OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Brzeg – Łagiewniki Dzierżoniowskie (304)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-11-27 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1883-08-10 Strzelin - Kondratowice Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1883-11-10 Kondratowice - Łagiewniki Dzierżoniowskie Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1893-05-01 Wiązów - Głęboka Śląska Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1894-05-15 Głęboka Śląska - Strzelin Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1910-09-15 Brzeg - Wiązów Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1976-05-30 Kondratowice - Łagiewniki Dzierżoniowskie Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1989 Kondratowice - Łagiewniki Dzierżoniowskie Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
1989-05-28 (???) Strzelin - Kondratowice Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1989-09-01 Brzeg - Strzelin Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1992-01 Małujowice - Głęboka Śląska Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2000 Łukowice Brzeskie - Wiązów Linia nieprzejezdna/remont
ustawione kozły
przed 2000 Małujowice - Strzelin Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2005-12-03 Strzelin - Kondratowice Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2005-12-04 Kondratowice - Łagiewniki Dzierżoniowskie Linia nieprzejezdna/remont
W samych Łagiewnikach jacyś ludzie, przed których domem linia przebiega, ukradli na odcinku około 50 m. metalowe podkłady. (info: Michał Fibik, 2005-12-04)
2006 Strzelin - Kondratowice Linia nieprzejezdna/remont
Linia usunięta z ewidencji PKP PLK.
2008 Małujowice - Łukowice Brzeskie Linia nieprzejezdna/remont
w torze rośnie las ! kradzież szyn rok 2008 brakuje około 2km (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego, 2013-10)
2012 Głęboka Śląska - Strzelin Linia nieprzejezdna/remont
kradzież toru około 1,5km tor mocno zarośnięty 2012 (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego, 2013-10)
przed 2013 Brzeg - Małujowice Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2013-10-26 Wiązów - Głęboka Śląska Linia nieprzejezdna/remont
kradzież szyn brak około 1km (info: Paweł Kwiatkowski, 2013-10-12)
2016-03 Małujowice - Strzelin Linia rozebrana
2016-05 Kondratowice - Łagiewniki Dzierżoniowskie Linia rozebrana
Do Kondratowic prawdopodobnie linia jeszcze dochodzi.
2018-09-26 Strzelin - Kondratowice Linia nieprzejezdna/remont
Rozpoczęcie remontu odcinka. Linia ma służyć początkowo do transportu kruszywa z pobliskich kopalń. Dzierżawcą linii (na okres 3 lat z możliwością przedłużenia) została firma SKPL Infrastruktura i Linie Kolejowe Sp. z o.o. Do końca I kwartału 2019 linia ma zostać zrewitalizowana.
przed 2019-10-31 Brzeg - Małujowice Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Brzeg - Łagiewniki Dzierżoniowskie 304
przed 2015 Brzeg - Małujowice 304

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1943 – 1956 »
1957 – 1969 »
1970 – 1989 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2007-11-18 Brzeg - Małujowice 40 km/h Import PLK2007_10

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Opolanin (2018-09-26 18:14:42)
    https://www.rynek-ko…

    I który numer ważniejszy, 304 czy 319?
  • #2 Mirek (2018-09-26 22:39:56)
    No jak który oczywiście że 304!!! Komuś coś sie pomyliło z tym 319
  • #3 (odp. na #2) A. (2018-09-30 19:40:34)
    Wyjaśnienie sytuacji jest w artykule Opolanina. Ktoś zawalił w ministerstwie i linia ma teraz przypisany błędny numer. W artykułach w prasie lokalnej od początku pojawia się numer 319, ciekawe, jakiego numeru będą używać, jak linia będzie już w użytku.
  • #4 Mirek (2018-10-01 07:08:10)
    Wypadałoby napisać sprostowanie do nich skoro sami nie wiedzą.
  • #5 (odp. na #1) Opolanin (2019-09-14 10:23:03)
    Mamy wrzesień 2019 i lina porośnięta w najlepsze... Coś chyba nie pykło.
    Natomiast mogę potwierdzić dane z historii lini to, że tor do Kondratowic dochodzi.
  • #6 Darek Nowak (2020-01-20 19:36:06)
    I co, nie doszło do reaktywacji?
    Nie wiem, ale napewno nikt nie zauważył że łądownia na potrzeby kopalni juz była 2,2 km od niej, o tu: 50°46'06.9"N 16°58'02.4"E
    W rejonie strumienia 300 m wcześniej, musiała być zwrotnica bo dalej, w tym miejscu: 50°46'15.2"N 16°58'15.5"E
    wwśród zieleni, widać dodatkowy tor równoległy do linii.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Brzeg – Łagiewniki Dzierżoniowskie (304)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...