OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Miłkowice – Jasień (282)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-04-14 (kilometraż)

Legenda (Wygenerowano dnia: 2022-05-21) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2022-01-01)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 subsens (2020-06-06 01:16:42)
    https://osa.archiwa.… BTW i na wszelki wypadek: obecnie w OSA fotograficznie najmocniejszy jest chyba Węgliniec, także Bartoszyce (pocztówki znane ale w niezłej rozdzielczości), ciekawy byłby Morąg, ale biedne rozmiary.
  • #2 Zdzisław Hewak (2020-06-21 23:45:34)
    Według danych na stronie odcinek Miłkowice-Węgliniec został zelektryfikowany 21 grudnia 1985. Natomiast na Youtube zamieszczony jest materiał filmowy z Bolesławca z 1986 roku na którym widać bolesławiecki wiadukt jeszcze bez druta. Poniżej zamieszczam link.

    https://youtu.be/7T5…
  • #3 (odp. na #2) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-09-16 12:51:59)
    Obecnie, od nowego rozkładu, trwa remont odcinka Jankowa Żagańska - Żary.
    I tak będzie do końca miesiąca.
    Jednak na czas przyłączenie nowych torów w dn. 26-30 IX na odcinku Węgliniec - Żary będzie ZKA.

    Obecnie, na odcinku Żagań/Jankowa Żagańska - Węgliniec kursuje 6 par pociągów.
  • #4 (odp. na #3) John Doe (2020-09-28 11:42:48)
    Żaden remont, przebudowują przepust i tyle. A tydzień ZKA jest spowodowany wymianą jednego rozjazdu w Jankowej. Jak była bida na 282 tak dalej będzie...
  • #5 113 (2022-04-03 20:11:52)
    Ostatnio pojawiły się informacje, że jakaś brytyjska firma chce zbudować zelektryfikowany tor testowy KDP, który miałby bazę postojową w Ruszowie. Przy planowaniu toru testowego uwzględniana jest elektryfikacja linii kolejowej nr 282 z Węglińca do Żar, która mogłaby trochę choć w nie dużym stopniu usprawnić ruch pasażerski oraz zrobić z Węglińca zelektryfikowany węzeł kolejowy. Jaka jest opinia mieszkańców w tym temacie?
  • #6 (odp. na #5) wasiukibic (2022-04-03 20:19:26)
    Jak już robić, to niech to będzie sensowny ciąg komunikacyjny, np. Węgliniec - Żary - Zielona Góra, inaczej kończenie druta w Żarach jest absurdalne, zarówno z punktu widzenia prowadzenia ruchu pasażerskiego, jak i towarowego. Można to choćby połączyć z projektem Kolei+, związanym z reaktywacją przewozów do Lubska.
  • #7 113 (2022-04-05 18:41:15)
    @wasiukibic: Rozumiem. Z tego co czytałem Ministerstwo Infrastruktury rozpatruje już od jakiegoś czasu elektryfikację linii kolejowej nr 282 i 370 aby stworzyć zelektryfikowane połączenie z Zielonej Góry do Węglińca. W przypadku elektryfikacji odcinka Węgliniec - Żary w związku z budową toru testowego uważam, że warto byłoby skorzystać z takiej okazji pod warunkiem, że elektryfikacja nie zniechęci inwestora.
    Pozostaje też pytanie, jak sytuacja z transformatorami pod napięcie 3 kV, z Węglińca do Żar?

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Miłkowice – Jasień (282)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...