OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Inowrocław Rąbinek – Mogilno (231)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2022-04-15 (kilometraż)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000 0
   
    2,139
   
   
  Mątwy Port  (C)
12,800
   
   
  Przedbojowice  (C)
5,700
   
   
  Rożniaty  (C)
8,267
   
   
  Kobylniki  (C)
10,800
   
   
  Kruszwica  (C)
11,924
   
   
  Łagiewniki  (C)
12,800
   
   
  Polanowice  (C)
15,886
   
   
  Racice  (C)
18,249
   
   
  Sukowy  (C)
18,600
   
   
  Lachmirowice  (C)
20,709
   
   
  Gopło  (C)
24,741
   
   
  Piątnica  (C)
28,900
   
   
  Wronowy  (C)
30,647
   
   
  Młyny  (C)
34,209
   
  Klasztorne  (C)
37,700
   
  Strzelno  (C)
38,615
   
  Bronisław  (C)
41,789
   
  Czerniak  (C)
43,900
    46,757
   
  Szczeglin  (C)
50,613
   
  Mogilno  (C)
55,330
Obraz
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #18 Prochiron (2021-09-18 17:07:27)
    Szynobus z Bydgoszczy do Kruszwicy w sezonie turystycznym byłby jakimś pomysłem.
  • #19 (odp. na #17) Tomasz (2021-09-18 23:25:23)
    Raczej nie przy obecnym marszałku Całbeckim. Nawet nie uwzględniono tej linii w sztandarowym przetargu na obsługę przez 9 lat.
  • #20 ksiezyc_wiadomo_ktory (2021-11-10 16:43:48)
    Trochę poprawek do kilometrażu, dane zgrubne, bo kwit taki sobie.
    0,0 - Rąbinek
    2,1 - Mątwy
    4,0 - Mątwy Port
    5,7 - Przedbojowice
    8,2 - Różniaty
    10,8 - Kobylniki
    11,8 - Kruszwica
    12,8 - Łągiewniki
    15,8 - Polanowice
    18,2 - Racice
    18,6 - Sukowy
    20,6 - Łachmirowice
    24,7 - Gopło
    28,9 - Piątnica
    30,6 - Wronowy
    34,1 - Młyny
    37,7 - Klasztorne
    38,6 - Strzelno
    41,7 - Bronisław
    43,9 - Czerniak
    46,7 - Kunowo
    50,5 - granica dyrekcji
  • #21 Paweł Skup (2021-11-10 20:03:49)
    A w rozkładzie z 1914 stoi 60,1 z "głównego" do Mogilna, czyli o jakieś 5 km więcej. https://www.deutsche… tab. 239
  • #22 Dżep (2022-05-14 19:32:49)
    Linia będzie remontowana przez MON na całym odcinku w latach 2023-24: https://inowroclaw.n…
  • #23 Prochiron (2022-05-15 19:01:11)
    Brzmi jak prima aprilis. Czy tam są jakiekolwiek obiekty wojskowe? Jaki to ma sens? Może chodzi o jakiś rodzaj "nabijania statystyk" wydatków na obronnosć w sztuczny sposób?
  • #24 Tomek (2022-05-16 19:17:58)
    Jest jakaś baza wojskowa w Łojewie. Tam prowadzi bocznica odchodzącą z Przedbojewic.
  • #25 wasiukibic (2022-05-16 19:24:23)
    Okolica ma duże walory turystyczno-krajobrazowe, czego sam miałem przyjemność doświadczyć. Nie ma żadnych przeszkód, aby po drobnych naprawach puścić wahadło choćby z Kruszwicy do Barcina, czy nawet i Żnina, ale że województwem kujawsko-pomorskim rządzą palanty z Torunia, wiecznie zakompleksionego względem Bydzi i dawnego województwa bydgoskiego, to wygląda to, tak jak wygląda. Czy remont dla celów wojskowych pomoże? Szczerze wątpię.
  • #26 113 (2022-05-16 22:00:17)
    Nie wiem czy pytać, ale jeżeli uda się linię przywrócić na całej długości to możliwa byłaby jej elektryfikacja? Czy ogółem jeżeli powiodą się pewne plany to byłaby możliwość uczynienia z Inowrocławia zelektryfikowanego węzła kolejowego (bez liczenia bocznic)?
  • #27 Prochiron (2022-05-20 18:18:43)
    Walory turystyczne to argument, ale bardziej za utrzymaniem czegoś, a nie odbudowywaniem za potężne pieniądze. Jeśli jednostka wojsk inżynieryjnych ma poćwiczyć odbudowywanie linii kolejowych, to można znaleźć wiele lepszych celów :P Sama LK 231 to linia o kuriozalnym kształcie, wynikającym z granic sprzed 1914, i racjonalnym rozwiązaniem w celu przyciągnięcia ew. turystów byłaby ścieżka rowerowa. Sam jestem zwolennikiem kursów turystycznych, ale też nie jest to taka bajka, bo pociągiem z Łagowa do Toporowa jechała ze mną garstka osób (może w szczycie sezonu było lepiej).

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Inowrocław Rąbinek – Mogilno (231)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...