OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Grodziec Mały – Kolsko (305)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-11-14 (opisy)

Wyślij nowe pliki »

| pokaż też kiepskie [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon : 1946
: 1
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Kamil G.; data: przed 2000;
Odcinek: Szreniawa Sulechowska - Ciosaniec
Ty2 - 406 ze składem towarowym na odcinku Ciosaniec - Sława Śląska.
Obraz
Odsłon : 1591
: 6
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Kamil Grudziński; data: przed 2000;
Odcinek: Szreniawa Sulechowska - Ciosaniec
Ty42-148 z pociągiem zdawczym ze Sławy Śląskiej do Wolsztyna na odcinku Sława Śląska - Kolsko.
Obraz
Odsłon : 2060
: 1
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Kamil G.; data: 2001-12;
Odcinek: Szreniawa Sulechowska - Ciosaniec
Na odcinku Ciosaniec - Sława Śląska z pociągiem turystycznym (Ol49 - 7 z klasycznym "lokalnym" składem dwóch 'ryflaków') podczas imprezy noworocznej 2001/2002.
Obraz
Odsłon : 115
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-06-01;
Odcinek: Chociemyśl - Kotla
Wiadukt kolejowy nad lokalną drogą łączącą Chociemyśl z Kotlą. Widok w kierunku wschodnim; w lewo Lipinki Głogowskie, w prawo Grodziec Mały.
Obraz
Odsłon : 123
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-06-01;
Odcinek: Chociemyśl - Kotla
Wiadukt kolejowy nad lokalną drogą łączącą Chociemyśl z Kotlą. Widok na tory.
Obraz
Odsłon : 110
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-06-01;
Odcinek: Chociemyśl - Kotla
Wiadukt kolejowy nad lokalną drogą łączącą Chociemyśl z Kotlą. Szczegóły nitowanej konstrukcji.
Obraz
Odsłon : 102
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-06-01;
Odcinek: Kotla - Krzepielów
Wiadukt w lesie koło Krążkowa, na granicy województw.
Obraz
Odsłon : 100
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-06-01;
Odcinek: Kotla - Krzepielów
Wiadukt w lesie koło Krążkowa, na granicy województw. Widok na pn.zach.
Obraz
Odsłon : 127
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-06-01;
Odcinek: Kotla - Krzepielów
Wiadukt w lesie koło Krążkowa, na granicy województw. Początek końca tego małego wiaduktu. Widok w kierunku stacji Kotla.
Obraz
Odsłon : 156
: 1
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-06-01;
Odcinek: Kotla - Krzepielów
Wiadukt w lesie koło Krążkowa, na granicy województw. Tędy nic już nie przejedzie.
Obraz
Odsłon : 105
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-06-01;
Odcinek: Krzepielów - Lipinka Głogowska
Wiadukt z przepustem ok 1300m na pn od Krzepielowa.
Obraz
Odsłon : 105
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-06-01;
Odcinek: Krzepielów - Lipinka Głogowska
Wiadukt z przepustem ok 1300m na pn od Krzepielowa. W tym ujęciu przepust z prawej niewidoczny - zarośnięty.
Obraz
Odsłon : 154
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-06-01;
Odcinek: Krzepielów - Lipinka Głogowska
Wiadukt z przepustem ok 1300m na pn od Krzepielowa. Widok torów w kierunku Lipinki Głogowskiej.
Obraz
Odsłon : 144
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-06-01;
Odcinek: Krzepielów - Lipinka Głogowska
Wiadukt z przepustem ok 1300m na pn od Krzepielowa. Widok torów w kierunku Krzepielowa.
Obraz
Odsłon : 123
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-06-01;
Odcinek: Krzepielów - Lipinka Głogowska
Wiadukt z przepustem ok 1300m na pn od Krzepielowa. Szczegóły konstrukcji.
Obraz
Odsłon : 141
powiększ
Autor: Wojciech Frykowski
data: 2006-06-01;
Odcinek: Chociemyśl - Kotla
Most nad Krzyckim Rowem.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1323
powiększ
Autor: Paweł Wawrzynowski
data: 2012-08-08;
Odcinek: Ciosaniec - Kolsko
Przejazd kolejowy na drodze Ciosaniec-Droniki. W lewo Kolsko, w prawo-Grodziec Mały.
Obraz
Odsłon : 374
powiększ
Autor: Maciej Czosnyk
data: 2018-11-01;
Odcinek: Grodziec Mały - Bogomice
Starotorze i jedyny- kilkusetmetrowy zachowany odcinek torowiska linii 305. Zdjęcie z około 0,4 kilometra od stacji Grodziec Mały. Widok z kierunku Bogomic/Kolska.
