OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-04-10 (historia)

<== | Galeria | ==>
Data: 2017-11-05
Autor: wasiukibic Napisz e-mail
Odcinek Księginice – Brzeg Dolny
Zamieścił: wasiukibic , 2017-11-11

Galeria użytkownika

Nadodrzanka pomiędzy Księginicami a Brzegiem Dolnym. Na pierwszym planie przejazd kolejowy na drodze łączącej PGR Gąsiorów (w lewo) z polami. Prawy tor wyłączony z eksploatacji gdzieś od połowy lat 90. XX wieku, na skutek zamknięcia zachodniej nitki mostu nad Odrą. Cały ruch, intensywny mimo niedzieli, odbywa się lewym torem. Widok w kierunku północno-zachodnim (Brzeg Dolny i most nad Odrą).

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: przejazdy i przejścia drogowe, szlak (trasa).

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 165

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 djSon (2017-11-11 14:36:04)
    Źle to wygląda. Planują rozbierać ten tor? Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) wasiukibic (2017-11-11 16:41:34)
    On tak leży odłogiem ze 25 lat z powodu stanu mostu nad Odrą i PKP nic z tym nie robi. Docelowo zamknięta nitka przeprawy ma zostać wyremontowana i przywrócony ma na niej zostać ruch pociągów. Nie wiadomo tylko kiedy to się stanie. Kilka lat temu UTK zamknął czynną nitkę mostu na kilka tygodni, co spowodowało przerwanie komunikacji kolejowej na tym odcinku i dramat wielu mieszkańców Wołowa, Brzegu Dolnego czy Ścinawy. Kolejarzy ani polityków to niczego jednak nie nauczyło i na tak ważnym korytarzu transportowym do dnia dzisiejszego jest wąskie gardło. Odpowiedz»
  • #3 wm15 (2017-11-11 18:44:00)
    Żaden remont, konieczna jest budowa nowego mostu. Odpowiedz»
  • #4 Tommt (2017-11-11 19:10:12)
    Ciekaw jestem co zrobi PKP jeśli UTK znowu zamknie most i to na dłużej. Przecież muszą sobie zdawać sprawę jak ważna jest budowa nowego mostu. Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #2) djSon (2017-11-11 19:46:14)
    A to przypadkiem nie było tak, że trakcję rozkradli i stwierdzili, że jednak ten drugi jest im niepotrzebny, i go zamknęli? Odpowiedz»
  • #6 (odp. na #4) wasiukibic (2017-11-11 19:46:54)
    Co zrobi PLK/PKP? Wprowadzi autobusową komunikację zastępczą i każe ludziom przesiadać się i stać w korkach, tak jak to miało miejsce w 2013 roku. Myślisz, że komuś włos spadł z głowy za tamten burdel? Dobrze, że teraz jest w Brzegu Dolnym most, bo 4 lata temu trzeba było przekraczać Odrę promem. A towarowe puści się objazdem przez Wschowę czy Lubin i po kłopocie.
    WM15 - w zasadzie to masz rację, bo ten stary to nie wiem, czy by się dało zrobić na więcej jak 40-50 km/h.
    djSon - kradzieże sieci trakcyjnej rozpoczęły się jakoś na początku XXI wieku, później kolejarze zdemontowali resztę. Tor został zamknięty ze względu na fatalny stan techniczny mostu na początku lat 90. XX wieku.
    Odpowiedz»
  • #7 (odp. na #6) djSon (2017-11-11 19:57:57)
    Boję się, że zaczną się likwidacje. Już teraz wiele osób mówi, że nadodrzanka nie jest już linią magistralną, więc nie ma po co pchać tam tyle pieniędzy na modernizacje. Dodatkowo po roku przywrócili na odczepnego trzy kursy na trasie Kostrzyn - Gryfino - Szczecin Główny. Jest ich ponownie 18 w jedną stronę od Gryfina. Niestety "na odczepnego", ponieważ przywrócone połączenia są chwilę później lub wcześniej tych domyślnych, które były wcześniej. Wg. mnie powinni się z gminami dogadać (przynajmniej Zachodniopomorskie) i zintegrować trochę transport publiczny - PKSy są zapchane, nawet w kursach późniejszych. Odpowiedz»
