Linia Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie (355)
Ostatnia zmiana: 2021-03-09 (przebieg)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | uwagi |
---|---|---|---|
1909-10-10 | Ostrów Wielkopolski - Odolanów | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1910-10-01 | Bukowina Sycowska - Grabowno Wielkie | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1910-10-01 | Odolanów - Międzybórz Sycowski | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1910-11-20 | Międzybórz Sycowski - Bukowina Sycowska | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1919 | Odolanów - Międzybórz Sycowski | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy, pasażerski; |
|
1920 | Odolanów - Sośnie Ostrowskie | Otwarcie dla ruchu ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; |
|
1924-05 | Sośnie Ostrowskie - Pawłów Wielkopolski | Otwarcie dla ruchu ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; |
|
1928-05 | Pawłów Wielkopolski - Międzybórz Sycowski | Otwarcie dla ruchu ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; |
Ponowne otwarcie odcinka granicznego po Powstaniu Wielkopolskim. |
1975-12-02 | Ostrów Wielkopolski - Grabowno Wielkie | Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania system zasilania: 3000V DC; |
|
2012-09-03 | Bukowina Sycowska - Twardogóra | Zamknięcie dla ruchu ruch towarowy, pasażerski; |
Od 3 IX do 15 X ruch będzie wstrzymany z powodu prac torowych. Za pociągi REGIO uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza (info: Przemek — Miłośnik Kolejnictwa, 01-09-2012) |
2012-10-15 | Bukowina Sycowska - Twardogóra | Otwarcie dla ruchu ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; |
Historia numeracji » [Link bezpośredni]
data | odcinek | numer | uwagi |
---|---|---|---|
1985 | Ostrów Wielkopolski - Grabowno Wielkie | 355 |
Historia prędkości » [Link bezpośredni]
data | odcinek | prędkość km/h | uwagi |
---|---|---|---|
2001-11-25 (???) | Ostrów Wielkopolski - Grabowno Wielkie | ↔ 100 km/h | |
2007-11-18 | Ostrów Wielkopolski - Granowiec | ↔ 120 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Pawłów Wielkopolski - Międzybórz Sycowski | ↔ 50 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Twardogóra - Grabowno Wielkie | ↔ 80 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Sośnie Ostrowskie - Pawłów Wielkopolski | ↔ 80 km/h | Import PLK2007_10 |
2014-12-08 | Pawłów Wielkopolski - Międzybórz Sycowski | ↔ 70 km/h | Import PLK2014_12_PAS_SZYN |
2016-07-05 (???) | Granowiec - Sośnie Ostrowskie | ↔ 120 km/h | Import PLK2016_07 |
2018-02-09 | Sośnie Ostrowskie - Międzybórz Sycowski | ↔ 100 km/h | Import PLK2018_02 |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
wasiukibic
(2020-10-04 00:02:47)
Mimo soboty, niemalże wszystkie czynne mijanki zajęte, niektóre (Twardogóra) nawet przez 2 składy.
-
#2
Mateusz
(2021-03-02 13:21:26)
Ta linia jest ultra przeładowana, dobrze myślę że jest to z racji ruchu kamiennego wasiu??!!
-
#3
(odp. na #2)
wasiukibic
(2021-03-02 13:59:59)
Zapewne są to transporty kamienia budowlanego do Centralnej i Wschodniej Polski z Sudetów (tak mniemam z uwagi na składy złożone z Talbotów i Eaosów - na pakę im nie patrzyłem), do tego kilka pociągów zestawionych z beczek i kontenerów. Wydaję mi się, że jeden skład można liczyć na pół godziny, max godzinę. Dlatego też są naciski ze strony przewoźników towarowych na remont i elektryfikację odcinka Oleśnica - Kępno, a najlepiej, jakby powstał cały ciąg, uzupełniony o odcinek Wieluń - Bełchatów.
-
#4
(odp. na #3)
Mateusz Kiszka
(2021-03-02 20:24:20)
No to się wcale wasiu nie dziwię, gdyż jeden tor tylko tam jest, grunt że z mijankami, a i jeszcze sporo pasażerskich...
[Dodaj nowy komentarz]
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane
jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie (355)