OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Sulechów – Luboń koło Poznania (357)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2022-03-14 (historia)

Legenda (Wygenerowano dnia: 2022-05-10) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2022-01-01)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #7 (odp. na #6) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-11-16 20:40:18)
    To się nazywa "działanie na wydrę" - wiedzą, że za chwilę pieniądze będą tylko dla Wybrańców Narodu oraz powiązanych na krótko z nimi.

    "I nie będzie niczego" - jak mówił 15 lat temu klasyk - Kononowicz. :-)
  • #8 Maciej (2021-02-15 18:49:54)
    Czy jakieś, choćby najbardziej fantastyczne plany, przewidują powrót Kargowej i Kopanicy z krainy wykluczenia komunikacyjnego i odbudowę połączenia Wolsztyn - Sulechów? Zdaję sobie sprawę, studiując najnowsze dzieje linii Wolsztyn - Nowa Sól (zakończone cichym pogrzebem), że lubuskie władze chyba mają tę tematykę w poważaniu i wolą zaorać szlaki, aby nikomu nie przyszedł do głowy wariant dolnośląski, tj. odbudowa linii.
  • #9 (odp. na #8) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-02-15 21:28:08)
    Nie licz na to.
  • #10 Poznaniak (2021-03-26 12:07:28)
    Czy na tej linii jeździ towarowy? Jeśli tak to w jakim odstępie czasowym lub kiedy?
  • #11 (odp. na #8) Adolf Nowak de Piaskowski (2022-02-15 23:59:15)
    Na razie nawet sam Sulechów nie wróci do siatki gdyż stacja mocno rozkopana a nowy rozkład 13.03.
    Na bocznej drodze Łęgowo-Sulechów nie widać nawet już śladu po linii 357.
  • #12 Błażej Kopka (2022-03-07 17:16:31)
    Na wjeździe do Wolsztyna, od strony Powodowa (Sulechowa) istnieje peron - zaraz za wiaduktem w ciągu ulicy Bohaterów Bielinka. W wielu miejscach jest on opisywany jako "Wolsztyn Skansen". Jaka była rola tego przystanku/peronu? W jakich latach i w jakim charakterze funkcjonował? I dlaczego nie jest wymieniony (nawet jako skreślony/zlikwidowany) na liście stacji/przystanków na tej linii?
  • #13 (odp. na #12) Paweł Skup (2022-03-07 18:20:07)
    Jak udało mi się ustalić (polecam: google.pl ;) przystanek ten jest przystankiem nieoficjalnym i służy, co zresztą przeczuwałem od samego początku, imprezom typu "parowozem pod strzechę". Przypominam, że w Wolsztynie oprócz parowozowni jest jeszcze taki "prawdziwy" skansen z chałupami.
    Działa nieoficjalnie od 2006. A ponieważ nieoficjalnie, to trudno pisać o nim jakieś konkrety. Mniej niż p.o., więcej niż fotostop :).
  • #14 Błażej Kopka (2022-03-07 18:31:06)
    Tak - opisy na fotopolska już czytałem, tylko jakoś tak nie bardzo wiem co to jest przystanek okazjonalny i w jaki sposób to funkcjonuje na sieci PKP, na której wszystko raczej musi mieć oficjalny charakter, odbiory itd. Czyli pociągi jeździły tu w jakiej relacji? Po prostu wahadło od stacji w Wolsztynie? Taki nieco 1km okazjonalnej przejażdżki? Taka bardziej jazda manewrowa z pasażerami, a nie pociągowa?
  • #15 (odp. na #14) Paweł Skup (2022-03-08 05:24:37)
    Stawiam tezę, że "kolejnictwo muzealne" posługuje się nieco innymi prawami. Oczywiście nie w kwestiach bezpieczeństwa, ale na nieczynnej linii, czy na "nieoficjalnie czynnej", można więcej. Zwłaszcza jeśli jest to uzasadnione ekonomicznie. Podczas któryś DTP też jeździliśmy, co prawda drezyną, ale po nieczynnej linii (23) pomiędzy Warszawą Zachodnią a Główną. Rozumiem Twoje dociekanie, rzeczywiście ciekawe jak to działa, ale tu chyba mamy do czynienia z oficjalnie szarą strefą. Tor jest tylko dla pociągu retro, więc i przepisy są wewnętrzne. Ale może rzeczywiście poczekajmy na wypowiedź kogoś, kto zna konkrety, bo ja tu przedstawiam jedynie własną wizję.
  • #16 (odp. na #8) Adolf Nowak de Piaskowski (2022-05-04 23:08:53)
    Na skrzyżowaniu DK32 oraz powiatowej 304 zaczęły się roboty budowlane.
    Zapewne zostaną zdjęte ostatecznie tory zalane obecnie asfaltem, gdyż skrzyżowanie to mocno zmieni swoją geometrię i powierzchnię.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Sulechów – Luboń koło Poznania (357)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...