OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Świecie nad Wisłą – Złotów (240) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-03-22 (historia)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (1995-04-14)
opis ⇵
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (1995-04-14)
opis ⇵
Obraz
fot. Tomasz Bielecki (2008-02-11)
opis ⇵
Obraz
fot. Robert Nowicki (2008-11)
opis ⇵
Obraz
fot. monika wołoszka (2009)
opis ⇵
Obraz
fot. Sławomir Fedorowicz (2009-08-26)
opis ⇵
Obraz
fot. bartek (2015-07-12)
opis ⇵
Obraz
fot. dj-napster (2016-11-06)
opis ⇵
Obraz
fot. Martin (2017-08-20)
opis ⇵
Obraz
fot. Michal__TG (2019-08-28)
opis ⇵
Obraz
fot. Rafał Wąsowicz (2020-05-13)
opis ⇵
Obraz
fot. Rafał Wąsowicz (2020-05-13)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #5 (odp. na #1) Mariusz (2017-03-29 19:19:02)
    Pozostał kawałek w lesie pomiędzy mostem na Brdzie a Pruszczem Bagienica, jedyny istniejący.
  • #6 Alexey Kapchikov (2017-06-02 19:16:08)
    Dzień dobry. Jakie serii parowozów obsługiwał linię 240? Dziękuję.
  • #7 (odp. na #6) W.K.Dorotowo (2018-04-02 19:50:58)
    SN 61
  • #8 (odp. na #2) Darek Nowak (2020-03-11 01:12:20)
    W Złotowie kończy się kozłem przed wiaduktem nad notabene, aleją Piasta, mojego przodka.
  • #9 JanW (2020-08-25 20:25:09)
    Mam pytanie, czy na stacjach w Bukowcu Świeckim, Świekatowie Wschodnim, Bruchniewie i Klonowie nastawnie były zlokalizowane w osobnych budynkach, czy w budynkach dworcowych tzw. dobudówkach? Z góry dziękuję za odpowiedź.
  • #10 (odp. na #9 KrisKrossAbend (2020-12-11 21:28:56)
    Absolutnie z całą pewnością mogę odpowiedzieć że w budynkach dworcowych bez dobudówek. Najczęściej pomieszczenie nastawni połączone było z kasą biletową-jednoosobowa obsługa prowadziła także obsługę przesyłek. Tą linią przejechałem z nawiązką ok. 1000 razy. Teraz na jej widok serce mi pęka. Pamiętam jak jeździły po niej parowozy, motowozy SN52 i SN61, lokomotywy spalinowe SP(M)30 z wagonami osobowymi, oraz SM41 w pociągach towarowych. Wspaniałe czasy.
    Sporo wiem o tej linii. Jeżeli pojawią się jakieś pytania pozostaję do Waszej moi mili dyspozycji.
  • #11 JanW (2021-02-04 18:58:27)
    Mam jeszcze kilka pytań apropos lk.240:
    1.Czy jest jeszcze jakiś ruch do stacji Świecie Przechowo?
    2.Jakie były urządzenia na stacjach ( mechaniczne scentralizowane / mechaniczne kluczowe) ?
    3. Czy na odcinku Więcbork - Pruszcz Bagienica oprócz na stacji w Sośnie były jakieś semafory?
  • #12 Ad vocem #11 (2021-03-22 19:27:08)
    Do stacji Świecie Przechowo nie ma żadnego ruchu, natomiast linia jest utrzymywana jako przejezdna.
    Jedyny ruch na tej linii to z Terespola Pomorskiego do Mondi (ZCiP)
  • #13 (odp. na #11 pkt.2 i 3 KrisKrossAbend (2021-03-23 18:48:45)
    Oczywiście na części stacyjek 240 jeszcze w latach szcześćdziesiątych XX w. urządzenia SRK- jak to na mijankach były- scentralizowane (mechaniczne oczywiście), w dobudówkach stacyjek były urządzenia pozwalające sterować centralnie w rejonie nastawczym konkretnej stacji będącej mijanką, informację o ruchu na szlaku (jednotorowym) prowadzono przy pomocy łącz telefonicznych (telefon z korbką) - z posterunku do posterunku podawano informację: "pociąg numer xxxxx w kierunku Złotowa wyjechał ze stacji (np. Więcbork) planowo". Co najistotniejsze, stacje zgodnie z postępem ruchu danego pociągu, informowały siebie o tym fakcie. Pracownik stacji (posterunku) z której wyjeżdżał poc, wykręcał korbką sekwencję sygnałów - właściwą dla danej stacji np. (krótki, długi, krótki długi). _ . _ i wywoływał pracownika następnego przystanku, informując go o fakcie opuszczenia jego obszaru przez dany pociąg. W latach siedemdziesiątych, widziałem już tylko poza stacjami węzłowymi (Terespol, Pruszcz, Więcbork, Zlotów) urządzenia mechaniczne kluczowe, klucze do nich zabezpieczone w specjalnej szafie zdeponowane były w rejonach nastawczych, lub dodatkowo wyposażano w nie kierownika pociągu zbiorowego, który obejmując skład otrzymywał klucze do wszystkich urządzeń niezbędnych do prowadzenia manewrów przetaczania). Proszę pamiętać, że pociągi zbiorowe na tej linii pociągami osobowymi, a małe stacyjki zatrudniały już wówczas pracownika stacyjnego najczęściej trzy razy dziennie, aby sprzedaż biletów z kasy na pociągi osobowe i obsłużył przesyłki dostarczane na stacje z tych pociągów.
  • #14 sterubek@gmail.com (2021-04-05 19:17:31)
    Udało mi się przejechać prawie całą linię od Laskowic pom. do Złotowa w 1989 r. Pozdrawiam sympatyków kolejnictwa!

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Świecie nad Wisłą – Złotów (240)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...