fot. Tomasz Bielecki (pomiędzy 2000 a 2005) opis ⇵
Trójprzęsłowy most w północnej części Jedliny-Zdrój, kolejno nad: ul. Długą, rzeką Bystrzycą, ul. Świdnicką. Widok w kierunku stacji Jedlina-Zdrój.
fot. Marek Potocki (2012-09-16) opis ⇵
Jakby mogło, to by już dawno zarosło. Odcinek wzdłuż ul. Terenowej we Wrocławiu, Zdjęcia robione od ul. Buforowej na zachód.
fot. Kuba Klusek (2015-05-11) opis ⇵
20-metrowej długości wiadukt w Jugowicach, widok w kierunku Jedliny. Po lewej stronie był tor Kolejki Walimskiej, której nasyp odchodzi w lewo jakieś 100 m dalej.
fot. Opolanin (2019-01-31) opis ⇵
Km 3,5. Początek sieci trakcyjnej nad torem a dalej wjazdowy na Wrocław Gł.
fot. Michal__TG (2020-08-24) opis ⇵
Wiadukt nad rzeką Bystrzycą w miejscowości Bystrzyca Górna. Widok w stronę Jedliny-Zdrój.
fot. Jacek2004 (2020-09-14) opis ⇵
Skrzyżowanie linii kolejowej 285 z drogą krajową nr 35. Do czasu uruchomienia sygnalizacji i rogatek na widocznym przejeździe ruch samochodów na czas przejazdu pociągów towarowych wstrzymywany jest przez obsługę składu.
fot. Damian Grzywna (2020-12-17) opis ⇵
Rewitalizacja linii kolejowej nr 285.
Sobótka.
Widok z przejazdu na ul. Chopina w kierunku Świdnicy.
fot. Jacek2004 (2021-01-29) opis ⇵
Profilarka tłucznia poruszająca się za podbijarką w stronę Rogowa Sobóckiego.
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas. Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
#1
Robert Pluta
(2017-03-16 23:06:56)
Czyzby sen sie spelnil? Cz y nie mozliwe dotej pory stalo sie mozliwe? Wychodzi nato z e jak sie chce to mozna! http://naszesudety.p…
#2(odp. na #1)
Tommt
(2017-11-21 20:36:30)
Dobrze by było jakby odbudowali drugi tor do Kobierzyc. Skoro myśli się o kolei aglomeracyjnej to jest to wręcz mus.
#3
Michał Kłosowski
(2018-03-14 08:07:52)
Do Świdnicy kolej to sprawa oczywista, to skandal że szlak zapuszczono do tego stopnia, ale i szczęście, że do Sobótki wciąż prowadzony jest sensowny ruch, co zapobiegło głębszej degradacji.
Oczywiście w najśmielszym wariancie pojechałbym pociągiem najokazalszym obcinkiem "285", ze Świdnicy do Jedliny Zdroju, ale wszyscy wiemy, że ta trasa nie ma takiego wzięcia aglomeracyjnego jak Świdnica, a przy tym stanowiłaby zasadniczo gratkę techniki, historii i mekkę miłośników. Grunt, że 60 km linii ma szansę się reaktywować.
#4
Michał Kłosowski
(2018-03-14 14:04:46)
Nie wierzę w to co czytam. Jednak do samej Jedliny Zdrój! Byłem świadkiem śmierci jedlinieckiej stacji. Pamiętam ostatnie pociągi zbawcze walczące z trawskiem na tej trasie, teraz są tam drzewa na torowisku, a sam tor uległ częściowej degradacji przez złomiarzy... i proszę, czyżby za pięć lat jedno z marzeń, przejazd szynobusem z Wrocławia do Wałbrzycha via Świdnica, JEdlina stać się miało faktem? :O
#5(odp. na #4)
do re mi
(2018-03-14 16:36:14)
Walczyli, walczyli aż wywalczyli ;) Zwłaszcza środki z UE, przez co PLK już nie ma zbyt wielkiego wyboru i musi zrobić remont linii ;) I podejrzewam, że obłożenie zwłaszcza w weekendy letnie będzie znaczne ;)
#6(odp. na #5)
wasiukibic
(2018-03-14 23:12:47)
Zastanawia mnie według jakiego klucza PLK wybiera sobie linie do remontu na Dolnym Śląsku czy w ogóle w Polsce. Linia bez wątpienia ciekawa krajobrazowo i atrakcyjna z punktu widzenia turysty ale podciąganie jej pod transport w aglomeracji wałbrzyskiej??? Wolne żarty. Ktoś w ogóle zrobił wywiad środowiskowy dokąd jeżdżą miejscowi i na jakie potoki podróżnych można liczyć w dni powszednie? Jednocześnie w innej części Dolnego Śląska peelce zabrakło pieniędzy na nawet najskromniejszy remont Kolei Doliny Bobru...
