OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Jarocin – Kąkolewo (360)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-04-24 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1888-10-01 Jarocin - Kąkolewo Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
2004-03-31 Jarocin - Kąkolewo Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2004-09-01 Jarocin - Kąkolewo Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
2011-12-11 Jarocin - Kąkolewo Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
Z Leszna do Gostynia kursuje komunikacja zastępcza.
2012-03-01 Zawieszenie kolejowej komunikacji zastępczej (info: VictorVance, 13-04-2012)
przed 2016 Brzostów Wielkopolski - Gostyń Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Prawdopodobnie
przed 2018 Jarocin - Brzostów Wielkopolski Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Jarocin - Kąkolewo 360

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1919 – 1933 »
1933 – 1949 »
1950 – 1960 »
1961 – 1977 »
1978 – 1995 »
1996 – 2011 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2007-11-18 Jarocin - Kąkolewo 70 km/h Import PLK2007_10
2009-01-03 Jarocin - Kąkolewo 50 km/h Import PLK2009_01
2009-12-13 Jarocin - Kąkolewo 70 km/h Import PLK2010_05
2011-03-11 Jarocin - Kąkolewo 50 km/h Import PLK2011_03
2014-12-08 Jarocin - Gostyń 0 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Gostyń - Kąkolewo 40 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Maciej (2018-03-14 14:44:24)
    Poniżej dołączyłem link do artykułu o linii kolejowej nr 360.
    https://gostyn24.pl/…
  • #2 Łukasz Kiąca (2018-11-07 08:54:26)
    Odcinek Kąkolewo-Gostyń został uwzględniony w opublikowanym na stronie Ministerstwa Infrastruktury Program Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej czyli "Kolej Plus".
    Link do artykułu o tym programie: https://www.rynek-ko…
    Koszt rewitalizacji odcinka szacowany jest na 80 mln zł
    Link do mapki odcinków objętych programem: https://www.gov.pl/d…
  • #3 (odp. na #2) Stanisław Pikul (2018-11-07 20:16:32)
    Nie chciałbym studzić radości ale z wczorajszego artykułu https://www.rynek-ko… przytoczę, moim zdaniem, dwa kluczowe sformułowania:
    Pierwsze - z naciskiem na ostatnie cztery słowa: ""Rynek Kolejowy” zapytał Ministerstwo Infrastruktury o program „Kolej Plus”, który premier Mateusz Morawiecki przedstawił tuż przed wyborami samorządowymi."
    oraz drugie: "Okres realizacji Programu obejmuje lata 2019–2023 i może być przedłużony. Do 2023 roku nie będzie możliwości dofinansowania robót na 20 liniach z funduszy unijnych ..." co jednoznacznie wskazuje że Rząd przeznaczy 5,5 mld złotych na ten program tylko i wyłącznie z budżetu centralnego oczekując brakującego 1 mld od samorządów. Niedługo budżet będzie musiał być przyjęty - zobaczymy jak to będzie wyglądało.
  • #4 (odp. na #3) polo (2018-11-07 20:41:54)
    oj, niedobrze będzie to wyglądało... Obecny rząd totalnie skrewił na linii pozyskania środków unijnych. Oby tylko udało dokończyć się to, co zostało przed paroma laty rozpoczęte... (refleksja totalnie nie bazo-kolejowa; ryzyko usunięcia - sto procent :) )

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Jarocin – Kąkolewo (360)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...