OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Tama Brodzka – Iława Główna (251)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-10-19 (opisy)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1902-09-01 Szramowo - Iława Główna Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1902-10-15 Tama Brodzka - Szramowo Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1923 Radomno - Iława Główna Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1946 Radomno - Iława Główna Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
przed 2000 (???) Tama Brodzka - Iława Główna Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2000-04-03 Tama Brodzka - Iława Główna Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2006 Tama Brodzka - Iława Główna Linia nieprzejezdna/remont
Linia usunięta z ewidencji PKP PLK.
2010-08 Tama Brodzka - Iława Główna Linia rozebrana
W miesiącu lipcu rozpoczęła się rozbiórka całej linii Iława -Tama Brodzka od strony Iławy linia jest już rozebrana. (info od: Raflewski Sławomir, 2010-08-01)

Dziś linii już nie ma. Pozostały jedynie długie ścieżki po torowisku, budynki z nazwami stacji, słupy i linia telefoniczna oraz na kilku stacjach semafory kształtowe i świetlne. To i tak sporo jak na rozebraną linię.
Pamiętam jak na koniec wakacji w 1998 roku wracałem pociągiem po godzinie 14 z Brodnicy do Iławy. Od Nowego Miasta Lubawskiego zapełnienie składu jakieś 120%. (info: POCHP, 07-06-2012)
2018 Kurzętnik - Radomno Zmienione przeznaczenie
nowe przeznaczenie: droga dla rowerów;

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Tama Brodzka - Iława Główna 251

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1903 – 1933 »
1933 – 1948 »
1948 – 1959 »
1960 – 1974 »
1975 – 1993 »
1994 – 1999 »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Były pasażer. (2021-01-05 17:26:06)
    Dlaczego rozebrano historyczną linię kolejową Tama Brodzka - Iława?
    Kawałek historii został prawdopodobnie utracony już na zawsze, linia z początku XIX wieku wraz z zabytkowymi budynkami dworców kolejowych.
    Gdyby nie dokonano dewastacji tej linii w 2010 to ruch pociągów na tej trasie zostałaby przywrócony.
  • #2 ROPA Poznań (2021-01-06 20:57:51)
    Wcześniej już się do niej "dobierano". W 1996r roku jechałem z Iławy do Brodnicy tą linia i aż nie chce się wierzyć, że pociąg był prowadzony przez parowóz.
  • #3 yarow (2021-01-07 15:35:04)
    Pamiętam, że gdy w latach 1990-1995 jeździłem do szkoły, na trasie tej królowały SN61 oraz SP45, potem już tylko SP42 (chyba wszystkie były z lok. Grudziądz). Wyjątkiem był Łodziak ciągnięty przez SU46 chyba lok. Olsztyn oraz ten pospieszny-letni olsztyński ciągnięty przez ST44 z Iławy.
    Zawsze ciągnięte były dwa takie zielone wagony ze stacji Iława, choć czasami ten szkolony po 07.20 ze Szramowa miał 4 czarne piętrusy.
    Z dzieciństwa pamiętam jak przez mgłę Ty2 i chyba Ol49 z trzema czarnymi wagonami.
    Parowozy jeździły do Radomna i potem takimi autobusami z harmonijkowymi drzwiami do Iławy się jechało - jakaś przebudowa czy coś.
    To były czasy.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Tama Brodzka – Iława Główna (251)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...