#7(odp. na #6)
irek
(2018-03-15 11:44:45)
@wasiukibic, naprawdę nie wiesz wedle jakiego klucza PLK, wybiera linie do remontu? Tym kluczem są nadciągające wybory lokalne. Od czasu ogłoszenia daty wyborów lokalnych, przez RP przelewa się istna masa obietnic, wręcz licytacja, komu droga, komu most, komu wiadukt, komu odgruzuje się dawno zapomnianą linię kolejową. Jednak ten urzędniczo-lokalny zapał, szybko się wypali zaraz na drugi dzień po wyborach. I ponownie nie będzie kasy, nie będzie mocy przerobowych, nie będzie potrzeby, nie będzie i już i co nam wyborco zrobisz?!Osobiście śledzę pięć inwestycji(???) kolejowych, o których lokalne władzuchny jeszcze rok temu mówiły wręcz- NIE MAS KASY NA ICH REALIZACJĘ! Obecnie już jest kasa, są plany, ba nawet rozpoczęły się pewne ruchy znaczy karczują samosiejki, likwidują dzikie wysypiska w okolicy inwestycji.
#8
Michał Kłosowski
(2018-03-15 17:04:07)
Ta, a potem "przetarg unieważniony w wyniku braku oferentów odpowiadającym na przedstawione warunki". ;) Haha, już się to przerabiało wielokrotnie.
#9
Marek Potocki
(2018-04-07 14:20:52)
Wczoraj zauważyłem, że szyny na wysokości dawnej stacji Wrocław Wojszyce (między orlikiem a Pawią) są z 1939 roku. Za rok 80 lat im stuknie!
#10
Trapp
(2018-08-14 07:53:40)
Wygląda, że jednak NIE unieważnili :) Wczoraj wybrali wykonawcę... https://zamowienia.p…
#11
Dawid Jastrzębski
(2018-09-27 15:42:19)
https://dziennik.wal…
Niebawem rozpocznie się rewitalizacja i remont linii kolejowej 285 od Jedliny-Zdroju do Świdnicy Kraszowice.
#12(odp. na #11)
Maciej
(2018-09-27 15:47:14)
Bardzo się cieszę! A kiedy będzie można dojechać pociągiem z Wrocławia do Sobótki?
Orientuje się ktoś, czy prawdą jest, że po modernizacji na całym odcinku Wrocław Główny – Świdnica Przedmieście mają być odtworzone tylko dwie mijanki?
#29(odp. na #28)
do re mi
(2019-04-12 00:27:26)
Najprawdopodobniej mijanki będą w Kobierzycach, Sobótce Zachodniej i Świdnicy Przedmieście (tu biorąc pod uwagę planowany koniec biegu pociągu na stacji Świdnica Miasto i ewentualne przedłużenie bezpośrednie do Jedliny).
#30(odp. na #29)
Marek Potocki
(2019-04-12 05:14:53)
Dzięki. Dotrała do mnie plotka, że nie w Kobierzycach, a bodaj na Klecinie…
#31(odp. na #30)
wasiukibic
(2019-04-12 07:34:34)
W mediach podawali, że mijanki mają być w Sobótce Zachodniej i Bielanach Wrocławskich ale ta druga lokalizacja to jakaś mrzonka, zważywszy na to, że województwo czyni starania nad przejęciem i uruchomieniem odcinka Kobierzyca - Piława Górna, a przedsiębiorcy są zainteresowani nadawaniem towarów w Kobierzycach. Klecina póki co nie będzie uruchamiana. Dziwne jest dla mnie, że UMWD nie lobbbuje wśród tamtejszych przedsiębiorców nad uruchomieniem bocznic, bo jest tam m.in. duża wytwórnia betonu towarowego TH Beton oraz producent prefabrykatów budowlanych KPB, a jedyna droga dojazdowa do tych firm to wąska ulica Kobierzycka.
Okazuje się że przy rewitalizacji linii, największym problemem stają się okoliczni mieszkańcy https://www.radiowro…
#34(odp. na #33)
Mateusz Kiszka
(2019-07-30 15:18:05)
To jak ci Indianie, którzy straszyli ponoć budowniczych magistrali wschód - zachód w USA w XIX wieku :) Za przepedzanie bizonow...
