Linia Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie (355)
Ostatnia zmiana: 2021-07-08 (historia)
Legenda (Wygenerowano dnia: 2022-06-25) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2022-01-01)
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
wasiukibic
(2020-10-04 00:02:47)
Mimo soboty, niemalże wszystkie czynne mijanki zajęte, niektóre (Twardogóra) nawet przez 2 składy.
-
#2
Mateusz
(2021-03-02 13:21:26)
Ta linia jest ultra przeładowana, dobrze myślę że jest to z racji ruchu kamiennego wasiu??!!
-
#3
(odp. na #2)
wasiukibic
(2021-03-02 13:59:59)
Zapewne są to transporty kamienia budowlanego do Centralnej i Wschodniej Polski z Sudetów (tak mniemam z uwagi na składy złożone z Talbotów i Eaosów - na pakę im nie patrzyłem), do tego kilka pociągów zestawionych z beczek i kontenerów. Wydaję mi się, że jeden skład można liczyć na pół godziny, max godzinę. Dlatego też są naciski ze strony przewoźników towarowych na remont i elektryfikację odcinka Oleśnica - Kępno, a najlepiej, jakby powstał cały ciąg, uzupełniony o odcinek Wieluń - Bełchatów.
-
#4
(odp. na #3)
Mateusz Kiszka
(2021-03-02 20:24:20)
No to się wcale wasiu nie dziwię, gdyż jeden tor tylko tam jest, grunt że z mijankami, a i jeszcze sporo pasażerskich...
-
#5
R.
(2021-05-03 00:11:13)
Ten jeden tor to wielkie nieporozumienie. Oprócz towarowych, jeżdżą po nim również Regio na odcinku Ostrów - Wrocław oraz IC relacji Warszawa - Wrocław. Niestety z mojego rozeznania wynika, że nie ma szans na drugi tor, co jest podobno wynika z niekorzystnego charakteru terenu. (Trzeba by zbudować drugi nasyp i zapewne wyciąć sporo drzew).
-
#6
(odp. na #5)
wasiukibic
(2021-05-03 00:21:07)
Powód jest raczej inny - w końcu któryś z szumnych planów w miarę prostego połączenia Warszawy z Wrocławiem zostanie pewnie zrealizowany. Czy to będzie "Szprycha" do CPK, czy "Igrek", czy też przez Wieluń i Bełchatów - spowoduje to, że linia 355 straci swoja obecną rangą, pozostając ino dla ruchu lokalnego i regionalnego.
-
#7
113
(2021-05-03 00:39:16)
@wasiukibic: Projektom szprych CPK czy innym Igrekom nie można zaufać. To po prostu wydmuszki z mej perspektywy, które wymagają modyfikacji w planach. Wydłużenie linii kolejowej nr 24 z Bełchatowa do Wielunia ma jak najbardziej sens, gdyż zwiększy dostępność kolei dla Bełchatowa. Oczywiście na skomunikowanie Wielunia z Wrocławiem wymagana byłaby modernizacja i elektryfikacja linii kolejowej nr 181 z Kępna do Oleśnicy. Ten projekt nie miałby żadnego wpływu dla linii kolejowej nr 355 i nie spowodowałby, że stałaby się zbędna. Ta linia nadal ma spore znaczenie dla regionu i skraca czas podróży z Ostrowa Wielkopolskiego i Kalisza do Wrocławia.
-
#8
wasiukibic
(2021-07-05 10:38:22)
Odcinek Odolanów - Ostrów Wielkopolski jest w remoncie - trwa wymiana toru i budowa linii telekomunikacyjnej. Pociągi pasażerskie dojeżdżają z Wrocławia do Odolanowa, tam pasażerowie przesiadają się do autobusu. Skład po postoju (nieraz kilka godzin) wraca do Wrocławia.
-
#9
Jan Gawlik
(2021-11-11 12:16:21)
Czy odcinek Odolanów - Ostrów Wielkopolski jest nadal zamknięty?
-
#10
Mszkl
(2021-12-22 09:40:54)
Ad. #9 - NIE jest.
Do Admina - do zmiany ikony w przebiegu i kolor linii na mapie w Bazie - do zmiany. Regularny ruch pasażerski odbywa się na całej linii.
[Dodaj nowy komentarz]
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane
jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie (355)