OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Główny – Międzylesie – (Lichkov) (276/481)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-08-30 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1871-10-01 Wrocław Główny - Strzelin Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1872-09-01 Strzelin - Ziębice Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1872 Wrocław Główny - Strzelin Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1873-06-08 Ziębice - Bardo Śląskie Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1873-06-09 Kamieniec Ząbkowicki - Bardo Śląskie Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
po 1873 Strzelin - Kamieniec Ząbkowicki Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1874-09-21 Bardo Śląskie - Kłodzko Główne Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1874-09-22 Bardo Śląskie - Kłodzko Główne Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1875-08-01 Kłodzko Główne - Bystrzyca Kłodzka Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1875-08-02 Kłodzko Główne - Krosnowice Kłodzkie Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1875-09-05 Bystrzyca Kłodzka - Międzylesie Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1875-10-15 Międzylesie - Lichkov Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1945 Strzelin - Kamieniec Ząbkowicki Zmiana ilości torów
torów: jeden;
1991-01-16 Wrocław Główny - Kamieniec Ząbkowicki Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
info: Tomasz Nowak
1991-06-17 Kamieniec Ząbkowicki - Kłodzko Główne Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
info: Tomasz Nowak
1994-05-26 Kłodzko Główne - Międzylesie Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
info: Tomasz Nowak
2008-12-16 Międzylesie - Lichkov Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
2012-04-10 Strzelin - Kamieniec Ząbkowicki Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy, pasażerski;
Rozpoczęto prace remontowe na tym odcinku Ruch na odcinku zamknięty, zastępcza komunikacja autobusowa. (info: ruter, 14-04-2012)
2012-05-31 Strzelin - Kamieniec Ząbkowicki Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny;
2015-09-01 Kłodzko Nowe - Gorzanów Linia nieprzejezdna/remont
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny;
Roboty torowe
2015-09-11 Gorzanów - Międzylesie Linia nieprzejezdna/remont
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny;
Roboty torowe
2015-09-11 Kłodzko Nowe - Gorzanów Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny;
przed 2016-01-01 Gorzanów - Międzylesie Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny;
2016-06-13 Strzelin - Kamieniec Ząbkowicki Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
Prace torowe. Planowany termin zakończenia: 2016-09-03
2016-09-03 Strzelin - Kamieniec Ząbkowicki Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Wrocław Główny - Granica Państwa (Międzylesie) 276
1985 Granica Państwa (Międzylesie) - Lichkov 481

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1940 – 1952 »
1952 – 1962 »
1963 – 1980 »
1981 – 1998 »
1999 – 2011 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
data nieznana Lamowice - Strzelin 120 km/h
data nieznana Bardo Przyłęk - Międzylesie 80 km/h
data nieznana Strzelin - Starczów 100 km/h
data nieznana Starczów - Bardo Przyłęk 100 km/h
data nieznana Ziębice - Starczów 60 km/h
2007-11-18 Wrocław Główny - Smardzów Wrocławski 80 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Międzylesie - Granica Państwa (Międzylesie) 80 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Wrocław Główny - Lamowice 80 km/h Import PLK2007_10
2009-01-03 Lamowice - Smardzów Wrocławski 80 km/h Import PLK2009_01
2009-01-03 Starczów - Kamieniec Ząbkowicki 60 km/h Import PLK2009_01
2009-04-20 Międzylesie - Granica Państwa (Międzylesie) 100 km/h Import PLK2009_04
2011-03-11 Boreczek - Strzelin 100 km/h Import PLK2011_03
2011-03-11 Ziębice - Kamieniec Ząbkowicki 50 km/h Import PLK2011_03
2012-06-01 Strzelin - Kamieniec Ząbkowicki 100 km/h
2012-07-15 Smardzów Wrocławski - Boreczek 100 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2014-12-08 Kamieniec Ząbkowicki - Bardo Przyłęk 90 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Bardo Przyłęk - Ławica 70 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2016-07-05 (???) Kamieniec Ząbkowicki - Bardo Przyłęk 80 km/h Import PLK2016_07
2018-02-09 Kamieniec Ząbkowicki - Bardo Przyłęk 100 km/h Import PLK2018_02
2018-02-09 Bardo Przyłęk - Ławica 80 km/h Import PLK2018_02
2018-02-09 Kamieniec Ząbkowicki - Bardo Przyłęk 100 km/h Import PLK2018_12
2018-02-09 Bardo Przyłęk - Ławica 80 km/h Import PLK2018_12

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

  • #1 Marek Potocki (2018-12-11 12:06:16)
    Nowy przystanek na trasie. Mówiło się o nim od lat, teraz zaczynają się konkretne ruchy.
    https://www.wroclaw.…

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wrocław Główny – Międzylesie – (Lichkov) (276/481)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...