#35(odp. na #34)
Tomasz
(2019-07-30 15:30:40)
Na moje to po prostu firmy busiarskie boją się konkurencji ze strony kolei a tonący brzytwy się chwyta. Przykład z Małopolski, kiedy na linię Sędziszów/Miechów - Kraków weszły Koleje Małopolskie i zagęściły liczbę pociągów rzucając cenę za bilet przyzwoitą. Mieszkańcy Miechowa, Słomnik itd. podziękowali busiarzowi, ci zaś zaczęli się żalić w gazetach i w urzędzie marszałkowskim że kolej ich dobija i lada dzień mogą upaś XD .
#36(odp. na #35)
Mateusz Kiszka
(2019-07-30 19:32:31)
I db, bo te busy to jedno wlk badziewie, ciasno wsadzone fotele, smród potu, skarpet, błe :) I ryk obrotów przy podjeździe pod górkę niektórych meroli rodem ze starego RFN...Ani do kibla, a w autokarach to zazwyczaj nieczynna :)
#37(odp. na #35)
wasiukibic
(2019-07-30 19:34:45)
Na moje to po prostu ktoś jest zwyczajnie naiwny lub nieodpowiedzialny. Dlaczego w przypadku remontu Nadodrzanki czy Nowej Berlinki wykonawcy potrafili zorganizować sobie strzeżone zaplecze budowy, gdzie mieli zgromadzony sprzęt i co cenniejszy materiał i tam jakoś nie słychać było o kradzieżach. Tutaj w dodatku mamy bliskie sąsiedztwo Wałbrzycha, gdzie przez ostatnich 25 lat kradziono na masową skalę wszystko, co tylko dało się spieniężyć na złomie, w ilościach hurtowych.
Aha i jak zwykle w takich przypadkach - sokistów brak - wolą przeganiać z torów miłośników kolei i wlepiać mandaty za nieprawidłowe przejście przez tory. Bezpieczniej, łatwa kaska, po co się narażać, w łeb dostać?
#38
k4be
(2020-08-02 10:54:43)
Zgodnie z informacjami z różnych źródeł, na odcinku Sobótka Zachodnia - Świdnica Przedmieście jest już prowadzony ruch towarowy.
#39(odp. na #38)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-08-07 12:34:37)
Tak, ale w samej Sobotce tor też wygląda na wczoraj na jeżdżony jeszcze, choć sama stacja zarośnięta do granic możliwości.
Nie wiadomo czy odcinek Św. Przedmieście - Kraszowice będzie remontowany gdyż na razie nie ruszono na nim palcem.
Przed wjazdem na Podsudecką jest przymocowanych kilka podkładów na torze blokujących wjazd.
Co prawda jednak, na międzytorzu leżą szyny na odcinku 100 metrów
#40(odp. na #39)
Jacek2004
(2020-08-07 22:39:53)
Na Kraszowicach ewidentnie coś się zaczyna dziać. Wczoraj widziałem tam nowe sprzęty budowlane, przywieźli też trochę nowych podkładów i jakieś płyty. Na ulicy Kraszowickiej przecież zrobiony został nowy przejazd drogowy więc o żadnej rozbiórce nie ma mowy. Myślę, że Przedmieście - Kraszowice będzie również niejako przy okazji wyremontowany.
#41
Jacek2004
(2020-08-10 13:38:45)
Kolega ze Świdnicy był na miejscu i potwierdza, że "na linii 285 Ś-ca Przedmieście - Ś-ca Kraszowice będzie robiony remont. Na całym odcinku leżą pośrodku nowe szyny oraz z obu stron toru usunięto roślinność i odtworzono rowy." Czyli to już pewna rzecz.
#43(odp. na #36)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-08-29 22:57:38)
Zobaczcie nowy rozkład od niedzieli: https://www.kolejedo…
Niektóre pociągi będą pokonywać trasę Wroc Gł. - Świdnica Centralna w godzinę a nawet krócej!
I tak: pociąg 69203/2 "Wielka Sowa" WrG odj. 12:06 Św. przyj. 13:07 (postój w Jaworzynie 10 minut).
Pociąg 69207/6 "Wilhelm Rotkiewicz" WrG odj. 16:01 Ś. przyj. 16:57 - postój w Jaworzynie tylko minut 5!
Te pociągi są co prawda przyspieszone i pomijają 5 przystanków po drodze.
Ale też pozostałe nie przekraczać mają 1 H 10 M.