Obraz
Odsłon : 381
powiększ
Autor: Maciej Czosnyk
data: 2018-11-01;
Odcinek: Grodziec Mały - Bogomice
0,5 kilometr linii 305…
Obraz
Odsłon : 445
powiększ
Autor: Maciej Czosnyk
data: 2018-11-01;
Odcinek: Grodziec Mały - Bogomice
0,4 km. linii 305 i zachowany kilkusetmetrowy odcinek torowisk:) W lewo- Lipinka Głogowska/Sława Śląska/Kolsko, w prawo- Grodziec Mały. Powyżej torowisk, w oddali widać nasyp i szyny czynnej linii 14.
Obraz
Odsłon : 355
powiększ
Autor: Maciej Czosnyk
data: 2019-01-13;
Odcinek: Ciosaniec - Kolsko
Kolsko i ostatni słupek hektometryczny rozebranej linii 305: (.
Obraz
Odsłon : 392
powiększ
Autor: Maciej Czosnyk
data: 2019-01-13;
Odcinek: Ciosaniec - Kolsko
W pobliżu Kolska. Po lewej świeżo rozebrana linia kolejowa nr 371 Żagań-Nowa Sól-Wolsztyn, po prawej stronie starotorze linii kolejowej nr 305 Grodziec Mały-Kolsko.
Obraz
Odsłon : 325
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-03-17;
Odcinek: Lipinka Głogowska - Sława Śląska
Starotorze po bezmyślnie zniszczonej linii kolejowej przed stacją w Sławie, we wschodniej części miasteczka, pomiędzy wiaduktami drogowymi. Widok z wiaduktu w ciągu polnej drogi w kierunku północno-zachodnim. W tle widoczny wiadukt drogowy w ciągu ul. Henryka Pobożnego.
Obraz
Odsłon : 319
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-03-17;
Odcinek: Lipinka Głogowska - Sława Śląska
Starotorze po bezmyślnie zniszczonej linii kolejowej przed stacją w Sławie, we wschodniej części miasteczka. Widok z wiaduktu w ciągu polnej drogi w kierunku południowo-wschodnim (Lipinka Głogowska).
Obraz
Odsłon : 321
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-03-17;
Odcinek: Lipinka Głogowska - Sława Śląska
Wiadukt drogowy w ciągu polnej drogi przed stacją w Sławie, we wschodniej części miasteczka. Widok w kierunku północno-zachodnim. W tle widoczny wiadukt drogowy w ciągu ul. Henryka Pobożnego.
Obraz
Odsłon : 276
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-03-17;
Odcinek: Lipinka Głogowska - Sława Śląska
Wiadukt drogowy w ciągu polnej drogi przed stacją w Sławie, we wschodniej części miasteczka. W okolicach budowli pozostawione przez totalnych debili i syfiarzy sterty śmieci, stanowiące "wspaniałą" wizytówkę powitalną na wjeździe do tej turystycznej miejscowości - na wiadukcie przebiega uczęszczany szlak rowerowy… Widok w kierunku południowo-wschodnim (Lipinka Głogowska).
Obraz
Odsłon : 320
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-03-17;
Odcinek: Lipinka Głogowska - Sława Śląska
Wiadukt drogowy w ciągu polnej drogi przed stacją w Sławie, we wschodniej części miasteczka. Przebiega tędy ścieżka rowerowa, którą można dojechać do okolicznych wiosek. Widok w kierunku wschodnim; w lewo stacja w Sławie, w prawo Lipinka Głogowska.
Obraz
Odsłon : 340
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-03-17;
Odcinek: Lipinka Głogowska - Sława Śląska
Wiadukt drogowy w ciągu ul. Henryka Pobożnego przed stacją w Sławie, we wschodniej części miasteczka. Widok w kierunku wschodnim; w lewo stacja w Sławie, w prawo Lipinka Głogowska.
Obraz
Odsłon : 373
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-03-17;
Odcinek: Lipinka Głogowska - Sława Śląska
Wiadukt drogowy w ciągu ul. Henryka Pobożnego przed stacją w Sławie, we wschodniej części miasteczka. Widok w kierunku północno-zachodnim.
Obraz
Odsłon : 316
powiększ
Autor: wasiukibic
data: 2019-03-17;
Odcinek: Lipinka Głogowska - Sława Śląska
Wiadukt drogowy w ciągu ul. Henryka Pobożnego przed stacją w Sławie, we wschodniej części miasteczka. Widok w kierunku południowo-wschodnim (Lipinka Głogowska). W tle widoczny wiadukt drogowy w ciągu polnej drogi, na której przebiega ścieżka rowerowa.

