OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Tropy – Braniewo (254)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-05-21 (przebieg)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1889-05-20 Elbląg Zdrój (PO) - Tolkmicko Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1899-07-09 Tolkmicko - Braniewo Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1982-05-22 Tropy - Elbląg Zdrój (PO) Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
2005-12-11 Tropy - Braniewo Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2006-01-15 Tropy - Braniewo Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
2006-04-01 Tropy - Braniewo Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2010-07-04 Tropy - Braniewo Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: sezonowy;
Arriva PCC od 4,07,2010 na linii prowadzi niedziele pociągi wakacyjne z Malborka i Torunia do Braniewa (info od: Andrzej Sibilski, 2010-07-12)
2012-07-01 Tolkmicko - Braniewo Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
Kursy Kolei Nadzalewowej w tym roku jedynie do Tolkmicka . (info: KamilGadzioch, 13-07-2012)
2013-08-10 Frombork - Braniewo Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: sezonowy;
W sezonie letnim został wznowiony ruch turystyczny do stacji Frombork. Dalej nieprzejezdna.
(info: Łukasz Skwarszczow, 30-07-2013)
przed 2015 Elbląg Zdrój - Braniewo Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2015 Frombork - Braniewo Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
przed 2015 Tropy - Tolkmicko Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
przed 2021-04-02 Rubno Wielkie - Frombork Linia nieprzejezdna/remont
linia zarośnięta krzakami

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Tropy - Braniewo 254

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1903 – 1955 »
1955 – 1967 »
1968 – 1987 »
1988 – 2000 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2001-11-25 (???) Tolkmicko - Braniewo 50 km/h
2001-11-25 (???) Elbląg Zdrój (PO) - Tolkmicko 50 km/h
2007-11-18 Tropy - Elbląg Zdrój (PO) 50 km/h Import PLK2007_10
2014-12-08 Elbląg Zdrój - Braniewo Brama 0 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Dariusz Wenta (2020-05-29 16:28:08)
    Pociągi rozkładowe uruchamiane były na linii 254 do 19 sierpnia 2012 roku. Potem ruch rozkładowy został wstrzymany.
  • #2 wasiukibic (2021-03-27 12:51:06)
  • #3 (odp. na #2) tomimaki (2021-03-27 15:56:21)
    Żarty sobie robią? Zlikwidować te samorządy i zrobić ścieżkę na ich miejscu.
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2021-03-27 17:48:09)
    Ale chyba sam przyznasz, że samorządy są nastawione do tego pesymistycznie - nawet, jakby jakimś cudem udało się znaleźć fundusze na remont linii (skąd ta astronomiczna kwota 500 melonów?), to i tak gmin i powiatów nie będzie stać na utrzymanie infrastruktury i przewozów. Olsztyn się do tego nie dołoży.
  • #5 (odp. na #2) Opolanin (2021-03-27 19:28:16)
    No i komu te tory przeszkadzają? Leżą sobie grzecznie, jeść nie wołają, a PLK też szczęśliwa bo dostaje kaskę za nic nierobienie z tytułu utrzymania.
    A tak na poważnie to szykuje się powtórka z lk.371, oby kolej stała twardo na stanowisku, że nie ma likwidowania linii.
  • #6 wasiukibic (2021-03-29 08:50:51)
    Nie puszczę tego z 2 powodów:
    - 4 posty wcześniej jest już odnośnik do tego tematu i toczy się już dyskusja
    - w dalszym ciągu nieogarnięty problem z moderacją komentarzy
  • #7 (odp. na #4) tomimaki (2021-03-29 18:39:41)
    No niestety, miejscowe władze ciągle żyją w błędnym przekonaniu, że samochód jest najważniejszy. Pewnie linię Czerwonka - Ełk, na odcinku od Mrągowa do Orzysza, też to czeka w przyszłości.
  • #8 (odp. na #7) wasiukibic (2021-03-29 23:09:56)
    Od czegoś powinny być władze centralne, skoro lokalne są do życi. Ten (i kilka innych) przykładów pokazują słabości, jakie tkwią w programie Kolej +, który może i w mediach fajnie wygląda, ale jak się wejrzy na to bliżej, to już tak kolorowo nie jest. Kolei lokalnej nie jest potrzebny prezydent robiący kabaret na peronie stacji Końskie, tylko konkretne działania systemowe, zapewniające przywracanie do życia i utrzymywaniu go w późniejszym okresie na liniach, takich jak ta. O ile są przesłanki ku temu, że tak jest.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Tropy – Braniewo (254)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...