Jeśli te czasy będą realnie dotrzymywane w praktyce, linie przez Sobótkę ma wyłącznie sens do Sobótki.
Zwłaszcza że do Św. Miasto trasa jest tędy 1 km dłuższa.
#44
do re mi
(2020-08-30 02:02:15)
Emmm... Świdnica Centralna? To może Warszawa Miasto? ;) Błagam, zwracaj uwagę, na to, co piszesz.
Nie doszukuj się braku sensu tam, gdzie on jest... W jakim czasie ten kilometr zostanie pokonany? Minuty? Dwóch minut? Tu jest połączenie bezpośrednie, które na dokładkę docelowo ma obsługiwać nie tylko centrum Świdnicy, ale co najmniej jedno osiedle, nie mówiąc o odciążeniu części busów na DK35 poprzez przejęcie pasażerów do Strzelec włącznie (nie wspominając o Sobótce i dalej). Pytanie: czy mieszkasz w tym rejonie i dojeżdżasz do Wrocławia, czy tylko oceniasz z perspektywy "turysty za biurkiem, bo trzeba czymś zabić nudę"? Docelowo pociągi mają jeździć po całej trasie, czyli Wrocław Główny - Jedlina Zdrój i ma łączyć dwie aglomeracje.
#45(odp. na #43)
wasiukibic
(2020-08-30 13:15:16)
Chcąc zrobić porządną kolej aglomeracyjną na południowy-zachód od Wrocławia (czego namiastkę będziemy mieli do Kątów Wrocławskich) trzeba będzie zwolnić sloty z 274, nie mówiąc już o wąskim gardle na estakadzie, gdzie na 3 torach wisi 6 (docelowo 7) kierunków schodzących się we Wrocławiu, nie licząc składaków od strony Legnicy czy Oleśnicy. Dodajmy do tego, że sloty zajęte na 274 przez pociągi z DSW czy DDZ nie wpływają na poprawę oferty dla ludzi mieszkających wzdłuż odcinka Jaworzyna Śląska - Wrocław, bo najczęściej za Jaworzyną do tych składów nie da się już wejść. Od południa mamy póki co 3 kierunki, więc chyba logiczne jest, żeby pociągi ze Świdnicy, Dzierży i Bielawy wpuszczać poprzez 285 i 310 od strony południowo-wschodniej.
I tak, jak napisała Doremi - do Świdnicy Przedmieście będą mieli bliżej mieszkańcy Zarzecza, pracownicy fabryki wagonów i innych zakładów zlokalizowanych w okolicy. Nie wspominając już o Pszennie, a docelowo trzeba wziąć pod uwagę dalszą suburbanizację Wrocławia. Może faktycznie przejedź się tam, pochodź po okolicy stacji Świdnica Miasto, zobaczysz blokowisko, masę aut na parkingach pod przedsiębiorstwami (docelowo fabryk powstanie tam więcej), bo takie analizy, li tylko na podstawie rozkładu jazdy i czasu przejazdu, bez znajomości realiów "terenowych" to można o kant O.O potłuc.
#46(odp. na #45)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-08-30 15:17:39)
Spędziłem troche czasu w tym rejonie na początku sierpnia to wszystko widziałem naocznie.
Ruch do Sobótki jest duży autobusami, nawet ostatnim kursem wieczornym do Wrocka prawie pełny.
Zamiast inwestować pieniądze w te 20 km toru od Sobótki Zachodniej do Świdnicy Przedmieście lepiej by zrobili linię z Kobierzyc do Łagiewnik.
Wtedy do Kobierzyc (i Bielan) pociągi mogłyby być co godzinę a do stacji końcowych Sobótka Zachodnia i Łagiewniki co 2 H.
Świdnicy całkowicie wystarczy połączenie przez Jaworzynę.
Na autobusy nie było chętnych, być może gdy ruszą szkoły to się zmieni.
Nie oglądałem sytuacji na szlaku Strzegom - Legnica ale generalnie powinno zostać jak na dzisiaj, wg mnie, wahadło na odcinku Świdnica - Strzegom skoordynowane
z pociągami do Wrocka.
