OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2022-07-05 (przebieg)

Legenda (Wygenerowano dnia: 2022-06-25) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2022-01-01)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Darek Nowak (2020-04-19 15:00:31)
    Czy ktoś mógłby sprawdzić jak wygląda ruch towarowy obecnie w Czerwieńsku, tak samo Rzepin oraz inne stacje towarowe na "Nadodrzance"?
  • #2 Kamil Baran (2020-06-26 09:55:59)
    Dość często przejeżdżam przez Pliszke,bo mieszkam niedaleko i obserwuje,gdy mam możliwość, jak wygląda ruch pociągów i porównuje go z sasiednią E20. Obecnie z tego co udało mi się zauważyć, to ruch pasażerski jest przyzwoity, szczególnie w ostatnich latach,gdy zakończono modernizację nadodrzanki na Lubuskim jej fragmencie i podniesiono prędkość , to uruchomiono kilka par Ic oraz TLK,które przez parę lat tutaj nie jeździły ze względu na koszmarną prędkość z masą ograniczeń do 30km/h. Jeśli chodzi o towary, nie jest też najgorzej, bo średnio w ciągu doby jeździ tutaj między 20 - 35 składów,chodź podobnie do E20 przed zamrożeniem gospodarki pod koniec marca, jeździło ich zdecydowanie więcej. Jako ciekawostkę dodam, że od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy, tj. 15-czerwca, zlikwidowano 1-parę pociągu polregio relacji Zielona Góra Główna - Rzepin ( przyjazd 23:38) oraz Rzepin - Zielona Góra Główna ( przyjazd 5:07),które przeważnie woziły powietrze.
  • #3 (odp. na #2) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-01-25 12:48:43)
    Linia ta na odcinku Grabiszyn - Rudna powinna zostać wyłączona z eksploatacji w ruchu pasażerskim gdyż jej stan grozi katastrofą.
    Ponadto:
    - na odcinku Głogów - Krzepów czynny jest tor nr 1.
    - stacja Wrocław Muchobór: 2 tory główne wyłączone z eksploatacji i zdemontowane ze względu na remont peronu zachodniego.
    - stacja Głogów: tory główne w stanie do natychmiastowej rozbiórki.
  • #4 (odp. na #1) wasiukibic (2021-09-27 12:19:17)
    Z infa, jakie uzyskałem w sobotę, to samych towarowych jest 40-50 sztuk dziennie, na odcinku Czerwieńsk - Rzepin. Częściowo jest to pokłosie przeciągającego się remontu odcinka lk 358 Czerwieńsk - Zbąszynek, stąd np. obecność Icków łączących Zieloną z centralną Polską. Ruch towarowy miałem okazję ocenić osobiście; faktycznie, mniej więcej co pół godziny coś jedzie w dół lub w górę Odry. Czerwieńsk, północna grupa torów zastawiona niemal cała składami towarowymi, też z uwagi na remont mostu nad Odrą i wąskie gardło na odcinku Czerwieńsk Towarowy - Radnica. Miałem okazję pogadać z jednym z mechników od "prywaciarzy", strasznie k...wował na Icki, które jeżdżą często opóźnione i rozwalają i tak już napiętą dostępność odcinków oraz na to, że PLK zaczęła remont mostu w ciągu Nadodrzanki, zanim nie skończyli remontu Zbąszynka. W Czerwieńsku jest jeszcze o tyle dobrze, że jest rozbudowany układ torowy i składy można przetrzymać na towarówce, ale z drugiej strony, w Radnicy, Budachowie i Gądkowie jest ino po jednym torze głównym, dodatkowym w kierunku Czerwieńska, pozastawiane obecnie przez brutta oczekujące na wjazd na przejezdną nitkę mostu pod Nietkowicami. Najgorzej jest w Radnicy, która jest forpocztą przed wjazdem na most, w przeciwieństwie do Czerwieńska Towarowego, znacznie oddalona od newralgicznego punktu.
  • #5 Adolf Nowak de Piaskowski (2021-12-03 23:33:25)
    Dzisiaj rano o godz. 6:00 drzewo przewróciło się na sieć, na odcinku między Lisim Polem a Chojną.
    Pociąg PR Parnica ze Szczecina (odj. 5:32) do Zielonej Góry miał 2,5 godziny opóźnienia w związku z tym.
    Nawet nie dojechał do stacji docelowej, tylko do Radnicy. Tutaj dojechał do niego pociąg zastępczy ze Zielonej, do którego wsiadło 12 pacjentów.
    Po odjeździe pociągu zastępczego w kierunku Zielonej (musiał dojechać do Czerwieńska więc postój się przedłużył) torem bocznym wyprzedził jeszcze TLK.
    Na odcinku Czerwieńsk Towarowy - Radnice bowiem, jest tylko czynny jeden tor, w związku z kończącą się budową mostu na Odrze (część wschodnia).
  • #6 wasiukibic (2022-04-03 01:45:57)
    Remont wschodniej nitki mostu nad Odrą, między Nietkowicami a Czerwieńskiem, zakończył się i pociągi jeżdżą już po obu torach. W kwietniu zaś, kolejny raz będzie robione przy moście nad Odrą w Brzegu Dolnym; "Rokita" ma być obsługiwana od strony Ścinawy, towarowe do Szczecina i Świnoujścia pojadą przez Lubin (gratulacje dla PLK za pozostawienie jednotoru na tak ważnej linii - brawo! - przy okazji kasując mijankę w Rzeszotarach), a pasażerów czeka komunikacja zastępcza.
  • #7 wasiukibic (2022-05-01 22:47:03)
    Okres KKZ i objazdów, o którym wspomniałem był dla wszystkich gehenną. Ludzie, samorządy i przedsiębiorcy są już na maxa wk... tym mostem, jednotorem i ciągłym lepieniem, bo nigdy nie wiadomo, kiedy znowu nie trzeba będzie coś doraźnie połatać. Trzeba mieć zdrowo nasrane pod kopułą, aby jedną z najważniejszych linii kolejowych w Polsce traktować w ten sposób. Idiots, idiots everywhere...

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...