OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Główny – Jedlina Zdrój (285)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-02-02 (historia)

<== | Galeria | ==>
Data: 2020-05-29
Autor: Jacek2004
Napisz e-mail
Odcinek Jedlina Dolna – Jedlina-Zdrój
Zamieszczono: 2020-05-29

Galeria użytkownika

Odcinek Jedlina-Zdrój - Jedlina-Zdrój Centrum. Obok widoczny kompleks sportowo-rekreacyjny.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: budowy/remonty/rozbiórki; szlak (trasa)/pojedyncze tory.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 342
: 7

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Michał Kłosowski (2020-05-30 23:30:02)
    No niesamowita sprawa! Pamiętam to dokładnie miejsce z 1998 roku, kiedy bawiłem wczasy w Jedlinie Zdrój. Stadion wyglądał nieco inaczej, ot murawa z bramkami, jednak to stamtąd widziałem ostatni pociąg jadący w tym miejscu. Byla to ST43 z beczkami. Pociąg bardzo buksował, gdyż na torach zastała mokra trawa. Nie udało się podjechać, dlatego kolejarze zawrocili. I tak zapamiętałem koniec linii 285. Wróciłem w miejsce widoczne na fotografii w 2016 roku. Zastałem wielkie krzaki i skradzione torowisko. Nigdy przez myśl mi nie przeszło, że ujrzę to miejsce w formie przedstawionej na powyższej fotografii! Bomba.
  • #2 MK (2020-05-31 11:18:47)
    Jak się bardzo coś chce i do tego dąży, to można naprawdę wiele. Na początek dobra wola, dobre chęci i myślenie 3 kroki naprzód.
  • #3 Jacek2004 (2020-05-31 16:30:55)
    @Michał Kłosowski: Zgadza się, niesamowite zobaczyć jak odbudowywana jest linia skazana kiedyś na zapomnienie i śmiem twierdzić linia z potencjałem. Ten pociąg o którym wspominasz to był zdaje się zdawczy do rozlewni gazu mieszczącej się w Jedlinie Dolnej. Ostatni pociąg na tej linii.. Ja przeszedłem torami na piechotę z Jedliny do Bystrzycy w 2005r. i pamiętam jakie wrażenie na mnie zrobiły wtedy widoki czy pokonywane mosty i wiadukty (chociaż już wtedy w dużym stopniu wybrakowane i rozkradzione). W samej Jedlinie dużo się od tamtego czasu zmieniło. Ot choćby powstał widoczny na zdjęciu kompleks sportowy czy położony niedaleko stąd park linowy. Cieszy w tym kontekście lokalizacja nowego przystanku w zasadzie w centrum miasteczka. Blisko stąd i do części uzdrowiskowej czy do wspomnianego parku linowego.
    Z innej beczki, żeby nie było tak słodko mam wrażenie, że inwestycja coraz bardziej się opóźnia. Nic się nie dzieje na mostach i wiaduktach od dłuższego czasu. Miała być przygotowana ekspertyza na temat stanu obiektów i nie wiem czy jest opóźniona czy co gorsza wykazała, że nie wystarczy tu tylko kosmetyka ale mogą być potrzebne większe prace typu wymiana starych przęseł itp.
  • #4 (odp. na #3) Trapp (2020-05-31 19:59:25)
    Wszystko to moje informacje z "drugiej" czy "trzeciej" ręki, ale wszystkie mniej-więcej pokrywają się z ostatnią częścią Twojej wypowiedzi i dodatkowo zaczęły też padać 8-cio cyfrowe kwoty odnoście niezbędnej, dodatkowej kasy na obiekty. Podobno była też "jazda" przy odwodnieniu na samej stacji w Jedlinie, bo tak jakoś wyszło, że pod spodem jest skała, w której ciężko cokolwiek wykopać. Na razie działają przy zgrzewaniu szyn od strony Świdnicy, pracach w Jedlinie Zdroju, a na całym szlaku odnawiają mniejsze obiekty/przepusty i tam gdzie mogą spinają ręcznie stare szyny na podkłady. Bądźmy dobrej myśli, że jednak dożyjemy szczęśliwego zakończenia tej rewitalizacji.
  • #5 wasiukibic (2020-05-31 20:37:23)
    Łatwo teraz klepać w klawiaturę ale zbyt lekkomyślne było zakładanie, że ponad stuletnim, w dodatku niekonserwowanym od ponad ćwierć wieku konstrukcjom wystarczy jedynie kosmetyka. Czyżby przed przystąpieniem do prac projektowych nie wykonano badań technicznych obiektów inżynieryjnych, aby przygotować właściwy zakres prac remontowych? PLK już raz nacięła się przy okazji pobliskiego remontu pod Dzikowcem - prace trwają z przerwami po dziś dzień. Chyba, że po drodze zwiększono dopuszczalne naciski na oś czy dopuszczalną prędkość.
    "Tak jakoś wyszło, że pod spodem jest skała, w której ciężko cokolwiek wykopać" - badań geotechnicznych gruntu też nie wykonano?
  • #6 Jacek2004 (2020-05-31 21:11:03)
    Z tego co pamiętam z PFU chyba wszystkie mosty/wiadukty miały być "tylko" rewitalizowane (naprawa podpór, oczyszczenie powierzchni betonowych, uzupełnienie ubytków, oczyszczenie i konserwacja łożysk, oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne elementów stalowych, uzupełnienie i wymiana uszkodzonych elementów pomostu, mostownic itp.). Być może dodatkowa ekspertyza związana jest z prowadzonymi robotami torowymi, w których wykorzystuje się pociągi robocze do rozwożenia tłucznia po szlaku? Zwykła rewitalizacja może byłaby wystarczająca pod lekkie szynobusy które będą obsługiwać w przyszłości tę linię ale niewystarczająca dla wspomnianych składów z kruszywem? No chyba, że odcinki między wiaduktami mają być robione jak niedawno linia bielawska, przy użyciu sprzętu typowo budowlanego (ciężarówki, atlasy itp.)
  • #7 (odp. na #5) Trapp (2020-06-01 08:32:04)
    Wykonano - georadar był w użyciu (też dołożyliśmy do tego cegiełkę), ale pierwsze 4km toru (licząc od Jedliny) to była ciężka nawet do przejścia dżungla i jaka była "jakość" takich ręcznych pomiarów to ja nie mam pojęcia. W rozmowach z osobami odpowiedzialnymi pojawiał się jeszcze inny wątek - "przepisy się zmieniają i nawet w sytuacji remontu obiektu do stanu -nówka nie śmigana- sama nośność przęsła okazuje się niewystarczająca".

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Linia kolejowa Wrocław Główny – Jedlina Zdrój (285)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...