#47
do re mi
(2020-08-30 20:12:22)
Drogi Adolfie, ty spędziłeś "trochę czasu na początku sierpnia", gdzie sezon wakacyjno-urlopowy był w pełni i młodzież nie dojeżdżała codziennie do szkół/ na uczelnie, tudzież lwia część pracowników była na urlopach i ostatnią rzeczą, którą chcieli robić były dojazdy do/z Wrocławia. Oświecę Cię - nie wiesz nic, co się dzieje. Ja mieszkam w Świdnicy, ale jak muszę dojechać do/z Wrocka, to jest to walka o wejście do pociągu/busa i stanie w tłoku przez całą długość przejazdu. O każdej porze. Nic przyjemnego. Jak dodasz do tego korki na DK35 tudzież korki na estakadzie i opóźnienia nimi wywołane (patrz post Wasia), to czekanie na trasę przez Sobótkę się dłuży (a i tam przypuszczam lepiej nie będzie jeżeli chodzi o miejsca w pociągu). Może nie trzeba będzie wyjeżdżać co najmniej godzinę wcześniej, żeby dojechać o mniej więcej zamierzonej porze. Gdyby wystarczało połączenie przez Jaworzynę, to chyba raczej nie remontowaliby całej 285 i nie przymierzaliby się do 310?
Serio, albo pomieszkaj sobie w moich okolicach i podojeżdżaj komunikacją zbiorową do Wrocka (po czym wyciągnij właściwe wnioski), albo przyjmij argumenty i zajmij się czymś bardziej pożytecznym niż linie 285 i 310, którymi się może kiedyś przejedziesz jako turysta z i do Wrocka.
#48(odp. na #44)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-09-01 18:56:26)
Jedlina-Zdrój to aglomeracja?
Jeszcze w przypadku Bielawy i Dzierżoniowa możny by tak mówić, ale Jedlina?
W Świdnicy już miesiąc temu nie było chętnych na busy.
Dopiero od jutra można obserwować, czy wrócili uczniowie ale w Poznaniu na linii KW do Zbąszynka na razie pociągi puste, jak i autobusy MZK po południu.
#49(odp. na #48)
do re mi
(2020-09-01 19:18:08)
Jedlina podchodzi pod aglomerację wałbrzyską, podobnie jak Świdnica (nieoficjalnie póki co). Miesiąc temu był środek wakacji, całego dnia raczej nie spędziłeś na obserwacjach (tudzież więcej niż dnia), więc bardzo Cię proszę skończ ten temat. Obserwuj rejony gdzie masz bliżej i podziel się tym, a nikt nie będzie miał żadnych pretensji. W kwestii 271, 173 i 285 wybacz, ale kompletnie mijasz się z prawdą.
#50(odp. na #48)
wasiukibic
(2020-09-01 19:19:56)
Jedlina-Zdrój to aglomeracja wałbrzyska, tak jak Świebodzice, Szczawno-Zdrój, Boguszów-Gorce, Głuszyca, Mieroszów, Kamienna Góra, choć po upadku przemysłu ciężkiego w Waldku te oddziaływania na okolice nieco osłabły.
Tłumaczyłem Ci już kiedyś, że nie każdy kurs musi być obłożony w 100% i od początku trasy - wynika to po prostu z dobowego i liniowego rozkładu podróży w określonych porach dnia i na odcinkach bliżej/dalej punktów docelowych.
Dzisiaj we Wrocławiu pierwszy dzień szkoły (studentów jeszcze nie ma) i tramwaje/autobusy jeżdżą pełne lub wręcz załadowane. Jadąc Karkonoską/Powstańców Śląskich mijałem autobusy jadące do/z Bielan Wrocławskich (i dalej na południe/południowy-zachód) i też puste nie jechały. Nie wiem, co ten Poznań albo jak Ty patrzysz.
#51(odp. na #50)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-03-02 02:54:44)
W Poznaniu przez te pół roku cały czas puste pociągi oraz autobusy MPK.
Jedynie tramwaje trochę większe zapełnienie, zwłaszcza na PST.
#52(odp. na #51)
irek
(2021-03-02 08:34:20)
" W Poznaniu przez te pół roku cały czas puste pociągi oraz autobusy MPK." .....BZDURA !!!
#53(odp. na #52)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-03-02 23:30:54)
Nawet wczesno - poranne (pierwsze) pociągi przyjeżdżają zupełnie puste - NIKOGO.
