OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Gogolin – Prudnik (306)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-01-28 (przebieg)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1896-10-22 Biała Prudnicka - Prudnik Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1896-12-04 Gogolin - Biała Prudnicka Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1945 Krapkowice Otmęt - Krapkowice Linia nieprzejezdna/remont
Zniszczony most na Odrze.
1964 Krapkowice Otmęt - Krapkowice Przywrócenie przejezdności
1991-10-01 Gogolin - Prudnik Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1997-07 Gogolin - Krapkowice Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
1997-07 Gogolin - Krapkowice Linia nieprzejezdna/remont
Linia nieprzejezdna z powodu zawalenia się mostu na Odrze w skutek powodzi.
przed 2005-11-28 Krapkowice - Prudnik Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2005-11-30 Zielina - Krobusz Linia nieprzejezdna/remont
Część szyn rozkradziona. (info: Witold Rożałowski, 2005-11-08)
przed 2006-06-30 Gogolin - Krapkowice Otmęt Linia rozebrana
przed 2007-05-09 Krapkowice Otmęt - Krapkowice Linia rozebrana
2016 Krapkowice - Prudnik Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
Wyremontowana na potrzeby wojska.

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Gogolin - Prudnik 306
przed 2015 Krapkowice - Prudnik 306

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2007-11-18 Biała Prudnicka - Prudnik 30 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Krapkowice - Biała Prudnicka 0 km/h Import PLK2007_10
2016-07-05 (???) Krapkowice - Prudnik 40 km/h Import PLK2016_07

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Opolanin (2018-07-14 08:46:03)
    Most nad Odrą wkrótce straci swój kolejowy charakter.
    http://krapkowice.pl…
  • #2 (odp. na #1) Marek Potocki (2018-07-14 10:14:46)
    Czyli kolejny (po Stanach) most na Odrze, który ponad 20 lat temu stracił kolejową funkcję, a teraz charakter. I tak mają one więcej szczęścia niż ten zmyty w tym samym czasie na Nysie Kłodzkiej w Byczeniu.
  • #3 Tomasz (2019-08-07 21:09:11)
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2019-08-07 23:30:34)
    Dobry kabaret z tym artykułem - samorządy gminne bez konsultacji z kimkolwiek uznały sobie, że linia nie będzie czynna i zaasfaltowały przejazdy, starostwo nagle dostrzegło, że kolej może być przyczynkiem do rozwoju miasta (łał, cóż za odkrycie!), a papiernia - że może transportować surowce i produkty koleją, jak kilka lat wcześniej wykasowali prawie wszystkie tory na swoim terenie. Wojsko siedziało sobie w swoich magazynach i żyło w błogiej nieświadomości, a w razie potrzeby wyjechaliby pociągiem 1 km za bramę bazy i znaleźliby się na trawie. Ktoś dobrze powiedział, że to państwo istnieje tylko teoretycznie.
  • #5 (odp. na #4) Tomasz (2019-08-08 05:20:57)
    Hehe dobre, ile podobnych sytuacji jeszcze było XD
  • #6 (odp. na #5) Opolanin (2019-08-08 08:05:31)
    Ha, ha myślałem że to artykuł z tego roku i już się do szyn dobrali, ale nie to z 2011 :D I co, takie se nadzieje robili a tu nie- linie wyremontowało wojsko i figa z makiem, ona tylko dla nich.
  • #7 Opolanin (2020-12-18 09:48:37)
    Most nad Odrą po przeróbce na drogowy otwarty:
    https://nto.pl/krapk…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Gogolin – Prudnik (306)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...