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #5 (odp. na #4) Maciej (2018-11-06 10:46:11)
    Staszku, wszystko zależy od tego jak rozumiemy słowa „nowoczesność” i „rozwój”. Każdy z nas jest inny, stąd różne spojrzenia na takie tematy. Dotyczą one wielu sfer - począwszy od systemów światopoglądowych i filozoficznych, poprzez sprawy związane z techniką, a skończywszy na zwykłych gustach i tzw. prozie życia. Przykładowo, dla jednego farmy wiatrowe są oznaką nowoczesności, inny z kolei oceni je jako degradację krajobrazu oraz wartości kulturowych i estetycznych regionu. Jeden woli żyć w świecie poprzecinanym autostradami, z wybrzeżem morskim pełnym apartamentowców oraz miastami poddanymi rabunkowej urbanizacji, drugi z kolei nowoczesność widzi w harmonii z przyrodą chronioną w rozsądny sposób na miarę XXI w. Podobnych przykładów można by mnożyć. Jeden woli rozłożyć cywilizację na łopatki podążając ślepo za ekonomicznymi wskaźnikami, drugi widzi w tym skrajnie niebezpieczną grę prowadzącą do konfliktów i ogólnej degrengolady. Podobnie jest z koleją. Pragmatyczni i „mieszczańscy” Czesi widzą w tym potencjał, a u nas jest różnie.
  • #6 (odp. na #4) wasiukibic (2018-11-06 11:43:17)
    Potencjał każdej z rozbieranych linii należy ocenić indywidualnie. Osobiście nie uważam, że należy użalać się nad każdym metrem toru po odludziach, tutaj mamy jednak do czynienia z miejscowością zamieszkaną przez niemal 5 tyś. ludzi, w dodatku odwiedzaną chętnie przez turystów. Pytanie: czy ktoś pokusił się o zrobienie symulacji potoków podróżnych, zanim zdecydowano się na rozbiórkę linii i utworzenie w jej śladzie ścieżki rowerowej, czy po prostu z góry założono, że jeżeli PKP zlikwidowało tam przewozy pasażerskie w pierwszej połowie lat 90. XX wieku, to nie ma sensu, aby sobie tym zawracać głowę? Drugie pytanie, czy lokalne samorządy/społeczności były zainteresowane reaktywacją tej linii kolejowej? W naszym pięknym kraju jak nie narobisz rabanu w mediach i nie walczysz pięściami, to właściwe urzędy zazwyczaj palcem w bucie nie kiwną, żeby cokolwiek zrobić. Tutaj w dodatku jest kiepska sytuacja, bo Głogów leży w dolnośląskim, a Sława (mimo że Śląska) w lubuskim. O ile sytuacja kolei lokalnej czy regionalnej na Dolnym Śląsku jest taka sobie, o tyle w lubuskim jest dno. Nie raz i nie dwa samorząd i społeczeństwo mieszkające w powiecie wschowskim żałowało, że podczas reformy administracyjnej trafiło pod Zieloną Górę zamiast pod Poznań czy Wrocław.
  • #7 ... (2018-11-06 15:46:21)
    Ja bym chciał bardzo by do Sławy jeździł pociąg, już dość rabanu zrobili z linia 371 teraz kolejna chcą zniszczyć
  • #8 (odp. na #4) wasiukibic (2019-03-18 21:28:03)
    Staszku, pozwolisz że odpowiem na twoje pytanie, będąc bogatszy o garść informacji oraz obserwacji własnych zdobytych na miejscu. Od kilkunastu lat trwa intensywny proces suburbanizacji Głogowa po tej stronie Odry (głównie w Serbach ale także i w Szlichtyngowej), co pociąga za sobą stały wzrost liczby pojazdów samochodowych poruszających się po mostach drogowych oraz ul. Kamienna Droga, będącej jednocześnie częścią drogi krajowej 12. Dodatkowo w Serbach, tuż przed mostem drogowym nad Starą Odrą dołącza do niej droga wojewódzka nr 319, którą dojeżdżają mieszkańcy Sławy czy Kotli. O tym jak duży panuje ruch na DW 319 miałem okazję przekonać się ostatniej niedzieli, kiedy to mimo dnia wolnego mijał mnie sznur pojazdów (osobowe, autobusy, ciężarówki) od strony Sławy. Prawdziwy armagedon nastał przed przeprawą mostową nad Starą Odrą, kiedy to ruch na DW 319 niemalże ustał, bo po DK 12 ciągnął powolutku kolejny sznur aut od strony Wschowy. I tak praktycznie aż do Bramy Brzostowskiej. Porozmawiałem sobie chwilę z jednym starszym panem, który twierdził, że taka sytuacja nie należy tutaj do rzadkości, a w przypadku stłuczki czy kiepskiej pogody ruch potrafi być sparaliżowany. Lepiej pojechać sobie rowerem (i faktycznie ruch rowerowy był również spory). Dla odmiany brak ruchu pasażerskiego do Wschowy, po ledwo używanej 14 oraz całkowita likwidacja kolei do Serbów, Szlichtyngowej czy Kotli. Były już nawet niedorzeczne pomysły, żeby jedną nitkę mostu kolejowego nad Odrą przerobić na jezdnię dla samochodów... Ktoś powie, że to przecież małe miasteczka lub wręcz wioski - praktyka jednak pokazuje, że zapotrzebowanie na transport jest, wystarczyłby jednoczłonowy szynobus do Sławy czy Szlichtyngowej, żeby z przeciążonej DK 12 zdjąć przynajmniej część ruchu lokalnego. Przeprawa drogowa nad Starą Odrą się sypie, Gdaka klei ją co jakiś czas ale bez poważniejszego remontu się nie obejdzie, co oznacza niemal pewny paraliż też części miasta i jego suburbii. Wprawdzie planowana jest budowa obwodnicy Głogowa wraz z nową przeprawą nad Odrę, tylko czy do tego czasu istniejące mosty wytrzymają?