#54
irek
(2021-03-03 09:06:30)
Sugeruję, tak czynią profesjonaliści, wsiąść do pociągu byle jakiego na stacji początkowej i udać się do stacji końcowej, aby po drodze na każdej stacji czy też przystanku sprawdzić ilu pasażerów wsiada i wysiada.To że jakiś skład do stacji końcowej przyjechał pusty ( generalnie bardzo rzadko to ma miejsce) nie oznacza że po drodze wagony przewoziły powietrze! Przykład. Wiele lat wstecz był poranny pośpiech z Wrocławia do Poznania ( bardzo mocno obłożony) następnie w Poznaniu był dzielony na część do Szczecina i część do Gdyni. Niestety po jakimś czasie, jakiemuś "specjaliście" od siatki połączeń to przeszkadzało i zlikwidował. W zamian wykombinowano połączenie wyłącznie z Poznania do Szczecina, niby OK, jednak już nie te godziny. Ostatecznie to połączenie zlikwidowano, powodem było znikome zainteresowanie! I chyba o to jakiemuś pajacowi chodziło. Tak w ogóle podziwiam tych którzy potrafią tylko i wyłącznie likwidować wszystko co się da. Dodam, mimo że już raz o tym pisałem, transport publiczny to nie fanaberie, to nic innego jak strategia normalnie funkcjonującego Państwa. I polecam sprawdzić że tak się dzieje w krajach w których autostrad, dróg ekspresowych a nawet dróg lokalnych posiadają więcej niż nasza RP!
#55(odp. na #51)
wasiukibic
(2021-03-03 11:31:37)
Część ludzi dojeżdżających do Poznania, nie jedzie do samego Głównego, ino wysiada na Dębcu, Górczynie czy Garbarach i tam się przesiada na komunikację zbiorową lub idzie z buta. W innych, dużych miastach działa to podobnie. Stąd ostatnio budowane są przystanki (najczęściej w formie węzłów przesiadkowych) przy dużych generatorach ruchu i węzłach park&ride.
#56
Jan Gawlik
(2021-03-03 12:17:31)
Transport publiczny, to również tak modna teraz ekologia. Bo chyba lepiej, by ludzie jechali pociągiem lub innym środkiem komunikacji zbiorowej, niż tłuki się samochodami. Ale do wielu decydentów nadal to nie dociera. Nadal też pokutuje pogląd, że to pasażerowie mają się dostosować do siatki połączeń, a nie siatka połączeń ma być dostosowana do potrzeb pasażerów.
#57(odp. na #54)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-03-03 12:25:27)
Zapełnienie pociągów KW i Regio w Poznaniu jest na poziomie 15-20% (w godzinach szczytu) a jedynie pojedyncze kursy szynobusów do Grodziska więcej.
IC zresztą podobnie.
W Zielonej G. 22.01 szynobus do Żagania SA105 14:30 brak pacjentów.
Itd itp.
Nie wiem czy wiecie, ale w rzekomo tragicznych latach 80-tych deficyt bud.żetu PRL był na poziomie ok. 1,6% rocznie oprócz 5,6% w 1981 roku.
A wtedy PKB był liczony "uczciwie" od wartości produkcji przemysłowej.
Dzisiaj jest to x5 za 2019 rok (kreatywna księgowość).
Gdy teraz załamie się gospodarka, nie będzie niczego.
To jest nieaktualne, z uwagi na zwiększony zakres prac na stacji w Kobierzycach. We Wrocławiu także nie wszystkie przystanki kolejowe są na tip-top.
#60
Błażej Kopka
(2021-12-14 13:17:12)
#Maciej Knychała - 13 grudnia wstawiasz link do artykułu, że pociągi jeżdżą już tam od dnia poprzedniego, a wystarczyło sprawdzić rozkład, żeby wiedzieć, że tak nie jest. Jaki cel takich linkowanych nieaktualnych materiałów?
#61
Błażej Kopka
(2022-01-24 12:54:44)
Wieść gminna niesie, że od dzisiaj (24.01.2022) wraca czasowo ruch towarowy na 285 od Wrocławia do Sobótki, więc chyba kolor by wypadało zmienić. Z kolei Sobótka - Świdnica nasypy do poprawki podobno.
#62
Błażej Kopka
(2022-01-24 22:30:54)
No cóż - tak jak zmian opisów stacji nie można zmienić/edytować, tak i zgłoszenia co edycji grafiki pozostają bez echa... No szkoda. Strona niby żywa, ale poprzez adminów niestety zniechęca do zgłaszania zmian (choć zazwyczaj jest odwrotnie).
#63(odp. na #62)
Paweł Skup
(2022-01-25 08:10:21)
Wcale się nie dziwię, że pozostają bez echa, bo to jest robota na pełny etat dla kilku osób. Do tego moderacja, która jest bronią obosieczną i też zajmuje sporo czasu, a wszak ma priorytet. A każdą "rewelację" od użytkowników trzeba sprawdzić, przynajmniej z grubsza. A potem i tak trafia się sceptyk i wyraża swoje wątpliwości...
