OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Główny – Poznań Główny (271)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2022-01-25 (przebieg)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1856-10-29 Wrocław Główny - Poznań Główny Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1886 Wrocław Główny - Poznań Główny Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1945 Wrocław Mikołajów - Wrocław Osobowice Linia nieprzejezdna/remont
Zniszczony most na Odrze
1947 Wrocław Mikołajów - Wrocław Osobowice Przywrócenie przejezdności
1969-05-31 Puszczykówko - Poznań Główny Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1969-12-20 Leszno - Puszczykówko Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1970-04-22 Wrocław Główny - Leszno Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
przed 2000 Poznań Dębiec - Poznań Główny Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2000 Wrocław Główny - Wrocław Mikołajów Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Wrocław Główny - Poznań Główny 271

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2001-11-25 (???) Wrocław Główny - Wrocław Mikołajów 60 km/h
2001-11-25 (???) Leszno - Oborzyska Stare 120 km/h
2001-11-25 (???) Rawicz - Leszno 140 km/h
2001-11-25 (???) Rawicz - Leszno 120 km/h
2001-11-25 (???) WP - Rawicz 140 km/h
2001-11-25 (???) Wrocław Mikołajów - WP 100 km/h
2001-11-25 (???) Poznań Dębiec - Poznań Główny 60 km/h
2001-11-25 (???) Drużyna Poznańska - Puszczykowo 100 km/h
2001-11-25 (???) Puszczykowo - Poznań Dębiec 120 km/h
2001-11-25 (???) Oborzyska Stare - Drużyna Poznańska 120 km/h
2001-11-25 (???) Oborzyska Stare - Drużyna Poznańska 100 km/h
2007-11-18 Poznań Dębiec - Poznań Główny 40 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Skokowa - Korzeńsko 80 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Puszczykowo - Poznań Dębiec 80 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Drużyna Poznańska - Mosina 120 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Leszno - Lipno Nowe 100 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Rawicz - Leszno 120 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Korzeńsko - Rawicz 60 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Żmigród - Korzeńsko 60 km/h Import PLK2007_10
2009-01-03 Oborzyska Stare - Puszczykowo 80 km/h Import PLK2009_01
2009-01-03 Mosina - Puszczykowo 80 km/h Import PLK2009_01
2009-01-03 Lipno Nowe - Mosina 100 km/h Import PLK2009_01
2009-01-03 Lipno Nowe - Oborzyska Stare 100 km/h Import PLK2009_01
2009-01-03 Rawicz - Leszno 100 km/h Import PLK2009_01
2009-04-20 Skokowa - Żmigród 120 km/h Import PLK2009_04
2009-12-13 Leszno - Lipno Nowe 100 km/h Import PLK2010_05
2009-12-13 Skokowa - Żmigród 160 km/h Import PLK2010_05
2011-03-11 Skokowa - Żmigród 140 km/h Import PLK2011_03
2011-03-11 Kościan - Puszczykowo 60 km/h Import PLK2011_03
2011-03-11 Rawicz - Mosina 80 km/h Import PLK2011_03
2011-03-11 Rawicz - Kościan 80 km/h Import PLK2011_03
2012-07-15 Puszczykowo - Poznań Główny 60 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2012-07-15 Wrocław Mikołajów - Wrocław Popowice 60 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2012-07-15 Drużyna Poznańska - Puszczykowo 60 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2012-07-15 Leszno - Czempiń 100 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2012-07-15 Rawicz - Leszno 100 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2012-07-15 Żmigród - Rawicz 140 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2014-12-08 Wrocław Mikołajów - Wrocław Popowice 120 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Wrocław Popowice - Rawicz 160 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Rawicz - Leszno 120 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Czempiń - Mosina 160 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Luboń koło Poznania - LuC 100 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 LuC - Poznań Główny 80 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2016-07-05 (???) Wrocław Główny - Wrocław Mikołajów 80 km/h Import PLK2016_07
2016-07-05 (???) Czempiń - Mosina 120 km/h Import PLK2016_07
2017-01-10 (???) Wrocław Główny - D-F 60 km/h Import PLK2017_01
2017-01-10 (???) Mosina - LuC 120 km/h Import PLK2017_01
2018-02-09 Stare Bojanowo - Kościan 100 km/h Import PLK2018_12

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #21 (odp. na #20) wasiukibic (2021-12-19 11:49:59)
    "A KD to jest już chyba na bakier absolutnie ze wszystkimi." - co jest absolutnym skandalem, wręcz sk...syństwem, zważywszy na to, że na obszarze województwa dolnośląskiego działają wraz z PR, a UMWD ma udziały zarówno w jednym, jak i w drugim. Tak to niestety wygląda "integracja" po dolnośląsku. Najzabawniejszą jej formą jest Wspólny Bilet Samorządowy, z JEDNĄ stacja styczną z inną koleją samorządową - Krotoszyn, gdzie od początku są problemy ze skomunikowaniem przyjazdów/odjazdów składów KD/KW.