  • #9 (odp. na #8) wasiukibic (2019-03-20 22:44:32)
    Pod tymi linkami można sobie co nieco poczytać ciekawostek dotyczących tej linii oraz ruchu, u schyłku jej eksploatacji:
    http://www.glogow.pl…
    https://pl.misc.kole…
    Gdzieś w zakamarkach pamięci mam jeszcze wywiad z kolejarzem z Leszna, bodajże długoletnim naczelnikiem drogówki, który stwierdził, że odcinki Grodziec Mały - Sława Śląska i Wschowa - Lipinki Głogowskie były najbardziej kłopotliwe w utrzymaniu w zimie, a po intensywnych opadach śniegu - nieprzejezdne. Pociągi potrafiły stać unieruchomione w zaspach po kilka dni. Nie bardzo gramotnie było też ułożyć obiegi pociągów pasażerskich, bo priorytetem były zawsze przewozy na 14. Sława przez długi okres czasu miała priorytet obsługi od strony Leszna, mimo że sporo ludzi stamtąd dojeżdżało do pracy w głogowskich hutach miedzi. Pada nawet stwierdzenie, że po likwidacji ruchu kolejarzom w Lesznie spadł kamień z serca...
  • #10 Jacek (2019-04-01 15:30:28)
    Nie wiem czy wtedy PKP posiadało pługi wirnikowe czy tylko rozpychowe i w jakiej ilości, co świadczyło by o słabym parku maszynowym niedostosowanym do panujących warunków atmosferycznych.W krajach alpejskich byłoby to nie do pomyślenia.
  • #11 (odp. na #10) wasiukibic (2019-04-01 18:17:42)
    Mowa tu o latach 60. i 70. XX wieku, więc już były. W tym samym wywiadzie gość jednak przyznaje, że priorytetem dla nich była linia Poznań - Wrocław oraz 14, więc w pierwszej kolejności tam wysyłano sprzęt. Lepiej będzie jak poszukam tego artykułu i wrzucę skan.
  • #12 Jacek (2019-04-02 12:53:17)
    Tzn.że mieszkańcy innych miejscowości niż przy liniach 14,271 byli traktowani jako druga kategoria i tu niestety wychodzą braki sprzętowe do akcji zima żeby utrzymać ciągłość ruchu.
  • #13 (odp. na #12) wasiukibic (2019-04-02 16:54:59)
    To samo masz w przypadku zimowego utrzymania dróg - jest hierarchia i nic na to nie poradzisz. 14 i 271 jako linie o znaczeniu państwowym miały priorytet w utrzymaniu przejezdności. Z drugiej strony, jak kilkuset pracowników hut miedzi w Głogowie nie dojechało do roboty, to też miało to swoje konsekwencje dla gospodarki.
  • #14 (odp. na #4) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-06-20 00:15:29)
    Ale transport kolejowy jest pewniejszy od drogowego gdyż jest wielokrotnie zabezpieczony:
    1. przepisy - znacznie bardziej surowe i bieżąca kontrola ich wykonania ( jak we wojsku).
    2. urządzenia zabezpieczające ruch.
    3. sama natura szlaku kolejowego - prowadzi prostą drogą do celu. :-)
    W czasach dawnego socjalizmu nie było można wozić towarów, w tym drobnicy, na odległości przekraczające 100 km transportem samochodowym.
    Oczywiście, kierowcy i firmy robiły różne "wałki" by to ominąć ale to nie był jednak proceder masowy.
    Dzisiaj wszystko jest puszczone na żywioł a i sama kultura jazdy przedstawia wiele do życzenia.
    Jedynie "poduszki" (ABG) powodują że nie ma masowej rzeżni na drogach przy obecnym zagęszczeniu ruchu.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Grodziec Mały – Kolsko (305)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...