#64(odp. na #62)
wasiukibic
(2022-01-25 08:11:12)
"Strona niby żywa, ale poprzez adminów niestety zniechęca do zgłaszania zmian" - zrozum, że poza Bazą Admini, a raczej to, co z nich zostało, także mają zawodowe/prywatne życie i nie zawsze czas reakcji jest natychmiastowy. A formularz zgłoszeniowy działa, bo regularnie niektórzy Użytkownicy coś nadsyłają - np. Przemek Warczyński.
#65(odp. na #64)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-01-25 13:14:51)
Wciąż brakuje nowych przystanków na linii: Burkatowa i Jedliny-Zdrój Centrum, dla których można by już wrzucać fotki i informacje na ich temat.
#67
Błażej Kopka
(2022-01-25 18:51:13)
No nie wiem - przecież one formalnie jeszcze nie istnieją - ja bym się wstrzymał.
#68
Krzysztof Rus
(2022-01-26 09:08:09)
Czy ruch towarowy oprócz Świdnicy Przedmieścia będzie obsługiwany tylko w Sobótce (jak się domyślam chodzi o kruszywa ze Strzeblowa), czy też może ktoś skorzysta z transportu towarów w Kobierzycach bądź w Bielanach? Wiem że w tamtej okolicy znajdują się dość spore strefy przemysłowe. O południowy odcinek pomiędzy Świdnicą a Jedliną nawet nie pytam, bo to raczej pytanie retoryczne...
#69
Błażej Kopka
(2022-01-26 21:23:58)
Na raczej w pozostałych przypadkach też retoryczne, bo czy gdziekolwiek indziej są (po modernizacji) tory dodatkowe/ładunkowe, czy inne bocznice?
#70
Błażej Kopka
(2022-02-06 18:08:58)
Chodzą słuchy, że nasypy pomiędzy Szczepanowem i Pszennem całe podkopane przez... borsuki :)
#71
Fibiusz
(2022-02-07 11:26:46)
Linia została wg aktualnej instrukcji Id-12 podzielona na dwie części: odcinek WG – Kraszowice (285) i Kraszowice – Jedlina (266).
#72
Błażej Kopka
(2022-02-07 13:02:22)
No proszę - już od dawna była o tym mowa no i stało się :) Czyli teraz nawet jak pogrzebią "górską" jak Ostrołękę C (bo przecież od dawna nie było pomysłu co ma tam jeździć i po co), to zawsze przekaz pójdzie, że na 285 przecież ruch jest.
#73
Błażej Kopka
(2022-02-17 18:39:02)
Termin oddania linii w marcu 2022 roku raczej też już nieaktualny (266 to już w ogóle nie ten rok).
#74
Błażej Kopka
(2022-02-18 11:51:11)
Wygląda na to, że połatano nasyp i przywrócono przejezdność ze Świdnicy do Sobótki - można zmienić kolor na czerwony.
#75(odp. na #71)
zenOBeK
(2022-02-22 12:52:17)
Poproszę o tę aktualną instrukcję ld-12. Dziękuję.
Jest nowy termin, ale w zasadzie już na starcie też niepewny - wykonawca ma jeszcze zbyt wiele prac do wykonania. Linia do Świdnicy ma wg planów na dzień dzisiejszy ruszyć dopiero w czerwcu 2022.
O 266 nawet nie warto wspominać, bo tam zwyczajnie nie ma pomysłu co miałoby tam jeździć. Ostatnie doniesienia mówią o maks.4 parach...
#79
zenOBeK
(2022-02-22 23:25:36)
Dzięki koledzy. Ile ja sie tego naszukałem... Wujek G pokazywał tylko starą wersję bodajże z roku 2020. Jeszcze raz dzięki. Tak swoją drogą po co dzielono lk285? Czy w planach jest złożenie wniosku o dofinansowanie remontu lk266?
:)
#80
Błażej Kopka
(2022-02-23 10:20:39)
Jakiego wniosku o remont? Przecież 266 jest remontowana już i to w dość zaawansowanym stanie. Tylko tamten remont ma inne źródło finansowania i stąd pewnie podział.
#81(odp. na #79)
Opolanin
(2022-02-23 10:28:03)
Układ torowy na podg. w Kraszowicach. Od rozjazdu na Przedmieście do rozjazdu na Jedlinę kilometraż dwóch linii (137 i 285) by na siebie nachodził. No to podzielili. Do rozjazdu i od rozjazdu. Jedyne sensowne wytłumaczenie bez wchodzenia w jakieś mikolskie teorie spiskowe.