  • #8 wasiukibic (2017-11-11 20:10:56)
    Pierdoły gadają. Nadodrzanka jest częścią CE59 i jej byt jest niezagrożony, a PLK cały czas przy niej dłubie (w żółwim tempie, niestety i często półśrodkami). Dodatkowo odcinek z zamkniętym mostem jest bardzo ważny ze względu na obsługę "Rokity" czy ruchu pasażerskiego w aglomeracji wrocławskiej. Wystarczy zobaczyć co się dzieje w pociągach podmiejskich po przekroczeniu Wołowa i Brzegu Dolnego. Problem w tym, że przez lata Nadodrzankę traktowano podobnie jak Śląską Kolej Górską - woła roboczego dla transportu towarowego, żeby pociągi towarowe jakoś się toczyły, a ruch pasażerski był tylko dodatkiem. Od kilku lat się to zmienia ale zapuszczenia w remontach są ogromne i sięgają lat 80. XX wieku, a front robót, w przeciwieństwie do takiej E20 czy E30 nie jest zakrojony na szeroką skalę. Odpowiedz»
  • #9 (odp. na #8) djSon (2017-11-11 20:15:29)
    Ale właśnie, im więcej towarowych, tym lepiej - linia jest żywa. Odpowiedz»
  • #10 wm15 (2017-11-11 20:26:17)
    @wasukibic - nie nadaje się do remontu bo uszkodzona jest konstrukcja. Odpowiedz»
  • #11 (odp. na #9) wasiukibic (2017-11-11 20:28:09)
    No tylko że do niedawna w głowach pekapowskiego betonu dla takiej linii wystarczyło, aby pociąg towarowy toczył się z prędkością 30-40 km/h, a infrastruktura dla pasażerów wyglądała jak w Bangladeszu. Najbardziej widoczne było to w Głogowie, gdzie miasto zadbane, odbudowujące Stare Miasto, a dworzec i perony był powodem do wstydu dla władz i mieszkańców. Z resztą w Wołowie, Brzegu Dolnym czy Nowej Soli wyglądało to podobnie. A przepustowość pod Wrocławiem? Nieraz byłem świadkiem, jak na Nadodrzance opóźniał się osobowy (kiedyś było to nagminne, jak z ZG do Wrocławia jechało się ponad 3 godziny) i w Brzegu Dolnym robił się korek. Kto tam jednak się wtedy przejmował. Odpowiedz»
  • #12 (odp. na #8) Tommt (2017-11-11 23:30:14)
    Pamiętam, pamiętam, tylko na dłuższą metę przy tak ważnej linii nie da rady tak funkcjonować. Może jakieś kary podziałałyby otrzeźwiająco? A tak przy okazji ta linia nie powinna być remontowana tylko modernizowana pod 160/km/h jak na magistralę znaczenia państwowego przystało. Odpowiedz»
  • #13 (odp. na #10) wasiukibic (2017-11-12 09:28:46)
    Wm15 - masz na myśli uszkodzenie któregoś z przęseł czy filaru/przyczółka? Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Linia kolejowa Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822)

Do zapisu

Koronowskie Stowarzyszenie Rozwoju Turystyki "Szczęśliwa Dolina" zaprasza na spotkanie w Dniu Kolejarza na stacji PKP Koronowo (25 listopada 2017 godzina 13:00, ul. Dworcowa 60). Będzie to spotkanie wspomnieniowe przy kawie z kolejarzami którzy kiedyś pracowali na linii kolejowej 241 i stacjach przy niej położonych. Wstęp jest bezpłatny a uroczystość wspiera koronowska cukiernia Nitka oraz Urząd Miasta.


Na prośbę organizatorów zamieszczam link do informacji o rajdzie pieszym po zlikwidowanej trasie kolejowej 411. Może ktoś się skusi? https://www.facebook.com/trip411/


Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...