OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Legnica – Pobiedna (– Jindřichovice pod Smrkem) (284/317)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-03-06 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1884-10-15 Legnica - Złotoryja Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1884-11-01 Gryfów Śląski - Mirsk Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1885-10-15 Lwówek Śląski - Gryfów Śląski Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1895-09-16 Złotoryja - Jerzmanice-Zdrój Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1895-12-01 Nowa Wieś Grodziska - Lwówek Śląski Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1896-05-15 Jerzmanice-Zdrój - Nowa Wieś Grodziska Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1897-05-10 Mirsk - Pobiedna Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1904-11-01 Pobiedna - Jindřichovice pod Smrkem Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1945 Pobiedna - Jindřichovice pod Smrkem Linia rozebrana
1945 Płakowice - Lwówek Śląski Linia nieprzejezdna/remont
1945 Mirsk - Pobiedna Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1955 Płakowice - Lwówek Śląski Przywrócenie przejezdności
1959 Złotoryja - Jerzmanice-Zdrój Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1983-05-29 Lwówek Śląski - Gryfów Śląski Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1987-04-30 Mirsk - Pobiedna Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
1988 Złotoryja - Jerzmanice-Zdrój Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
1988-11-30 Legnica - Jerzmanice-Zdrój Elektryfikacja
system zasilania: ;
(info: Kuba Majkowski, 09-07-2011)
1991 Mirsk - Pobiedna Linia rozebrana
1992 Lubomierz - Gryfów Śląski Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
1992 Jerzmanice-Zdrój - Lwówek Śląski Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy, pasażerski;
1996 (???) Lwówek Śląski - Lubomierz Linia rozebrana
1996-02-12 Gryfów Śląski - Mirsk Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1996-06-01 Legnica - Jerzmanice-Zdrój Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
Rozkład 96/97 pokazuje już KKA.
2000-07-01 Jerzmanice-Zdrój - Nowa Wieś Grodziska Linia nieprzejezdna/remont
podmyty tor pod Jerzmanicami mini powodz rz Kaczawy
przed 2002-01-01 Gryfów Śląski - Mirsk Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2002-04-10 Lubomierz - Gryfów Śląski Linia nieprzejezdna/remont
Decyzja o likwidacji linii.
2004 Lwówek Śląski - Pławna Górna Zmienione przeznaczenie
nowe przeznaczenie: utwardzona droga dla rowerów/chodnik;
2008 Gryfów Śląski - Mirsk Linia nieprzejezdna/remont
nie przejezdny od 2008 roku mocno zarośnięta i rozkradzione szyny (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego)
2008-12-14 Legnica - Jerzmanice-Zdrój Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
2009-03-01 Legnica - Jerzmanice-Zdrój Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: sezonowy;
ograniczenie kursowania pociągów do sobót i niedziel wraz z ograniczeniem ich liczby do dwóch par (info: gaspar)
2009-09-01 Legnica - Jerzmanice-Zdrój Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
przed 2011-05-01 Nowa Wieś Grodziska - Płakowice Linia nieprzejezdna/remont
W wielu miejscach ubytki w szynach, nawet kilkusetmetrowe (info: Marcin Hewak, 24-10-2012)
2013-05 Lubomierz - Gryfów Śląski Linia rozebrana
Odcinek ten został rozebrany w okolicach maja 2013. (info: Marcin Hewak)
przed 2018 Pobiedna - Jindřichovice pod Smrkem Zmienione przeznaczenie
nowe przeznaczenie: nieutwardzona droga/droga dla rowerów, ścieżka;

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
przed 2000 Legnica - Lwówek Śląski 284
przed 2010 Legnica - Jindřichovice pod Smrkem 284
przed 2015 Gryfów Śląski - Mirsk 317

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1943 – 1955 »
1956 – 1968 »
1969 – 1988 »
1989 – 2008 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
przed 2006-11-13 Legnica - Jerzmanice-Zdrój 20 km/h
2007-11-18 Gryfów Śląski - Mirsk 0 km/h Import PLK2007_10
2009-01-03 Pawłowice Małe - Kozów 40 km/h Import PLK2009_01
2009-01-03 Radomil - Jerzmanice-Zdrój 40 km/h Import PLK2009_01
2012-07-15 Radomil - Jerzmanice-Zdrój 20 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2012-07-15 Pawłowice Małe - Kozów 20 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2014-12-08 Kozów - Radomil 40 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2016-07-05 (???) Legnica - Pawłowice Małe 50 km/h Import PLK2016_07
2016-07-05 (???) Pawłowice Małe - Kozów 40 km/h Import PLK2016_07

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

  • #1 Łukasz Kiąca (2017-08-28 08:14:54)
    Film z dnia 19.07.2015 r. z przejazdu pociąg specjalny do Złotoryi i kopalni bazaltu w Wilkowie
    https://www.youtube.…
  • #2 Marek Potocki (2019-02-01 13:28:40)
    http://lwowecki.info…
    "Rewitalizacja linii kolejowej nr 283 z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego i 284 z Jerzmanic Zdroju do Lwówka Śląskiego ma kosztować 65 mln zł."
    60 kilometrów linii pod ruch pasażerski z obiektami inżynieryjnymi, (z czego do prawie połowa trasy właściwie do zbudowania od nowa). Da się zrobić za te pieniądze?
  • #3 (odp. na #2) djSon (2019-02-01 13:35:31)
    Pewnie, że tak. Tyle też powinny kosztować mniejsze modernizacje linii kolejowych, jak kiedyś. Wiem, był poruszany temat tego, ale raczej ciężkich sprzętów torowych do moderny linii lokalnej lub drugorzędowej do ok. 70-80 km/h nie trzeba. Nawet była ostatnio modernizacja którejś linii, przeprowadzona przez MON. Też tania, 22 km za 42 mln złotych.
  • #4 (odp. na #3) Stanisław Pikul (2019-02-01 14:01:27)
    To z Jankowej Żagańskiej do Przewozu z tym że w standardzie bocznicy - żadnej infrastruktury umożliwiającej obsługę pasażerów i prędkość maksymalna nie większa niż 60 km/h. :(
  • #5 (odp. na #4) wasiukibic (2019-02-01 19:59:22)
    Ale co tu porównywać bocznicę wojskową do Potoku, która biegnie w nizinnym terenie bez większych obiektów inżynieryjnych gdzie na samej lwóweckiej są 3 tunele, 4 mosty (z czego jeden naprawdę konkretny), wiadukt, a dalej do Złotoryi kolejne 4 mosty, że o murach oporowych już nie wspomnę. Po drodze, koło Jerzmanic, torowisko wręcz wisi w powietrzu. Co oni zrobią za te 65 baniek, jak remont kolosa nad Jeziorem Pilchowickim wsiorbie minimum 5? PLK wyliczyło koszty remontu całego ciągu na około 120 melonów i ta kwota jest moim zdaniem bliższa prawdy. Chyba, że zrobimy jakąś biedę, ze stałymi ograniczeniami prędkości, to może się uda.

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Legnica – Pobiedna (– Jindřichovice pod Smrkem) (284/317)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...