#82
Błażej Kopka
(2022-02-23 12:06:56)
Przez całe dziesięciolecia linie na siebie nachodziły i to w czasach kiedy ruch tam kwitł i dobrze było, a teraz podzielili z tego względu akurat?
#83(odp. na #82)
Trapp
(2022-02-23 16:01:34)
No właśnie nie do końca. "Oryginalnie" od razu za rozjazdem "wjazdowym" z Przedmieścia (LK285) na Kraszowice (LK137) był ułożony drugi rozjazd i tor LK285 w obszarze stacji Świdnica Kraszowice biegł równolegle do LK137 (zobacz min 5:45 na tym filmie - https://www.youtube.… Teraz ten "wyjazdowy" z LK137 na LK266 (ex.LK285) jest przesunięty o ok. 800m na południowy kraniec stacji.
#84
Błażej Kopka
(2022-02-24 12:48:24)
No dobrze - to od ilu metrów linie się rozdziela? W Polsce jest kilka takich przykładów, gdzie linie się nakładają. Czyli co - powiedzmy do 50m zostawia się numerację, a powyżej się rozdziela linie? Tak co do metra i tak się nie będzie zgadzać. A jak lokomotywa się wykolei dokładnie pomiędzy rozjazdami, to to będzie wypadek na linii A, czy B?
Wg RJP linia ma być otwarta 12.03.2022. KD zaprzecza tym informacjom, ale można jednocześnie pozwala kupić bilet na tą trasę: https://mega.nz/file…
#86
113
(2022-02-26 22:02:48)
Może mi ktoś powiedzieć w końcu jak z tym otwarciem linii, bo ja zaczynam się gubić? Czy sytuacja nie wygląda tak, że ruch pasażerski jest otwierany najpierw do Sobótki Zachodniej w marcu, a do Świdnicy w czerwcu? A potem reszta do Jedliny?
Moim zdaniem jeżeli z Wrocławia do Sobótki wszystko jest skończone, to linia musi być otwarta dla ruchu pasażerskiego, bo w takim razie dla mnie to jest po prostu skandal, że cały czas terminy są przekładane.
#87
Błażej Kopka
(2022-02-27 07:02:45)
Gdzieś był komunikat, że to błąd i rozkład będzie zmieniony. A za zakupione bilety w tym układzie będą musieli zwrócić kasę.
#88(odp. na #85)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-05-14 03:09:18)
Pociągi do Sobótki mają ruszyć w czerwcu. Znamy wstępny rozkład jazdy.
#89
Błażej Kopka
(2022-05-19 22:57:59)
Tylko do Sobótki??
#90
113
(2022-05-19 23:15:51)
Czy odcinek Sobótka Zachodnia - Świdnica Przedmieście jest przejezdny, czy jeszcze coś tam robią, że nadal w legendzie figuruje jako nieprzejezdny?
#91
Błażej Kopka
(2022-05-22 12:01:47)
Odcinek Sobótka - Świdnica miał tylko do poprawki nasyp i zrobiono to już pod koniec lutego. Niestety, nie ma kto poprawić grafiki i tak już pewnie zostanie na zawsze. Komentarze donoszą, że KD w końcu znalazło firmę z Oleśnicy, która przygotuje pierwsze dwa wagony rowerowe - mają jeździć właśnie na tej trasie. Co ciekawe - zaznaczono, że poza stacjami końcowymi (Wrocław-Świdnica) wyładunek i załadunek rowerów ma być możliwy tylko w Sobótce.
#92(odp. na #89)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-05-24 09:13:03)
Rozkład WrG-Świdnica Przedmieście: https://koleo.pl/roz…
Kilka kursów do Bielawy (2,5 pary) a 2 do Jaworzyny z tego 1 do Jawora.
Z powrotem: https://koleo.pl/roz…
Będzie 1 para bezpośrednia do/z Trzebnicy.
Paradoksalnie, Bielawa straci 1 połączenie z Wrockiem (6 zamiast 7).
#93
Mszkl
(2022-05-24 09:52:56)
Kiedy w Bazie nastąpi podział danych (w tym zdjęć- tak wiem, 368 sztuk dla Kopciuszka ;-) na OBECNY przebieg lk 285 oraz lk 266?
#94
Błażej Kopka
(2022-05-24 16:32:08)
Jeżeli faktycznie na tą relację puszczą 36Weh, to kasa na ten tabor wyrzucona w błoto, na tą chwilę.
[Dodaj nowy komentarz]
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane
jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Wrocław Główny – Jedlina Zdrój (285)