OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Kobierzyce – Piława Górna (310)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-03-22 (historia)

Legenda (Wygenerowano dnia: 2020-02-25) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2020-02-01)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #11 Marcin (2020-02-18 15:29:53)
    Przez pewien okres czasu w latach 50tych na tej linii kursowały 3 pary pociagow w tym jeden w dni robocze. W latach od zmiany rozkładu w 1986r przez ponad dwa lata odcinek z Lagiewnik do Pilawy był zamknięty a pociagi dwie pary kursowały tylko z Wrocławia do Łagiewnik. Po częściowym remoncie była istna rewolucja na tamte laty. Jeździły cztery pary pociągów w tym dwa do Dzierżoniowa i dwa do Jaworzyny. Pamiętam w czerwcu 1989r jechałem z Wrocławia do Dzierżoniowa o 5.40 rano a skład stanowiła SP45 MD Wrocław Główny plus Na haku cztery pullmany czyli pierwszy przedzialowy i następnie 3bonanzy.
  • #12 (odp. na #10) Krzysztof Nowak (2020-02-18 16:46:21)
    Może wyjaśnię, ilość dwóch par spowodowana była właśnie tym że Dzierżoniów (PKS) był bardzo dobrze skomunikowany z Wrocławiem, do tego w 72' wybudowano w Dzierżoniowie nowoczesny dworzec PKS, więc miejscowości przy dk8 nie miały takich problemów jak Ciepłowody czy Kondratowice i inne tego typu miejscowości gdzie pociąg był główny środkiem transportu, być może kolejnym czynnikiem był stan dróg lokalnych. "Dziwne że w l. 70 - tych wybudowano tyle wiaduktów nad nią" nie wiem co w tym dziwnego, linia jako alternatywa dla dk8 była w ruchu cały czas. "W dużej części nie ma nawet już torów, tak jest np. w rejonie Łagiewnik."? co to ma do rzeczy? to nawet chyba lepiej z punktu widzenia nowej inwestycji, raczej po starych torach pociągi nie pojadą. "Ponadto, kto miałby tamtędy jeżdzić?" pasażerowie. "Przede wszystkim, należy zawsze zrobić szczegółowe badania popytu" myślę, że inwestorzy biorą pod uwagę taki szczegół. Pozdrawiam
  • #13 (odp. na #12) wasiukibic (2020-02-18 18:43:45)
    Casus jak w przypadku Bielawy, która mimo że liczyła ok. 35 tysięcy mieszkańców i była siedzibą dwóch dużych zakładów z branży włókienniczej, to jednak ktoś na górze zdecydował, że miasto będzie obsługiwane z pobliskiego Dzierżoniowa autobusami komunikacji miejskiej, a pociągi były uruchamiane li tylko po to, żeby zawieźć i odebrać ludzi z pracy. W przypadku 310 dojazd do Wrocławia/Dzierżoniowa na rano, powrót po południu. Nie zawsze było tak, że za komuny jeździło po każdej linii mnóstwo pociągów pasażerskich.
    Po co wybudowano tyle wiaduktów? Kudowa-Słone była swego czasu jednym z najważniejszych (o ile nie najważniejszym) przejściem granicznym z CSRS w ruchu ciężarowym - to dlatego swego czasu, za komuny, wybudowano m.in. północną obwodnicę Kłodzka, obejścia wielu mniejszych miejscowości (Jordanów Śląski, Bardo, Duszniki-Zdrój) pasy ruchu powolnego przy podjazdach pod górę, itp.
  • #14 Darek Nowak (2020-02-18 20:23:13)
    Nawet w czasie Wojny kursowały tylko 2 pary pociągów.
    Widać po starych rozkładach że była to najmniej uczęszczana linia w całym regionie.

    Dziwne że tacy precyzyjni organizatorzy jak Niemcy zlikwidowali południową łącznicę Łagiewnik gdyż na wszelki wypadek, wojny czy katastrofy,
    mogłyby tędy jechać pociągi z Brzegu na Legnicę omijając węzeł Breslau.
  • #15 (odp. na #14) Krzysztof Nowak (2020-02-19 10:57:55)
    Nic podobnego, na początku wojny kursowało przynajmniej 5 par pociągów, do tego 4 pary pociągów nocnych w jakieś specjalne dni, ale nie rozszyfrowałem o co chodziło (być może święta albo weekendy) między 43-45 kursowały 4 pary, plus 2 pary Łagiewniki - Piława, na okolicznych liniach ilość pociągów oscylowała między 3 a 5 par. Nie wiem kiedy łącznik został zlikwidowany, co dziwne można spotkać stare mapy drogowe z lat 70 na których ten łącznik jest, nie ma za to trasy na północ (to pewnie błąd i mapy sporządzano na podstawie starych map niemieckich) gdzieś kiedyś obiło mi się o uszy że łącznik w kierunku Niemczy został zlikwidowany tuż po wojnie. Taka ciekawostka z pamiętnika pewnego Niemca uciekającego ze Strzelina ze strony polska-org "*27 stycznia 1945 r. - Grupami gromadzeni opuszczali swoje miasto, z niewielkim dobytkiem w ręku, wiedząc że wkrótce powrócą do swojego miasta. Świeży śnieg jak również przejmujący chłód utrudniał marsz. Termometr pokazywał minus 28 stopni C.Większa część drogi do najbliżej leżącego obozu Niptsch (Niemcza) odbywała się odkrytymi wozami. Było bardzo niewiele pociągów." to taka mała wskazówka że być może ten łącznik jeszcze istniał. Tak jak wspominał #11 Marcin od 89 przez krótki okres do 92 kursowały 4 pary i kilkukrotnie zdarzyło mi się jechać tą trasą i w tym okresie frekwencja była dość duża, popołudniowy z Wrocławia o 16 był pełny.
  • #16 Darek Nowak (2020-02-19 15:45:06)
    Archiwalne rozkłady tu w Bazie tego nie potwierdzają.
  • #17 (odp. na #16) zenOBeK (2020-02-19 21:37:01)
    Ja widzę to, o czym pisze Krzysztof. Jeśli masz jakieś inne materiały to zawsze możesz przedstawić....
  • #18 (odp. na #17) Darek Nowak (2020-02-20 10:13:13)
    Tu jest rozkład z 1956 r. i są tylko 3 pary: https://www.bazakole…
    W czasie Wojny bylo 4,5 pary: https://www.bazakole…
  • #19 mieszkaniec (2020-02-26 13:13:55)
    Miło byłoby ponownie zobaczyć pociągi na tej trasie, a co do rentowności linii warto zwrócić uwagę na szybko rozwijającą się turystykę w regionie, wystarczy zobaczyć co się dzieje po czeskiej stronie i łatwo będzie sobie wyobrazić turystę wsiadajacego z rowerem we Wrocławiu i korzystającego później z tras rowerowych w górach Bardzkich, Sowich czy Stołowych
  • #20 Darek Nowak (2020-02-26 15:41:19)
    Zobaczysz wkrótce PO wyborach rachunek za tych cyklistów.....

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Kobierzyce – Piława Górna (310)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...