  • #22 Błażej Kopka (2021-12-19 12:37:47)
    Już są dwa punkty styczne KD/KW od grudnia, bo jeszcze Rawicz, ale nie wiem jak tam skomunikowanie wygląda. Krotoszyn-Milicz to nie tyle styk, co odcinek wspólny (rzecz raczej rzadka pomiędzy przewoźnikami samorządowymi).
  • #23 (odp. na #20) Opolanin (2021-12-20 10:00:25)
    No dokładnie, KD nie raczy dołączyć do Wspólnego biletu (tego PKP IC), gdy nawet drudzy tacy jak KM biorą w nim udział.
    A KŚ oprócz regiokarnetu i turystycznego także przestały uznawać regiokartę, oczywiście wszystko po cichutku, w mediach chyba w ogóle o tym nie wspomniano, na ich stronie informacja też się pojawiła dopiero któregoś tam grudnia i tylko w zakładce o wzajemnych honorowaniu biletów. Szkoda, bo RK to jest super oferta.
  • #24 (odp. na #23) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-12-20 16:48:26)
    Polregio powinno w odpowiedzi na liniach przebiegających przez "wrogie" rejony a łączących różne regiony, uruchomić pociągi klasy Interregio które zatrzymują się tylko w miasteczkach a pomijają wioski. I tak, na tej linii tylko w Obornikach Śl. oraz w Żmigrodzie. Na razie za pociąg takiej kategorii można uznać "Kamieńczyka". Od nowego rozkładu, na odcinku Poznań - Wrocław ma obecnie tylko 12 postojów. Czas przejazdu na tym dystansie skrócił się do 2 godzin.
  • #25 (odp. na #24) wasiukibic (2021-12-20 19:09:11)
    Polregio wespół z marszałkami obydwu zainteresowanych województw powinno się wreszcie ogarnąć, bo ostatni Regio z Poznania do Wrocławia o 18.46, w dodatku rozkomunikowany z prawie wszystkimi kierunkami dojazdowymi z okolicy, to jakiś kurna ponury żart. Ostatni osobowy z Leszna do Wrocławia - 19.49, później trzeba jechać z przesiadką przez... Głogów. A mówimy tu o jednej z najważniejszych linii kolejowych w skali kraju, z intensywnym, każdym rodzajem ruchu pasażerskiego. Ech...
  • #26 (odp. na #25) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-12-20 19:38:44)
    Liczą że kto dojedzie do Wrocka 21:12 idzie już spać...
    W druga stronę, do Poznania, ostatni PR przyjeżdża 22:40.
    Z kolei "Kamieńczyk" w tą stronę jedzie :normalnie: wolno i staje na każdym przystanku.
    Źle, że nie ma praktycznie połączenia KW z KD w Rawiczu.
  • #27 Błażej Kopka (2021-12-21 08:34:43)
    Nie rozumiem - to w końcu ten Kamieńczyk jeździ przyśpieszony, czy nie?
  • #28 ROPA Poznań (2021-12-21 10:36:34)
    Od nowego rozkładu przyśpieszony, nawet we Wrocławiu krótko stoi.
  • #29 Mszkl (2021-12-21 10:50:31)
    Ad #27.
    Wg SRJP:
    - w relacji Wrocław-Poznań są DWA Kamieńczyki - od poniedziałku do piątku, popołudniowy, z postojami na każdym przystanku/stacji oraz sobotnio-niedzielny, wieczorny, z postojami na wybranych stacjach.
    - w relacji Poznań-Wrocław, cały tydzień, poranny, z postojami na wybranych stacjach.
  • #30 (odp. na #29) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-12-21 12:50:39)
    Dzięki za info, nie robiłem analiz w tym celu.
    Jest bardzo duża rozbieżność czasu przejazdu dzięki temu na odcinku JG - Poznań.
    I tak, w tygodniu jest to 5H 37M a w weekend 4H 24M, czyli ponad 20% krócej.
    Na odcinku JG - WRo też jest 20 minut uzysku gdyż zamiast 25 przystanków na tym odcinku są jest tylko 13.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wrocław Główny – Poznań Główny (271)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...