OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-09-20 (przebieg)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1869 Szczecin Port Centralny SPB - Szczecin Główny Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1869-01-02 Szczecin Port Centralny SPB - Szczecin Główny Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1871-10-01 Rudna Gwizdanów - Czerwieńsk Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1871-10-02 Głogów - Czerwieńsk Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1874 (???) Wrocław Główny - Wrocław Muchobór Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1874-05-01 Czerwieńsk - Chyrzyno Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1874-05-02 Rzepin - Chyrzyno Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1874-05-02 Rzepin - Chyrzyno Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
po 1874-05-02 Czerwieńsk - Jerzmanice Lubuskie Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1875-01-02 Chyrzyno - Kostrzyn Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1875-01-03 Chyrzyno - Kostrzyn Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1876-07-01 Wrocław Muchobór - Chełmek Wołowski Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1876-11-16 Kostrzyn - Chojna Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1876-11-17 Kostrzyn - Chojna Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1877-05-15 Chojna - Szczecin Port Centralny SPC21 Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1877-05-15 Krzywin Gryfiński - Nowe Czarnowo Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
po 1877-05-16 Chojna - Krzywin Gryfiński Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
po 1877-05-16 Nowe Czarnowo - Szczecin Podjuchy Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
pomiędzy 1900 a 1935 Chełmek Wołowski - Rudna Gwizdanów Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
Zmiana przebiegu
1974-07-30 Wrocław Muchobór - Głogów Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1979 Szczecin Port Centralny SPA - Szczecin Główny Elektryfikacja
przed 1979-01-01 (???) Szczecin Port Centralny SPA - Szczecin Port Centralny SPC21 Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
Na ww. odcinku linia dwutorowa - data nieznana.
1982 Wrocław Główny - Grabiszyn Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
1982-03-04 Grabiszyn - Brzeg Dolny Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
1982-05-22 Brzeg Dolny - Ścinawa Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
1982-12-23 Ścinawa - Wróblin Głogowski Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
1983-12-23 Wróblin Głogowski - Czerwieńsk Elektryfikacja
1983-12-27 Nowe Czarnowo - Szczecin Port Centralny SPA Elektryfikacja
1984-12-19 Czerwieńsk - Jerzmanice Lubuskie Elektryfikacja
1985-05-28 Rzepin - Nowe Czarnowo Elektryfikacja
1985-05-29 (???) Jerzmanice Lubuskie - Drzeńsko Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
przed 2000 Wrocław Główny - Grabiszyn Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2000 Księginice - Brzeg Dolny Zamknięcie jednego toru
W 2008 roku na tym odcinku, na nieczynnym torze, zniknęła trakcja elektryczna której brak nikomu nie przeszkadza. Powoduje to jednak, że cały czas nieczynny tor jest torem zdeelektryfikowanym. (info: Piotr Nowak, 30-08-2011)
2013-09-06 Księginice - Brzeg Dolny Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy, pasażerski;
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego podjął decyzję o wstrzymaniu ruchu kolejowego na linii kolejowej nr 273 Wrocław Muchobór – Szczecin Główny, od km 28,100 do km 28,400. Decyzja wchodzi w życie z dniem 6 września 2013 roku i podlega natychmiastowej wykonalności.
W ocenie Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, dalsza eksploatacja przedmiotowego odcinka, przy obecnym stanie technicznym elementów infrastruktury, stanowi bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego.
(info: Paweł Wawrzynowski, 06-09-2013)
przed 2014 Księginice - Brzeg Dolny Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny;

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Drzeńsko (p.odg.) - Szczecin Główny 273
1985 Wrocław Główny - Jerzmanice Lubuskie 273
1985 Jerzmanice Lubuskie - Rzepin 821
1989 Rzepin - Drzeńsko 822

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1940 – 1952 »
1952 – 1962 »
1963 – 1980 »