2019-02-16 12:12:15)
    Oba przejazdy znam, a przejazd w Fosowskiem musiał mi jakoś umknąć przy tworzeniu mapy. Dodałem go do nieczynnych. Przejazdu w TG nie kwalifikowałbym do mapek, gdyż pierwsze jest to jedynie bocznica, a po drugie sygnalizatory od dawna pozbawione są swojej funkcji i spełniają już jedynie funkcję masztów pod znaki. Być może stworzę w przyszłości kolejną mapkę dla bocznic, ale to już byłaby bardziej skomplikowana sprawa, gdyż na takich przejazdach aż roi się od staroci i rozmaitych samoróbek.
  • #12 (odp. na #9) Lukasy (2019-02-18 00:26:52)
    Bardzo zacne zestawienie, zwłaszcza podpunkt dotyczący rogatek mechanicznych. Od siebie dorzucę Budachów, Szczecin Port Cen., Nowe Skalmierzyce, Krotoszyn, Zduny, Rudniki k/Częstochowy oraz bodajże Sierakówek i Florek. Nie jestem pewien też, czy w samym Płocku też coś nie zostało. Do niedawna były też w Raszówce, ale tam teraz podobno jakaś modernizacja jest, więc bym się nie spodziewał, że jeszcze istnieją.

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Linia kolejowa Jarocin – Kąkolewo (360)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...